Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, September 24, 2008

Sketsa Hari Raya

Kisah Ari Isnin Plak

hamik ko!
padan muke aku kan..
nak kene update bebanyak..rasakan kau!!!
*syaiton dah gelok2 sekuat ati kutuk aku.siap BOOOO lagik!eh,bulan pose mana ada syaiton!kita umpamakan saje semot yg kutuk aku*

ok.sambong citer.

every year,company aku wat deco raya contest.
so setiap dept kene la deco dept diorg lawo2.
nanti CEO gan puan sri-puan sri dtg jadik judges.
nanti time jamuan raya,dapat adiah..best wooo!

jadik tahun ni smangat2 la budak2 aku g deco..
bawak kain batik pelikat,pendek kata segala benda berunsur ari raya abih diangkut ke opis.smangat gilo kan..smangat ke gilo??erkk..

aku haram x join diorg deco..sbb aku BZ!
*bukan anti sosial ker???*

aku tolong2 tgk jerk..sambil dah plan nak jadik penonton sajo.
last year aku participate la gak..
tolong angkut2 meja,hias2 skit walopon x berseni.

setelah beberapa ari mengulor menghias,
ari isnin la hari perhitungan.
setiap dept wat gempak2..ada lakonan bagai la.

dept aku wat lakonan..ke sketsa??pape la labu.
aku kasik la ko paham dgn merajinkan diri aku taip sinopsis.

SINOPSIS
kisah sepasang somi isteri tua kat ganu.
dok terkenang anak dia sehari sblm raya.
nanti ada la anak pompuan blek dr oberseas.
siap bawak laki mat salleh *selera tinggi siot!*
pastu anak engineer blek dr rig..tau rig??
rig tu pelantar tgh laut tu haa..

tu je sinopsis.giler pemalas aku kan!


nilah hasil kreativiti budak dept aku..lawo ker??kira buleh la..sbb wat rushing2 jer kan.dah katanya memasing purak2 bz kan.nampak x..ramai watak makcik2..auwww..nasib baik i tak terlibat uuuu..


ni kira anak pakcik gan makcik ni kat dapo..tgh sebok2 potong bawang bagai la.sambil borak2 bahasa ganu..tp lawok akak sorg tu..siap muke giler2 tekun potong bawang.terbawak2 watak sebenar kat dapo la tuh..

haaa..yg tepi skalik belah kiri tu Pak Aji.sebelah dia watak adik dia .yg mat salleh tu jadik menantu dia..yg rambut ala2 Tina Turner tuh lak anak dia dok oberseas tu la kiranya.giler lawak diorg nyer dialog2 sume.cakap omputeh dalam slang ganu.mmg kelako.kalah senario okkk!oh,minah yg bersepah2 duk bawah tu sekadar watak tempelan konon2 anak dara Pak Aji yg jadik idaman jejaka kampong..eeeeee. tak kuasa!


ni tgh smangat berlakon..tabik toing3 kat Asbjorn si mat salleh tu.giler babik sporting ok.


haaa..ni konon2 anak engineernya udah pulang.


pastu kasik ayat penutup drama dgn ucapan Selamat Ari Raya.
mmg best la..department lain buat tak best!
oh selamba aku downkan org lain.. ;p

keadaan pintu masok yg sesak..ramai peminat okk.


siap ada patong ayam2 gan sangkar lagik.terasa btol cam kat kampong.
pesal x bawak lembu gan kambing skalik ek??ek??

tgk la..next year aku nak join kot..
aku nak jadik watak utama..wahhh..giler glamer noks!!
mana la tau pasni ada org jadikkan aku pelakon lak..gantikan michelle yeoh.
eh eh tetiba..meh lempang aku bg sedor diri skit meh!!