Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, September 9, 2008

Jenjalan di PaRam

o yeahh..aku smgt blek awal ari ni sebab semata2 nk carik mkn kt pasar ramadhan kat area umah aku.hehe.aku rasa tahun ni la aku pling x aktif merayap kt bazar..kalo x..huhh!


kat area umah aku ni ada bazar ramadhan yg leh kata meriah la..sbb byk org meniaga.ala,ni baru kali kedua aku pegi..kali pertama aitu cam potong skit la sbb ujan lebat.so gerai2 jual tu cam x semengah jela kan..kali ni cuaca cantik..hope sume kedai bukak!ada bau2 unsur tamak di situ kan.ngeh3


erkh..gile jauh aku parked kete.nampak bazar kt ujung sanun tuh.sbb dh pack dh time nie..aduu.nk melintas jalan pon hazab okk..kete x putus2..aku ingat dekat berbuke la baru aku dapat melintas..tp tak la kan..imaginasi gilo jer.haha.




hambik ko..giler ramai org..tp cam bengang la kan kt stgh2 org yg x pikir org nie..yg ko sebok2 nk bwk kete moto celah tu pehal..kan dh nyusahkan org nk jalan tgh2 tuh..jalan kaki sesama cam org lain x bole ke??penat sgt pose gamaknya tp agak mengong la kan..haihh..hangin jer.opp!opp!puasa!puasa!x baik maki org.kui3.





singgah kedai ni tgk lauk2..aku x tau nk makan pe..x plan pon.cuma ajat ati nk carik ayam percik..tahun ni poser aku x merasa lagi menu wajib aku tuh.asik la x jumpe.ayam dh x wujud ker ek?huhu.ok.sini takde lauk yg menarik la plak..so gerak g stall lain.




adeh..ramainya manusia..sume muke cam excited je nampak makanan.hehe.kelako.pastu beli byk gilo cam xdak ari esok dh bazar ni.tu cam aku la tu.hek3.lupe ke poser tu sbulan ha?




adududu..air yg sgt menggoda..time ni dah la aku haus giler..cam nk pelok2 je tong air tu amik nikmat sejok dia tuh.x batal poser takpe kan!ahaks.




last2 aku singgah beli nasik kukus kat mamat ni.kan aitu aku dh try nasik dia.mmg super sedap la.harus la aku repeat berkali2 sampai muak.kali ni murah la plak..RM4.70.aitu aku beli 5 hengget!oh why?why?why?



pastu ternampak lak sup menggelegak atas dapo ni kan.besor gile lak periuk dia.bau pon besh jerk.tergoda la plak tekak aku.so aku beli la mee sup wat sahur.hehehe.x nak aku sahur roti dah.kang gastrik bertalu2 lg kang. eee




then carik air plak..aku beli soya sejok gan pakcik ni lagi..ergh.beshnya membayangkan soya tu lalu manja2 lam tekak aku!ishkk.. *lap air liur*




pastu carik dessert plak.dah makan masin2 mesti nk ada yg manis plak kan.dah mkn yg manis nk yg masin blek.pastu nk yg manis blek.haa..itulah teknik menambahkan berat badan dgn kadar yg cepat.gagagaga~!


pastu aku teros lari2 g kat kete.sbb cam dh nk dekat waktu buke.giler ah.gan makanan penoh kiri kanan,handbag lagi,gan tgn pegang fon amik gambo sana sini.rumit okk.haha.tp apakan daya.dah aku ni tuan tanah blog ni,harusla tegar ngambik gambo dgn gigih!kui3.


tu diaa..banyak ke?takdolah banyak mana.sbb aku pon bought sumting utk kak fida,alaa.beli ckit2 jer kak kan.x leh membazir.wasatiah okk.huhu.x abih2 gan wasatiah aku tuh. poyo ini budak ;p



tgk jam..aiyak.dah dekat kol 7!ni kene gerak sepantas kilat ni.mmg ar bazar ni cinonet je dkt gan umah aku.tp nk kuor parking hazab gilo.kete banyak menderu2..aduss.dah dapat cilok, cepat2 g singgah umah kak fida tercayang anto sample kuih raya skalik.chit chat ckit2 then teros gerak lek umah.kak fida pon nk buke gak yer.mana leh nyembang lelama.
sampai2 umah teros berlari g masok bilik air mandi manda.tgh2 mandi leh lak aku dengor azan kat tv.adeh.dah masok waktu berbuka la plak!time tu aku bersyampu lagi atas pale.x baik lambat2kan waktu berbuka kan?so ni nak kene minom air paip batalkan poser dlu or what?haha.gilo la pikir gitu.mandi la cepat2 ngok!dush!



dah mandi2 teros baca doa makan pastu nagdap la nasik kukus gan air soya.oh,syooorgaaa dapat makan yer!aku extra kelaparan arini.so aku sgt2 hargai setiap suap nasik lam mulot aku tuh.huhu.emo la plak dapat makan nasik!ahaks.
so skang aku tgh bersandar kekenyangan..sambil ati dok pikir2 mampukah aku makan mee sup tu plak.sbb aku sahur kol 12 yer..sgt malas nk bgn sahur pepagi.sbb aku ni sgt penyayang terhadap bantal,slimut dan benda2 yg swaktu dengannya..penyayang ke pemalas??lu pikir la sendiri!wakakakak~!