Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, August 24, 2009

ORg SeLaLU LuPe DiRi Pd aRi PeRTaMa PuAsA T_T

sambung kisah pengalaman pertama saya di bulan ramadhan tahun ini.

ayat gile skema cam karangan darjah 1,mcm tgh pasang niat puasa pon ada jugak bunyiknya.

dimana korang berbuka pada ari pertama sambut puasa?
majoriti ramai yg berbuka bersama keluarga tak kira di rumah mahupon di luar.mesti seronok berbuka ramai2 dgn family kan.
T_T tsk.

teringat suasana kalau aku berbuka kat Kuantan,mmg meriah sbb anak mak aku masing2 tamak.

kalau pegi bazaar rasanya sume gerai nak singgah sampaikan cekodok leper2 pon nampak mengujakan dan sedap.tak paham.tak paham.

pastu mak akan busy menunaikan request dr anak2 yg mengada nak makan itu ini.maka terpaksa berbaris untuk meng-submit Requisition Forms kepada chef.boleh kaya chef nie.

Menu wajib setiap tahun adalah Mee Curry…permintaan anaknya paling manja dan comel nie. <--sambil tunding jari kat diri sendiri.nampak x?nampak x?

jadi sbb tak mahu dilanda kesedihan gara2 tak sambut puasa dgn Chef mak dan adik2..aku decided ajak org2 senasib berbuka dengan aku.takyah carik org jauh2,ajak shidah dah cukup.

berbuka kat Johnnys bukit raja saje sebab awalnya aku gi tgk District 9 dengan biebo pastu biebo kena balik berbuka dgn family dia so tak dapat join mkn stimbot.rugi.rugi.
*walopon aku di ajak berbuka di umah bakal mentua, tapi sbb penuh ciri2 gadis melayu sejati terpaksa la aku tolak.segan.malu.auwww~!

bukan apa,takot takleh tambah nasik 4 kali.



aku booking dan bayar deposit pukul 4,lepas wayang kol 6.15 aku dh paksa2 shidah masok lepak dalam.apakah smangat melampau nak berbuka sedangkan dalam tu takde org langsung.mwahaha.
.
org lalu kat luar pandang2 je kami di dalam jadik terpaksa berlakon cam lemah2 nk tumbang layaknya KAMI PUASA LAAA BANG.



menjadik terencat kerana kurang makan. T_T



oh..smangat beli majalah hiburan berharga RM3.50 semata2 nak kasi masa cepat berlalu.cover waheeda gan suami terchenta okeyyy.tahan.tahan.jgn mengumpat nanti batal puasa mana nak carik nasik time2 nie.



shidah di sebalik periuk.



makanan yg di order meninggi mcm bangunan.tangan shidah kat tepi tu terlibas2 masa dia mengeluarkan ayat
“nanti ko shrink gambo ni nyah,baru org tak nampak kita makan byk.haha”
.
takde makna nyah.aku malas nak edit2,terima lah kenyataan kita ni KUAT MAKAN.


time2 ni nk ngapdet pasal makanan mmg sangat menguji keimanan di dada. *terpaksa taip sambil tutup2 mata.*



water chestnut sentiasa setia menemani daku.meleleh je air liur aku pandang dia masa tu.
.
.
sesudah azan…
.
slurppp!
.
nyum-nyum..
.
tambah..tambah!
.
abiskan nie!abiskan tu!


end up semuanya licin dan tidak bersisa *kecuali kulit udang tak di makan sbb udang dimakan finishing.kalo mkn mula2,mungkin kepala udang pon tak dapat dikesan.*.sumpah mcm tak percaya boleh abihkan semua nie.dah la order nasik putih skali



makan berdua tapi mcm mkn utk 4 orang.tapi kalau total ni dishopping di bazaar ramadhan,mungkin boleh beli bykkkk lagi makanan.murtabak 20 keping pon boleh dapat.tamak.tamak.
.
haih..arini mau buka dimana ye?