Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, November 11, 2008

Ari Sakit ke Ari Soping?

arini aku MC.
sbb dh bape ari aku badan aku panas
gan kepala asik pening je.
plak tu lusa aku nk travel..
sgt la tak best kalo aku demam!
jadik aku perlukan rehat yg cukup..
dan jumpe dokter.wuwu.

aku kompem bos aku berbulu jek.
dah la aku nk cuti lama.
nyempat nk MC plak.
dh sakit btol kan..
takkan nk paksa2 diri plak.
kot aku pengsan kat opis,ada ke ko nk pikul aku??
ceyy..alasan yg konon cam bagus.hiks.

aku pegi checkup kat klinik kepong.
malas aku nk pi klinik biasa kt umah aku tu.
pasal aku nk singgah somewhere..
oh..dan dan nk menyinggah..


aku pegi klinik shanti.ni klinik panel aku.nama je shanti,tp doktornya adalah lelaki melayu.tatau la kot nama dia Mohd Shanti Nizam ke hape kan...tak penah nk tanya plak.agak2 kalo aku tanya dia marah ke x..hurm.


aku sampai2 tu..lengang.takdak org.yg tak tahan tu,doktor pon takdak.yerla,paham jek.dia gi lunch gan solat zohor kot.so aku lepak jela tunggu.penyabar aku kan.anak sapa la nih..tp padan muke aku la kan.sape suh dtg ptg2.


jam dh kol 2.30 tp doktornya tak balik2 lagik.lamanya doktor makan.makan ke kira nasik nih?takpun dia balik umah dia makan.kene kalo umah dia kat kajang,mmg mampuih la kan.dr kepong ke kajang.haihh..tak logik.mengong.



saksikan muka org sakit.pucat cam mayat.huhu.aku tak berlakon sakit okk.kalo yg dulu2 MC tu ada la berlakon2 skit..erk.berlakon byk kot!ngeh3
.
bile doktor dh masok,
aku cepat2 kena panggil.
doktor tu takdela check beriya pon
seminit tak sampai..senangnya keje doktor ni.
tp sempat dia borak gan aku.
.
doc : u keje mana ni?
aku : ermm..SC**I. *aku x suke ckp gan org sbnrnya.politik!huh*
doc : owh..i dengar company u menang bid projek kat india
aku : a'ah..projek monorail
doc : ermm..ok2
.
fuh,nasib baik dia x bukak pasal politik.
sbb ada satu klinik aku pegi tu,
beriya2 dia berdebat isu politik pasal kompeni aku..
reaksi aku??? *masokkan bunyik cengkerik di sini*
.
sbb tu aku tak suke cakap mana aku keje.
nanti mula la buat speku.
kroni la..hape la..aiyak!
saya takde kene mengena dalam ini hal politik.
bayar gaji saya tetiap bulan cukup.
lain2 hal saya tak campo yer.
jgn ajak saya berdebat pasal politik.
.
bkn aku tak ikot perkembangan politik.
aku ikot dan suke amik tau.
cuma aku tak suke nk berbahas dgn org.
cukup kalo aku share dgn org2 terdekat aku..
tak payah nk kepochi2 dgn org luar.
.
dah.tutup citer.

ok. dah dapat MC tu aku singgah di sini..apakah itu?muzium kah?no.no.ini adalah Jusco Kepong.dekat je gan klinik ni.seberang jalan sajork.motip ke sini?saje jalan2 cari makan..yerlaaaa tuuu!



even ari bekerja pon ramai gak manusia.korang ni pakat MC cam aku jugakkah?or lagi keji tgh mengulor time keje?huhu.pitnah la org acik oii..
.
first round aku masok Jusco,takdak apa yg menarik.Sale pon takdak.eh-eh,bukan motip ke sini nk carik makan ker?dah terbabas nie..yak!yak!
.
jom cari makan..tatau nk makan apa,last2 ke sini jugakk..
Johnny's idaman ku selalu..branch sini kan,dia punyer staff extra terbaikk ok.bukan kacak laa.sume made in bangla/nepal,tp sbb servisnya yg super mesra.sbb tu aku dtg lagik.untung korg tau..cewahh! ;p


haaa..ni la pokok rendang aku citer dalam entry aitu.akhirnya dapat gak aku amik gambo ko kan.tp kali ni x dapat port bawah pokok ni..ada org duduk dah.chist!lenkali kene tampal nama aku kat meja tuh.biar org lain tak leh take over.


manusia kesunyian dan keseorangan *masokkan lagu Mr.Lonely di sini dgn menukarkan perkataan Mr kepada Mrs* weh..aku dh gemok kan.dah double chin!!Oh NOOOOO~!
.
sementara tunggu makanan sampai..aku coci2 mata tgk keliling.nk coci mata tgk balak ensem mmg hareemmm takdak.yg ada sume balak Nepal/Bangla nih.owh teros dapat katarak!keji.keji.

ni nak citer,kat Johnny's ni ada Teppanyaki.best ke makan sini haa?haa?aku tak penah try..ada sape2 nk belanje?ada?kalo ada sila roger2.. ;p



aku order thai pineapple fried rice kegemaranku dengan thai tea.sedapppp nk matik okk nasik goreng tuh.licin aku makan..sambal belacan dia pon world la beb.aiyak.camne terguna perkataan mawi tuh.No.No.aku tukor kepada marbeles!



dan sewajibnya dessert water Chestnut.kali ni special la plak.siap ada kacang merah,jagung dgn buah nibung *tatau ye ke x nama dia.* slalunya ada merah2 tu dgn nangka jek.kali ni dia kasik lebih plak.ni taktik ko nk ngurat aku ke Abg Nep?wahh..giler perasan!muke selenga sengal camni,org Nepal pon tak bernapsu!gagagaga~!


burpp!licin bersih tanpa sebarang bahan bukti..
.
.
then aku teruskan meronda.
masok kuor sume kedai..
mmg ada gak la duit ku melayang nanti..

aku masok butik Body glove dan terpandang beg cantik ini.lawonyaaa!dah la aku mmg tgh carik beg nk g sabah ni.ni macam kene beli je ni..err..kena ke??lalala~!salahkan mata aku yg terpandang dan tgn aku yg terambik!


motip jalan2 carik makan akhirnya terbabas dgn jayanya.aku TERbeli jugak beg tu..dan terbeli 2-3 barang lagik.aduyaiiii...ni yg aku malas kalo berjalan time sakit ni.kadar kecekapan otak utk berpikir secara rasional adalah sangat lemah.jadik,salahkan otak aku yg tgh sakit ni..ngeee~!
.
dah abih duit..baru menggelupor teringat nk balik.cheh!


ku akhiri catatan ari ini dgn ucapan..
Merry Christmas!
Merry Christmas!
Ho ho Ho ho~!
*sambil usap2 janggut dan gosok2 perot bulat.
Perot bulat aku ada,tp janggut???*