Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, November 21, 2008

Trip to KK-Part 6> Fizi's Big Day

Masih Lagi Ari Sabtu

Lepas balik dr pulau,
Aku berendam lama2 dalam bath up.
Bersih2kan badan yg dh melekit dek air laut.
Mana la tau ada nemo sekor dua nyelit celah baju dalam.
Opp!hehe.

Aku tak sempat tido pon..
Dh siap mandi terus bersiap2.
Dah la muka dh berkerak itam..haiyak!
tak vogue la g kenduri..
oh voguekah engko..

Ekceli Fizi nikah pukol 8mlm.
tp kena berkumpul kat apartment dia pukul 7.
Sbb dia nk suruh si ayam amik gambo2 hantaran dia.

Sesampainya di sana,
Diorg tgh kepochi bersiap2.
Makcik2 dia tgh sibuk susun2 dulang hantaran.


Ayah fizi dan adik2nya tgh bersiap.ko tak pnh citer pon ko ada adik lagi ensem ye fizi..huahua.pangg!adiah dr biebo.maceh bo. ;p
.
Fizi cuba mengkaber kegelabahannya.lawo baju dia..putih pastu ada sulam2 pink.mat jambu yer..

The barang hantarans..simple2 jer..ok la tu kan.aku rasa diorg prepare kat sini.maybe dr KL bwk brg je.hias2 kat sini kot.kalo hias dr KL,tah ape jadi bile dh bwk masok cargo.


Sblm bertolak dr apartment,ada sesi baca doa selamat.supaya apa yg dirancang berjalan dgn lancar.fizi gedik ok.sblm doa tu dia suruh kitorg sume silet fon.ok silent la kan.pastu dia soh biebo pegang fon dia..tgh2 sunyi baca doa tu,bole fon dia memekak bunyi kartun.chaihh.cakap cam keling!huhu.bunyik byk kali lak tuh.


Cincin pernikahan..cantik kan.tp aku prefer white gold kalo aku kawen nanti..berangan.berangan.
.
Aku dan emy tak duk lama kat umah tu.
Kitorg terus turun tunggu diorg kt bawah.
Hangat dan beremosi tau kes kitorg.
Tak perlu citer..secreto de amor.hehe.
.
Kitorg berempat naik kete best kitorg.
Yg lain naik bas yg dh disewa khas..
Siap ada bas ok.dasat.dasat.
.
Byk btol duit nk kena spare utk kawen kan.
Accommodation la..transport la.
Tu kalo ko kawen gan org jauh2 camni la.
Kalo kawen gan jiran seblah umah..save skit la..
Hurm..jiran seblah umah aku bujang ke tak.. *pikir..pikir.*
.
Dipendekkan citer..kami pon sampai.
Banner yg dibuat sendiri oleh pengantin pompuan.nice kan.simple jek.kalo aku,aku nk tepek muka aku skali.aku kan suke over2 ni.ada rasa meluat x? alaa..muka wakil rakyat masa nk ngundi dulu,bkn ensem pon.slambe jer tepek merata2..siap kat pokok la,tiang letrik la...ini kan plak aku yg ada iras2 maya Karin nih!miahahaha~!ini sudah terlebih over.sepak aku bg sedar diri skit!


Kompang2 takde yer..sini bkn cam semenanjung.lg pon ni upacara nikah jer.kenduri besarnya adalah esok.



Fizi berdebor2 menanti detik dinikahkan..kak fida,camni baru logik nk berdebor yer..akak tiap masa berdebor.kepelikkan!haha.sempat.


Upacara melafazkan akad nikah..oh aku skali berdebor2.jgn ko terpelecok sebut yer fizi.kot kang ko tersebut nama aku lak pengantin pompuan.ayark!tikam diri sendirik!


Dgn skali lafaz..maka BB dgn rasminya menjadik isteri si fizi.fizi pon dh tak bujang lagi..so jgn la over2 gedik cam org bujang yer..aku bujang.so takpe nk gedik.miahahaha~!


Ciuman pertama sbg suami isteri.ciuman yg betol2 pertama..errr.errr..better takyah pikir… ;p


Selamat Pengantin Baru kepada Fizi dan BB..smoga kekal ke akhir hayat..dan jgn nk pasang 2-3 spare plak yer.haihh..tgk org kawen cam smangat plak aku nk kawen..ada sape2 nk minang aku tak?dibuka lagik ni kekosongan..muhahaha.ok biebo.saya tau gurauan ini tersangat melebih.pasrah je kalo kene sekeh bertubi2.
.

Ok la.nanti aku citer pasal resepsi kawen diorg plak.
Later lagik!
.
bkn aku malas..
cuma smlm aku tak dapat ngapdet kt umah..
takde free network!!
bengang!kedekot punyer manusia!
oh lupe daratan lak aku..!