Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, October 16, 2008

Sifat berdasarkan Blood Group

aku dapat email ni dr ayie..
meh chekidot..betol ke tak..

oh,aku kelompok darah A yer kawan2..
A kan slalu terbaik.. poyo.poyo.
kata artikel tu pasal org2 kelompok darah A ni..


  1. Pessimistic & too Sensitive - yah.yah.itu ada sikit kebenarannya..sumtimes aku leh jadik manusia yg sgt2 gloomy.ala,x payah cebik la.ko pon sama kan?kan?slalunya aku jadik sensitip bile ada benda2 yg nyedihkan ati aku..paling slalu,sentap gan biebo la. * ni kes gedik emo sendirik.*
  2. Careful about decision Making - erkk..ni kadang2 la.kalo satu benda tu mmg serius dan memberi kesan dlm keputusan yg aku buat,mmg la aku careful sgt.berhari2 aku pikir tau..tp kalo benda tu stakat ala-ala je..mmg haremm aku nk pikir bebaik.contoh : nak pegi open house umah makcik aku ari sabtu ni atau tidak? - aku decide tido sampai ptg! gagagaga~!
  3. Make Things Clear in black and white - huh.ni btol.sbb aku slalu beriya nk explain kat org.kalo explain siap mimik2 muke buruk dgn sound efekk skalik tau.ishkk.
  4. Care too much about social rules & standards - ermm..see if i care..rasanya bab2 bersosial ni aku kategori biasa2 sajork.standard?hoh!apakah itu??
  5. Cannot Take Changes Easily - haa..ni mmg btol.sori ek.aku mmg susah skit nak ikot kepala org eh.kalo org tu suh aku tuko ini jadik itu,mmg la kdg2 terpaksa ikot.tp dalam ati..punye la x eklas.tp itu depends la..kalo changes tu kompem2 utk kebaikan,dgn senyum aku sudi ngikutnya.aku ni taklah buruk nau pangainya.. ;p
  6. Lose Interest in a hobby easily - ada yer dan tak yer la statement ni.kdg2 aku mmg cpt boring gan hobi aku.cam dlu,beriya2 ngadap PS2 24jam..skang ni,pandang cd2 game tu pon cam rasa nk pijak je.kumpul setem??tak penahh ada lam list hobi aku.tu standard hobi zaman skolah tol x??cuma hobi aku yg x penah ilang2 sampai skang..menulis!eh tp skang dh tuko la..menaip!kalo dlu aku giler taip cerpen bagai,now aku suke menaip kat blog haku.sbb rasa aku sungguh power di blog sendirik!mukakakakah~!
  7. try Hard to forget the past - yes!yes!absolutely true!!aku jenis manusia yg sgt2 susah nak lupekan benda2 silam..tak kisah la pahit ke,manis ke,masin ke,mmg aku susah nk lupe.but most,benda2 pedih la susah aku nk lupe..makan tahun pon blom tentu lupe tau..ada org cakap,mungkin sbb aku ni jenis pendendam dan refused tanak lupekan benda tu.maybe yer,maybe tak yer..urmm..armmm.. *geget2 kuku*
  8. Able to display cool outlook even angry - hah??yeke.cam rili not me je.sbb aku kalo dah marah mmg aku tunjuk muke ketat sajork.lak tu kalo aku g bank yg servis cam hampeh,tren yg gerak cam sipot babik..haaa mmg muke aku ketat siap tuko kaler hijo okk.tak main kaber2 dgn senyuman neh.aku slalu marah sbb ni je kot.sbb keje,x leh nk marah,kang bos marah aku blek..sbb biebo?err..err..tetiba nk stop sini!
  9. Short-tempered - hehe.mungkin la..aku ni marah2 tp cepat cool tau.tp kena la gan cara ko mujok aku..jgn lak aku tgh marah,ko pujok aku dgn wat lawok bangang siap tunjuk muke spastic.mmg pangggg la!huhuhu.tp kalo benda aku mrh tu sgt2 menyentapkan, kdg2 amik masa yg sgt lama nk cool..so,pls jgn carik pasal gan aku!
  10. Take longer to heal a broken heart - yes!ni sama cam point kt atas td.aku kalo dh terloka ati kan..mmg bertahun la nk pulihnya..sbb atiku selembut tisu dan berkaler pinky.walopon loka dh sembuh,parutnya masih ada..pedih2 gitu tau.. *wah..ayat novel dh kuor lak dah..* sumtimes bile aku teringat benda2 lama tu,ati aku berdarah balik..oohhhhh.dah jenuh aku carik handyplast nk kasik tampal!
  11. Perfectionist - puii..jauh sama skalik!! aku ni simple2 sempoi2 sajork..
  12. Handle one thing at a time - tolong sikittt..aku ni multi tasker okk! vangga!vangga!
  13. Highly responsible - yer.yer.itu benar.saya sgt bertanggungjawab terhadap diri saya,family saya,kucing2 peliharaan saya,boipren saya dan juga kerja saya. wahh..cam baca rukun negara plak dah..

ok.aku malas nk listkan semua point..pendek kata,toksahla percaya sgt..kdg2 benda ni nk mainkan psikologi ko je..bg ko emo sorg2 pikir kenapakah ko camtu camni.jgn terpengaruh eh..just jadik diri ko je..dun pretend/wish to be other people..sbb kdg2 ko tak perasan yg diri ko tu lebih istimewa dr org yg ko sanjung2 tuh..

tetiba rasa aku cam pakar motivasi lak dah..hoho

renung2kan dan selamat beramalll~!

*motip entry ini adalah kerana aku takdak bahan nk merapu..warghh..idea!idea!mana ko??*