Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, September 11, 2009

Tag : PuTeRa IdaMaN vs PuTeRa KaTaK

otak bekuuu..!otak bekuu!!otak SI CANTIK bekuuu~!!haha.mati la mengaku diri sendiri si cantik,getis ok.

td tgh wat keje dengan gigihnya,terdengar sayup2 lagu Lelaki Idaman si Melly Goslow Gofast nyanyi tu.tak pepasal melekat lagu tu dalam kepala aku.chaih.

jadi disebabkan takde idea nak ngapdet,sekali sekala best gak bukak topik berunsur gedik camni kan..siapakah Jejaka Idaman anda??

oh tajuk tu terlalu bahaya sbb kemungkinan anda dilibas-dilipat oleh pasangan anda sangat tinggi.
tukar-Apakah Ciri2 Jejaka Idaman Anda?

huii..syok nie nak elaborate satu2.. *sambil buat2 muke miang.*


Google Image-Prince Charming.yummie!
.
ok mcm apa plak aku tepek gambo mat salleh sbg lelaki idaman,tidakkkk laaaa taste saya ye.muka jawa takpe,sila ambil nombor giliran dan anta borang ke depan sekarang.
.

ciri2 lelaki yg di idamkan oleh wanita dr pandangan mata hati saya:
.
1) Pendengar dan Pe-Respon Yg Baik
kenapa ini berada di toplist??sbb ini adalah paling penting iaitu wujudnya komunikasi dua hala.eceh ceh ayat aku.maknanya kalo ko ada masalah ke,ada beban dalam kepala ke,si dia sgt sudi mendengar.dengar dan respon!
.
setakat ko berbuih cerita sampai kering2 tekak,tapi dia cuma buat muka batu sambil berlakon jadik mat sakit tekak sbb asik keluarkan bunyik "hmm..hmm", baik takyah dengar kan.
.
lagi terok kalau ko tgh syok2 citer pasal masalah kat opis siap menangis2 dan berwajah sedih,ujung2 dia cakap " eh,movie apa best skang ek?". damn u!nampak sangat palotak dia entah ke mana.jadi ciri pendengar yg baik ni sgt penting ye ibu2.
.
.
2) Jujur
Bila jujur semuanya akan baik..jadi la setia,amanah,tidak menipu2,tidak tertipu2..haaa.gitu yer..rasanya semua tau so takyah citer banyak.Next!
.
.
3) Kelakar
disebabkan aku ni berotak spastik,dah tentu aku suka pasangan yg sama spastik cam aku.maknanya kalo aku buat lawak bodo,beliau paham dan gelok.bukan aku penat2 buat lawak tp direspon dgn "eh awak ni terencat ke?buat apa ni?".
.
sib baik biebo spastik terlebih..eh-eh.apa terkutuk plak nie. :P
.
.
4) Family Man
maknanya beliau mestila sayangkan keluarga dia supaya satu ari nanti aku yakin dia mampu sayangkan family aku.tapi i dun like la jenis yg melekat bawah tiak mak je.
"eh,i takleh panjat gunung,nanti i rindu mak i"
"i takmo makan kalau mak i tak masak.biar la i lapa.."
.
ada ke laki camni???jarangggg kottttt.yg aku jumpe sume kental2 macho kau!cheh.
.
.
5) Stabil
Yes,jangan nak tipu kalau kata Wang itu Tak Penting.Nowadays wang itu penting okkk.maksudnya bukan la nak yg kaya raya sampai tahap nak kawen 4 boleh petik2 jari je pilih isteri,tp cukup la kalo stabil dlm karier dan mampu sara anak bini.
.
kang kalo keje tunggang langgang,duit takde,mula la rasa tensi nak tanggung anak bini.sudahnya ari2 bergadoh..ohhh...cannot imagine!!scary kan.
.
.
6) Sporting and Supporting
Sebagai gadis yg aktif *ayat bajet artis jawab kt majalah.mampoi la oih!* aku suke kalo dapat pasangan yg boleh get along dgn ektibiti aku.spt join aku beramal dgn anak2 yatim,join aku lepak dgn kawan2,join aku balik kampung dan mcm2 la.
.
kira share ektibiti bersama la..aku pon buat benda yg sama kat dia.mesti best kan sambil nyanyi2 lagu Digi "i will follow uuuuu" goyang2 kaki skit.
.
.
7) Tidak Poyo
ni mcm biasa la..mmg para gadis kurang minat especially bila kuar ayat2 berdarah idong dengar like
"i kuat,sekali i jentik je mamat tu mmg melayang laaaa.."
ataupon
"eh i kaya tau,setakat kete camtu pejam mata je i beli" uwekk!
.
.
8) Caring
lelaki mestilah bersifat melindungi jadi kena la caring dekat awek/wife/family beliau.jangankan sbb awek ko sgt independent,ko biar je susah sorang2.ini ada terjadi yer contohnya awek tgh senggugut terok,bkn nk bwk klinik ke apa just cakap "u gi klinik ati2 yer."
.
hoh??ok fine.kdg2 pompuan ni mls nk mintak2 teman,tp tidakkah ko paham maksud tersirat?sok kalo dh kawen ngandung,kena usung perot sorg2 kah?lemakkkkk ehhh kau.
.
.
9) Penjeles Ala-Ala
jeles ni kdg2 perlu yer tapi tidak mau over2 sampai tahap mengintip ko ke sana sini atau bila ko gi kaunter mamak nk bayar teh o ais dah kena lempang hanya kerana ko senyum2 tgk bulu idong mamak tu terkeluar.
.
itu melampau.tapi kalau tak jeles langsung pon takleh gak sbb si awek akan rasa "dia ni nak kat aku ke tak.kayu je cam xde perasaan.cam x heran je kalo ada org rembat aku"
.
dan saya sgt heran kalo ada org rembat biebo atau biebo saje2 offer suruh dirembat.cemburu tahap terajang sampai maut okk. *ayat ugut.ayat ugut.*
.
.
10) Romantika di Tampoi
Oh ini mmg idaman gadis2 la nak dapat pasangan yg romantik tp bg aku takmo la yg romantik melampau tahap tiap kali jumpe tiap kali tu bawak gitar nyanyi2 lagu P.Ramlee.mau aku lari nyorok bawah jalan ye tak.
.
cukop la sekadar buat kejutan sekali sekala spt kasik bunga sekuntum ke,kasik cekelat ke,kasik kad ke,kasik lagu ke...tu pon dh cukup menyentuh ati kan.bole bwk nanges terharu 2 ari 3 malam.
.
dan paling koman,tiap hari kena cakap i lebiu babeh!dan ini mmg biebo akan cakap ari2 cuma bila time tak clear spt di opis aku akan balas "copy-paste bo" sbb takmo org kat opis sume pengsan bawah meja.
.
ok cukop 10 point dulu.letih aku menaip nie.



So..camne prince charming anda???
.
kira ni Tag la eh..aku nak tag gadis2 single sbb kang kalo aku tag isteri org,ada plak kena penampo si suami ye tak.ke tak kesah??
.
tp rasanya kalo nk share pendapat org dh kawen apa salahnya ye tak..jadik aku tag semua yg ada di blog list aku.hahaha!!err..pizi ada lelaki idamankah?
.
.