Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, May 26, 2009

ReSuME sAyA.SiLA taBiK 13 kaLi

Peringatan :Entry ni panjang cam cerpen.sila baca sampai lebam.

Hari ini bizi cam tiada ari esok nk buat keje.
Nk buat camne..dah musim closing kan..
Tp dah namanya makan gaji, mmg patut la wat keje kan.
Takkan nak main game plak..

Tp tula..sometimes camne gigih pon ko wat keje,
Org tak nampak..org kata ko goyang kaki korek idong.

Adakah kita perlu menjerit sekuat ati ketika menaip dikomputer spt:
“oh..aku sdg membuat kira2..aku sedang membuat bank recon!!aku tidak bermain game!!”

Mungkin perlu la kot.then baru org noticed ko sgt busy dan x mengulor seumor idop.
Takpela..mulut manusia sememangnya x mampu ko tutup.
Bkn mulut adik aku bole dilempang2 ye x..hehe.
*adik-adikku sekalian.sila bertempiaran lari!*

Berbalik kepada topic kerjaya ni,aku teringat nk cite pglaman aku.
Pengalaman pasal rentetan idop aku sblm bergelar artis..
SKRETTTTTT!!! <-- bunyi brek emergency.

Bukan.bukan.bukan artis..huhu.perasan nk mampos.
Rentetan idop aku sblm bergelar anak seni. SKRETTT!!
Salah lagi.haha.cukup memain acik.
rentetan sblm bergelar si tukang kira2 di opis ni.

Ayuh mulakan.sila baca dgn tekun sbb pengalaman ni mgkin menyedihkan.Harap sediakan tisu dan pampers.
eh eh pampers?apa kena mengena tah


Kerjaya 1 : Selepas SPM (4-6 months)
Lepas SPM, sume bebudak baru nk up,dok sebok cari keje..
Yerla,cam excited nk pegang duit sendiri kan…aku x terkecuali.
Tp kebetulan arwah abg ngah aku keje A&W kat Pasaraya Ocean Kuantan,
Aku gedik2 la nk keje sekali.so keje la kami dgn gumbira di situ.

Memula cam kayu gak la nk servis org..cam malu2 kan.
Kena lak kalo encik ensem, terus pengsan bwh kaunter.haha!
best la keje sini even gaji ciput..x salah aku $1.70 sejam kot.

Tp time tu dah rasa masyuk yg hamat la..
cam bole beli kete dgn duit tu.Padahalllllll…..

aku penah jadik mascot ROOT BEAR masa bday party.
Hebat kan saya encik beruang?

Tak sah la kalo x tepek gambo kan..tp jgn hysteria tgk muke aku.
Mmg itam berkilat dan sgt tak anggun mcm skang! Puii~!!



Ok.ketawa la guling2..saya tau saya sgt itam berkilat cam viva emy T_T
L to R : Shidan,Kak Noni, Budak Itam dan Lie. <-- Sume dah lost contact dan pasti mereka sgt rugi tak mengenali NEW ACIK yg sgt cantik ini.
.
.
Kerjaya 2 : Part timer ketika study (3 years)
Masa belajar kat JB, jiwa sgt muda mudi.
Jd nk soping ke..jejalan ke..sume guna duit ye x?
Takkan nk sebat duit mak bapak je..
duit kerajaan bg pinjam,beli buku.
Cey3..kekunun beli buku ek. :P

Aku, Achu dan sekor lagi kawan musuh,wat partime.
Kat mana???cuba ko teka..ok x perlu.lembab sgt kasik jawapan.
Aku keje di parappapapappaaa..i’m lovin it!
3 tahun aku keje kat MCD Plaza Angsana..hebat kan.

keje dr kol 6 sampai 10mlm.
Weekend keje 8jam la..penat nk mampos
Gan customer byk cekadak la..gan berdirinya lagi..
Tp sesungguhnya terlalu indah disini.

Sbb MCD rajin buat party..outing bagai…oh bestnya!
Bole liar2 mata sekejap.hahaha.
Tp dulu la..skang x tau la ada ke x sume tu…
kang aku citer nie, ada plak budak2 mCD beduk aku sbb jeles kan.

Gaji sini $2.70/jam starting..lama2 tu dia naik la..
Aku rasa last gaji aku $3.20 kot..yeke Achu?aku lupo dah.
Tp weekend dia byr lebih sbb busy melampau kan.

Aku dalam pakaian MCD dulu kala.sorila..pic proper sikit takde sbb aku dah ilangkan 1 beg berisi gambo2 di JB dalam cubaan sorok dr mak aku.yg ni ado pon sbb aku selit dalam album.uhuk. *achu,mtk jasa baik ko bg aku negetip gambo2 tu terutamanya gambo party di Hyatt Regency itu..hehe*
.
.
dan kalo ko tgk aku byk kompelin or bising2 kat kedai makan yg servis cam harem, ini lah sbbnya.sbb aku dah dilatih menjaga kepentingan pelanggan. * x tahan baca ayt poyo nie T_T *.ada paham??so aku meroyan kena pada tempatnya.ngeh3.
.
Eh..giler panjang plak rasanya tp mood sedih x muncul2 gak ek.adalah baik aku sambung lenkali di Part 2 plak.kang berpinar plak bijik mata ko.hehe. *alasan malas nk sambung taip lagi*