Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, November 10, 2008

Ektibiti Ari Ahad

smlm,mcm biasa la kan..
aku berdesup gi shah alam.
dalam kol 2.30 aku gerak nk jumpe shidah kt sana.
sbb aku ajak dia temankan aku g Alam Sentral.

cam biasa la kan..
aku ni pantang ada kenduri,
mula menggelabah nk carik baju baru.
aku mmg suke over ngalahkan pengantin.miahaha~!

dh sampai sana terus la mencarik baju.
haru..sume takde yg aku berkenan.
kat first lady adala baju lawo..
tp size XS dia pon bapak la besor.
camne ko ukur buat baju nih..?
ikot saiz org america ke hape.

aku ni mana suke pakai baju beso gedabak mengibas2 nie.
kang nampak aku bertambah kembang kan..
mana boleh!nehi mungkin heeey.i slim okk!
*cuba mendenykan fakta yg jelas dan nyata.aku adalah kembang*

dah jenuh tawaf..last2 jumpe la jgk..
aku beli kebaya pendek+suar slack putih.
dh takde choice,tpaksa amik kaler hijo.chistt!
pastu pusing2 carik adiah besday rafik.
mlm kang nk ke umah dia..ada celeb skit2.

pastu dalam kol 6 lebih,anta shidah balik
dan aku teros berdesup lepak mamak gan biebo.
gambo utk kisah2 ini takde yer..sbb aku malas.
alasan sgt jujur dan amanah ni.saspek skit!

pastu aku,biebo,fizi,ijan dan ina gerak g umah kak fida.
cian kak fida,aku x sempat dtg awal.
aku dh di booked jd baby sitter dia patutnya..
tp aku bz menggedik kt alam sentral la plak.
lupe tanggungjawab..so sori kak! ;p


ketibaan ahli jemaah makan free disambut dgn ati riang oleh tuan umah.yg dijemput makan ni,toksah citer la betapa riangnya sekor2 melihat makanan terhidang atas meja.aku kompem2 la sengih lebar sambil dalam kepala dh plan nk ngap apa dulu.ermm..mkn yg tu dulu,pastu yg tu..pastu itu..dan last skali,itu!

kak fida sedang gigih mengeluarkan kek.eh kak,bile nk gigih ngapdet ni?!dkt sminggu okk blog anda kesepian dan ketandusan kasih syg.bila mau ngapdet??


taraaaa!coklat cake kesokaan aku.merembes air liur tgk cake berkilat camni weyh..



Mr.Fizi-pengantin-to-be.haa.mamat posing maut ni la yg kentut bersepah masa jamuan raya tu.dia sgt marah bile tau aku blog out pasal kentut tu..sbb tu ko kena behave depan aku,kalo x mmg aku dgn bongkaknya memecahkan lobang di sini.muhahaha. *gelok cam jin iklan 'saya mau super power!'*oh, ekceli kawen si fizi ni la yg aku nk attend kat sabah tu.tak sabar ohh!


muke aku yg super minachi.sgt selebet sbb dr siang aku merayap tanpa henti.kira konkrit la itu dijadikan alasan bile bertukor jadik huduh rupa gini kan??



biebo tgh training cara2 melayan anak dgn baik.bkn bg tgn bg kaki yer bo..ko ni skit2 nk lempang la,sepak la.sila jadik lemah lembut lg penyayang cam i ni,bole?wahh gitu..
.
kitorg melepak2 je sementara tunggu tetamu lain sampai.takkan ko nk lahap dulu kan.itu sangat tidak baik.maka,sila bersabor walopon mata ko dh dok jeling makanan atas meja tu.cam berniat lam ati nk rembat ayam seketol jek.tp berjaya menolak hasutan syaiton direjam itu.


utk menghidupkan konsep majlis harijadi,mmg sesuai la pakai topi camni kan.tp kak fida beli dua jek.so aku tak dapat.oh sedihnya.. T_T teringin tau nk pakai.pasti aku kelihatan sgt comel.puiii~!


pasal rafiki ni kecik lagi..mana tau nk blow candle.jadik dia potong cake sajork.tu pon kene ada bantuan ayah dia la.kot tak,cake bertukor menjadik adunan cekodok yg belom digoreng kang.candle tu soh pakcik berbadan taff itu yg tiup.pasal mereka share birthdate.sape pakcik berbadan taff itu??

inilah orgnya..cam body builder lak dah..hoho~!ampun.jgn tombok saya yer encik.beliau ni kawan kak fida gan KRZ.cikgu jugak kan kak..terlupo dh den.dia ni kaki pancing yg tegar,maka bile dh jumpe biebo gan fizi,mcm2 spesis ikan la kuor bile depa sembang.aku enggak mengerti..



meh jenguk makanan yg ada..ada nasik ayam dan mihun sup.sumenya kelihatan menggoda dan menyelerakan.dimasak oleh Chef KRZ.err..apa yg kak fida masak?ngeeee~!larik langgar dinding!



pastu sesi makan la ape lagik.aku tak sempat nk snap gambo sesi makan2.sbb sume sungguh melahap makan.terutamanya kelompok kitorg.siap tambah berkali2.btol tak tipu.aku makan 2 pinggan setengah,biebo lak 3 pinggan.budak2 lain aku tak pasti,yg nyata sume lebih 2 pinggan la!hahaha.tp sumpah sedap KRZ masak.nasik ayam sambal kicap tu yg paling heaven!tah bile la dapat rasa lagik.. *ayat penoh makna ohh!*
.
dah makan,sume menyandar gosok perot.giler kenyang.bayangkan nasik ayam penuh periuk besor tu,abih ok!mana simpan,dah tentu la perot kitorg!tu yg menyandar sambil senyum2 puas tu.bertambah gemok la haku..camne nk berkebaya neh.dish!

bukak adiah plak. i bought this shoes to rafiki.Baby Kiko size 3.agak besor ckit je.takpe,leh pakai lama kan.lagipon aku mana la reti sangat pilih saiz2 kasut budak ni.belom beranak la katakan! ;p


baju ni plak ina dan ijan kasik.


our truly prince charming.
Happy besday to u rafiki.moga cepat pjg umo dan cepat besar yek.nanti leh kita main polis sentri sesama.acik jadik penjenayah,rafiki jd polis yer,tembak acik kat lutut.baru la tak matik. ;p
oh,rokok itu sekadar hiasan.itu rokok biebo,sungguh keji kasik anak org pegang.bad influence!huhu.
.
to Kak Fida & KRZ
terima kasih atas jemputan..
makanan sangat sedap..ini x tipu yer..
dan bukan bodekan semata..
*cuma kalo paham motip sbnr,anda akan tau jawapannya!miahaha~!*
.
.
to abah tersayang.
even abah aku x baca blog ni,
aku wish jgk la..
sbb besday abah 9 Nov..
smoga abahku pjg umo dan sehat slalu..
we love u always abah!
muacks!muacksss~!