Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, August 4, 2009

PeRBuaLaN aNaK BeRaNaK Yg TrAuMa H1N1

semalam masa balik dari opis dan ondeway ke OU, aku call mak aku bertanya kabar tanpa menggunakan handsfree. Jika ada pak polisi baca statement ini, maaf’in guwe.

tengah borak2 dari kisah kucing,kisah percintaan dan kuih muih,tetiba tersasar masok topic H1N1

Kisah Mak Aku
mak : duk sana tu baik2..jangan naik tren,orang ramai tu kang mana nak tau kot2 ada virus tu.
aku : tu la pasal,mmg tak naik tren la skang..takoot.
mak : aritu mak gi spital rasa takut je sebab tgk sume org bertopeng.mak masuk asik tutup idung pakai tudung je,takot berjangkit.
aku : haaa,memang pon kena tutup sbb senang berjangkit.pastu?
.
mak : pastu dah amik nombor giliran, mak duduk la kat bangku tu sambil tutup idung dgn kad giliran.. *kretip betol mak haku* sekali apek cina kat sebelah mak batuk2 gan bersin kuat2..terus mak bingkas bangun tutup muke gan tudung.
aku : hahahaha.kelako je.
mak : terus mak balik, bg nombor giliran tu kat budak sebelah..takut betol.
.
hehe.lawak2 je mak aku nie.fobia terlampau.
pastu dia pas kat abah aku lak tepon
.
Kisah Abah Ku
abah : abah gi semayang kat mesjid besar,semayang jemaah..dah elok2 semayang tu,boleh plak org sebelah abah batuk melengking2..tak berhenti pulak tu.kita yg tgh semayang nie dah risau dah..
aku : hahaa..ilang kusyuk kekdahnya
abah : tula.sebab risau betol.lepas je abis semayang,abah terus gi cuci idung..
aku : haaa??cuci idung??
.
abah : yer la.takot berjangkit.sumbat2 air dalam idung sebab perasaan macam virus tu dah masuk.rasa lain macam.
.
abah gan mak aku mmg imaginasi terlebih,no wonder anak dia jadik sengal camni.errr..anak mana yg aku cuba sampaikan di sini??diam-diam sudeh kalo anda tau jawapannya.
.
.