Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, September 17, 2008

Saya Membayar Zakat

yer..arini PKZ dtg building aku.
bukak table utk bayaran zakat.
senang kan..x payah susah2 nk pegi jauh.

kali ni first time aku nk bayo zakat.
previous,aku kasik abah duit bahagian aku
dan abah tolong bayarkan.
kali ni aku nk bayo sendirik..nk rasa camne feelnya.
*tah pape motip kan??*

so td aku turun lam kol 4 camtu gan kak N.
tp aku x bwk duit..sbb aku bajet ramai la org kan.
maybe aku bayo nti2 kt tpt lain.

skalik turun tgk2 takde org sgt...
ada 2-3 org jerk..

harus la aku berdesup pi sana bayo kan.
time takde org la besh..sbb aku x tau sgt camne.
kang cam malu la org tgk aku sengal2 kt situ kan!
*lagi nk ada sipat buat2 pandai tuh.mengongs*

tapi duit takdak..leh ke pinjam duit org bayo??
aku tanya kak N, kak N pon x pasti.

so tanya la encik 'amil' tu.

aku : assalamualikum encik.saya nk bayo zakat.tp x bawak duit.bole ke pinjam duit dia then kat atas saya ganti balik??

cam x logik kan soklan.tp kalo dh tau diri tu serba kekurangan ilmu,
harus la ko tanya.kang kalo salah kang..dosa kan.

him : waalikumusalam..yer.yer.boleh jer.takde masalah.

sukses.so aku pinjam duit Kak N la dulu.


ni masa upacara akad.pegang duit sama2 pastu aku kene baca akad yg dh siap2 taip tuh.fuh.gabra ngalahkan nk akad nikah.first time katakan!sib baik dia tak kata rules baca akad tu cam baca akad nikah.buatnya dia soh aku baca senapas..mmg berkali2 la tak sah jawabnya.gambo ni cam gambo nk wat cover promosi "MARI BAYAR ZAKAT" kan?aku soh kak N amik secara undecover.tp dia selamba je snap2 cam org snap gambo kenduri.wawawa.malu!neway credit to kak N.u rawk la kak!




pastu ada sesi baca doa.uishk.cam terharu la.perasaan dia rasa lain.sumpah x tipu.agaknya kalo aku pas akad nikah mau camni feelingnya ek!erkh..tetiba masok bab akad nikah.sesuatuh btol la.dish! *abaikan aku yg nampak gemok lam pic nih.ni efek baju sajorkk okk*



yeayy!alhamdulillah..resit pertama aku dapat.sblm2 ni mmg abah kasik aku resit.tp kali ni feel dia lain.ohhh..nak frame la.. *oh.over di situ*


no resit skalik aku tunjuk.punya la excited.


tp rasa bersyukur sgt sbb dh tertunai tanggungjawab aku.even x seberapa,yg penting ikhlas kan?apa la sangat RM5.20 tu.sdgkan tiket wayang leh beli tetiap minggu.ni setahun skali pon takkan nk berkira.ikhlas2 mesti dapat pahala kan.


for those yg terlupa,malas or buat2 lupe..sila la g tunaikan zakat anda di kaunter2 berhampiran.nanti dapat la pahala berganda di bulan mulia ini.

renung2kan dan selamat beramallll~!


*wah..mood ustazah di situ..amin..*