Daisypath Anniversary Years Ticker

Saturday, September 13, 2008

Berbuka di Thailand.ohhh..

ari jumaat pas merayap2 kat bazar tu,
aku gan kak aida masok KL sentral carik port nk buke.
mmg xde lam minda nk mkn kepsi mahupon mekdi.
siyes aku cam dh mual makan mknan omputih tuh.
skang tekak aku ala kampong yer..petai!petai! *tetiba mengong*


so aku ckp gan kak aida survey foodcourt la.
tp x la excited sgt psl makanan dia bese2 je.
plus yg jual tu majoriti org endon..
waduh2..cam x kena gan selera gue deh!
*sila zoom2 muke aku cam cite bwg putih bwg merah*

dah masok kat dalam tu kan,terlalu lak kt thai punye stall tu.
teros aku terliur!dh lama teringin nk singgah situ.
tp sbb sblm ni manjang ramai org..so sgt2 x kuasa nk berbaris.
ari merdeka dh abih yer,so pejadah nk berbaris lagik.


ni lah stall dia.dia bukak sementara je kot.sbb kat situ byk stall2 lain dr thai jgk.tp jual baju la.murah2 weh.sila pegi berbelanja di sana sempena aidilfitri ini yer.ok sambung citer.masa aku sampai ni sume meja penoh.mejanya pon x byk mana pasal ruang dia limited ar.so terpaksa la ko berdiri sambil memanjangkan leher seperti ET utk tgk port2 mana yg kosong.




oh.akhirnya kami dapat duduk!yeaaay!tp ditemani seorg jejaka.siapkah itu?adakah Henry Golding yg kacak lg bergaya yg menghubungi aku slps dia baca entry pasal dia lam blog aku?? *sila muntah ikot idong.*


no.no.dia bkn Henry Golding mahupon Putera henry.Tetapi seoorg apek tua yg bekerja sbg remiser dan memiliki sebuah rumah semi D 6 bilik di Seputeh.aku gan kak aida nyelit table dia sbb tgk dia sorg2 je. *please,ini bkn taktik mengurat* tp uncle ni best woo.dia cite mcm2 kt kitorg dgn slang utara dia tu.hehe.besh je dengo.

ok.lets see apa yg ada kt thai stall neh.
haaa..dia ada aneka masakan thai la.tp yg paling org nk makan dh tentu la tomyang khong dia. *bkn Long Khong yer kwn2.takde kene ngena dgn topik ni*kalo nk order,kena la beratur ikot turn.pikir siap2 nk mkn apa.



ni mee2 yg leh ko pilih la.ada mee kuning,bihun,kuew teow,dan lagi satu mee cam laksa tu.cam aku gan kak aida sepakat nk makan kuew teow tomyam *aku dr dlu x tau ejaan btol kuew teow tuh.cikgu BM aku x smpt ajar kot*

manusia2 yg di import dr thai.kalo korg rasa nk wat special request ke apa ke kan,sila la blajo cakap siam dlu.pasal diorg ni x reti sgt bahasa melayu gan english.x pon ko gunakan jela bahasa isyarat seraya tgn diawang2kan dan bibir dijuih2 muncungkan.diorg cuma pandai cakap
"makan ke bungkus?" huhh.

dalam mee tu nanti diorg camporkan bahan2 sume la.ada udang,fish cake,kangkung,jejari ketam gan fishball.sume tu nanti diorg celur dlu before isi lam mangkuk ko.


huwaaa..tomyam khong yg tgh menggelegak.bau dia pon dh cukup power.aku yg beratur ni bape kali lap air liur yg meleleh sampai leher.dasat x bunyik citer aku nie?


ni lah makanan aku..costed me RM5.oh sedapnyaa.udang tu pon begitu menggoda berbaring gitu.aku abaikan saje kelemahan aku takleh mkn seafood.i dun care!aku pose ok.kena la langgar pantang skali skala. *skali skala katanya* T_T

pastu g beli air plak.air bermotipkan thai jugak.ades.mmg rasa g phuket plak dah. *sambil depa tgn,pejam mata,senyum x nampak gigi dan rambut mengerbang2 ditiup angin tepi laut*pastu tetiba tersentak dr anganan bile akak tu tanya aku nk air apa.chisst!

oh weeeeee!aku sgt suke bila nampak ada benda alah merah2 tuh.water chestnut cam aku slalu mkn kat sri ayuthia gan Johnny's tu.tp kat sini namanya lain..RUMANIK ke RUMINAK?oh.aku dh lupe.berlakon2 jerla korg paham ok. sini ada jual cendol jgk.gan air2 cam jus pon ada.


air sini diorg x buh air batu ketol2.diorg blend ais cam wat ABC tu.tp yg bestnya,diorg nyer mesin tu lain tau.x macam org kita wat ABC guna air batu seketol besor tu.sini dia guna mesin cam atas ni.masukkan air batu ketol2 tu.then tekan suis teros kuor ais serbuk tuh.wahhh *sambil ternganga,mata bulat x kelip2* mmg cara la kan.ke mmg kat malaysia dh ada mesin ni cuma aku je ketinggalan zaman???

lazat giler..nangka dia banyak..merah2 tu pon banyak..ada nata de coco,cendol gan buah nibung *tatau btol x nama dan ejaan dia* yg ni costed us RM3.share je.konon2 takleh abih.sgt x sedar diri yg diri sendiri kuat melantak.huhh.


pas berbuke,masing2 terjelir pedas.so kak aida g la beli air orange jus plak.pon sedaapppp sbb ada rasa masam2 manis cam buh asam boi.mmg best la port makan neh.sila la jelajah kalo korg terliur gan citer2 aku ini okk.
oh,jgn lupe.kalo pegi tu ajak aku skali dgn meniatkan seikhlas ati korang untuk belanja aku yer!

ok tetiba citer abis!