Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, September 25, 2008

Citer Makan-Part 3

Kisah Ari Rabu

Meh aku sambong citer makan free lagik.
gigih ok aku ngapdet lagik.tepuk tangan utk aku!!

kali ni aku ada majlis buke poser dgn department aku.
buat dekat Bangsar Seafood Garden Restaurant.
Tau x celah mana??
dkt2 gan Bangsar Village..dekat Brabus tu ha.
x tau jugak???lantak ko la!

so dalam kol 4.30 sharp,teros cabot.
giler smangat makan free kan!
ekceli nak gi amik anak Kak Asiah kat Puchong.
sbb leh bawak family kan..harus la mak bwk anak2.


ni dah ondeway nak gi Bangsar dr Puchong.Matik jem okk.time ni Amy yg drive sbb tumpang kete dia.dah la jem,panas meletop lak tuh.sabo jerla..tgk muke aku yg terbias dek sinaran matahari tu.mengapakah kelihatan begitu anggun??sbb aku berkebaya okk.ikot konsep ada paham?

finally sampai gak..ni kira 3rd time aku makan sini.betol.betol.atas dasar DIBELANJA.biasala,cam ko x kenal aku!keji..keji.


entrance.akak2 opis aku baru sampai gak.masa ni lam kol 6.30.lom ramai yg sampai.yg sampai awal cuma manusia2 kaki makan free cam aku ni haaa.

tangga menuju ke tingkat atas.port makan tu kt 1st floor.

eh eh..harus la ku tepek muke excited aku nk makan kan.haa.ada gaya datin x?siap pakai kebaya bagai.satgi dh kenyang,terserlah kebuncitan itewww...erkh!


meh jenguk 1st floor plak.sila duk dalam barisan yer anak2..pegang bahu kawan masing2..kang ilang kang. *ala2 gi lawatan skolah rendah*


ok..ni la suasana tempat makan dia.yg nak privacy leh la tempah dok dalam bilik.tp sbb kitorg ramai,dok jerla kt ruang tgh ni ha.senang anak2 ko nak berlari ke,bersilat pulut ke..


ni geng yg dok semeja gan aku.sbb kitorang peserta terawal,kumpul2 la setempat dulu kan.aku nak carik geng yg x kuat makan sebenarnya.sbb leh aku tamak sesorg!wahahaha.keji.keji.sangat keji.


Kak Asiah dan anak2 nya.yg berdiri tu secretary bos aku..Cat namanya.Meow2.ko jangan memain,dia ni Cat yg garang ok.skalik dia cakar ko dgn kata2nya yg pedas,mmg terjun bangunan la ko!tp dia ngam jek gan aku.aku kan bermulot manis.. *sila muntah bertalu2*


bunga matahari dicelup air..errr.ni leh makan ker?cam sedap jerk!


ada kolam2 cantik.kira dok situ damai jek..dengar bunyi air terjun tuh.wah.bertambah lapa la plak!mana makanan?mana??


kanak2 suke la kan..dok tgk2 ikan berenang lam tuh.nanti umah aku nak wat camni la.ada sape2 nak sponsor x?please..plisss..


gambo tanpa motip.


gambo bermotipkan org lapo.muke aku semangat giler.Amy jerk muke layu2.penat kot harung jem tadi.sabo yer amy.pasni kita refill energy!yeahhh! *aku yg x drive pon ngade nk terlibat sama.gilo*


org dh ramai sampai.kitorg booked 6 meja.satu meja ada 10 org.eh eh.mat salleh gan cina pon ado.korang poser ke?sebok jek. *penoh hasad dengki.*


meh ku tunjuk makanan2 plak..ni ada butter prawn.my feveret forever and ever!ohh..aku langgar pantang lagik!xpela kan..bkn slalu.udang dia bapak besor dan lazat weh.yg kuning2 cam bulu2 tu pon sedap.tp aku tatau pebenda tuh.belasah sajorkk.
ni appetizer.ada bebola ayam,sayur udang,kerabu mangga,gan bebola apa tah bersalut2.tp mmg sedappppp.


ikan masak apa tah..ada rasa sour2 gitu.eh,ni ikan pe haa?aku belasah jek makan.bukan piranha kan?kan?

shark fin...dulu aku makan sedap..tp kali ni cam kureng la..nape ek?dah tuko resepi ker?dulu aku x reti makan ni.sbb cam geli jek makan sirip ikan yu.eeee..tp skali try..oh syooorgaaaa!aku bayangkan aku makan mushroom soup jerk!makan jgn pandang la isi2 dia tu kan..kang x lalu plak.so aku mkn sambil mata meliar2 tgk org.hahaha.mengongs.


dah kenyang dan bergelok sakan..baru la dessert datang.dia kasik Laici Kang yg x sedap.tawar la.kedekot gule ke hape?

ada gak kuih2..pon kureng jugak.aku x minat sgt benda2 manis nih.cheh.td kompelin Laicikang x manis..ni dapat yg manis pon kompelin gak.Encik Manager,sila sepak saya laju2!


agak lama la lepak2 sembang sambil makan sampai buncit.pastu bos gi bayor..costed almost 6K okk.tempat ni mmg mahal.tp makanan ala2 jerk.ayuthia gak superb!so Kak N,next year kalo bos murah ati lagik,kita g Ayuthia ok.suggestion ni!oh..dapat voucher ni jgk.dh kata ko spent riban2 kan.


dapat voucher RM50 off bile ko makan lebih 100 hengget.tah bile la aku nak mai lagik.makanan pon cam kureng jek.sape2 yg nak belanja aku kat sini,aku terpaksa bantah cadangan yer.kita makan kat tempat lain sajork..jangan risau,aku pilih port mahal camni jugakkk..
aku balik tumpang Kak N and family sampai Kepong Sentral.senang.x payah aku nak naik tren gan perot2 berat tuh.
ermm..so far ari kamis ada makan free lagik kat umah anak yatim kat Greenwood.tp aku x join la kot.pasal aku banyak keje.xkan nak mencekik je kejenya kan!ada gak bos aku bentikan aku,pastu terpaksa la aku keje kat restoran!ari2 dapat ngadap makanan!gagagaga~!

eh ok.citer abis!