Daisypath Anniversary Years Ticker

Saturday, September 13, 2008

Diari Seorang Bibik

ari sabtu-aku bangun kol 1.00 *yer.yer.sila reject saya*
alaa..bkn slalu aku bangun lambat kan.harapkan sabtu ahad jela.
lagipon aku bersahur subuh td..tu yg extra gantok tuh.
*alasan leh digunapakai depan bakal mentua*

dah bangun2..terus g cuci muke gan gosok gigi tanpa mandi
*sila lenyapkan impian nk minang aku!*
pastu dgn semangat waja dan aura bibik mana tah merasuk aku,
aku mula ektibiti mingguan aku-kemas umah.

yerla.umah aku ni aku dok sorg.pastu aku lak jrg2 kt umah.
mmg x berusik la reta benda aku lam umah ni.
so pejadah nk nyusahkan diri kemas ari2.
adalah baik jika aku membungkang depan tv sambil chatting blogging kan.

benda pertama aku buat:

kemas hall dan cuci baju


cam bese la.aku tarik sume kusyen2 sampai bogel sofa aku.pastu tepuk2 habuk kat kusyen gan lap2 body kusyen ni penuh kasih sayang.byk berjasa ye sofa ni.dia la tempat aku bermanja di kala aku penat blek keje..



ergh..giler bersepah gayanya kan.ada gaya umah kongsi x?sambil2 tu aku dh siap2 memesinkan baju aku lam washing machine.sila belajar memulti tasking kan diri yer.buat 2-3 keje dalam satu masa.adalah agak terer keadaan diri saya skang kan.
ok,poyo.
.
Mengelap2 harta yg x seberapa

pastu teruskan kerjaya sbg bibik dgn mengelap harta2 aku yg dh berhabuk.mula2 lap dvd player.pelik.x sampai sminggu dh berhabuk bagai.tah dr mana dtg tah.gamaknya kalo aku x bergerak2 2-3 ari,berhabuk la pale aku kan. *bayangkan pale aku siap bersawang2 gan sarang labah2.oh over!*
.
.

pastu lap2 pS2 plak.dah lama giler aku x main game weh.maybe sbb aku smakin sombong dan menganaktirikan beliau sejak ada lappy neh.haha.bkn la.motip aku x main game sbb aku x bole benti bile dh main.dah tu camno.bile nk makan?dating?tgk wayang?huhh.



pastu lap2 tv plak.


pastu bukak kabinet tv nampak ada komik dragon ball.ayark!aku lupe nk pulangkan kat biebo.giler ah dah terbuat cam harta sendirik.gagaga~!takpe2.aku akan pura2 lupe sampai la dia mintak.hiks.


bukak kabinet satu lagi.aduu.gile bersepah.ni sume banyak dvd yg didermakan dek biebo.yerla.dulu2 kan aku asik la memokak cakap aku boring kt umah.hamik ko!tak terlayan sudahh.


ok.dah siap susun.belah kiri menggunung tu sume cd filem yang belah kanan tu sume cd game.ada beza ke sebelum dan selepas td?haha.aku mmg x kretip!
.
Kemas bilik

then beralih lam bilik plak.x banyak benda aku buat.cuma sapu sampah dan tuko cadar gan comforter asal.sbb aku lek kampung aritu duk gigih coci ni.kat umah aku ni susah nk jemur.xde space.mmg 6 abad baru btol2 kering kot.oh yes.bilik aku sgt Girly kan.kaler pink.hoho.bilik takleh tunjuk gambo byk2.ni private port.dah.dah.sila kuor.



Lipat/Arrange Kain baju Lam Lemari

pastu aku lipat kain baju ckit2.pastu susn balik baju2 lam lemari.lam lemari ni aku buh baju kasual jerk.baju2 keje sume kat lain.uishkk..banyak ek baju aku.membuak2.tp pesal bila nk kuor je aku penin2 cari baju.garu2 kpala depan lemari sambil cakap
"eishkk..takde baju ar nk kuor."

a'ah.gilo.



sini tempat baju keje.aku sangkut2 jerk.sng sbb aku slalu gosok siap2.pagi2 capai sajork.mudah kan?semudah ABC..tetiba!
pastu siap la keje aku sume..eh belom2!
.

final touch,hrus la aku ngemop lantai umah aku..see.berkilat nampak!gunalah fabuloso.
di siniiii...di sanaaaaaa. *sambil menari2 gan batang mop*


pastu..lepak2 tgk industan yg citernya cam gilo.apa ke complicated benor citer dia?penin aku.si amitabh bachan berlakon.sbb citer x merilexkan minda, aku bukak lappy,blogging!baru tenang idop bibik nih.
.
oh,jappgi aku nk kuor..arini buke gan biebo kat s.alam.ada miting keicar skalik.nk jumpe kak fida tercayang.nanti aku update lagik.
.
eh-eh,baru teringat aku lom mandi neh!papai!