Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, October 15, 2008

Open House @ Sime Darby

arini aku ada majlis rumah terbuka utk smua staff scomi.
seronokkkk...sbb dapat makan free.
*joget2 sambil cucuk langit*

slalunya tetiap tahun company aku buat dkt opis je.
tp maybe sbb staff makin ramai,
ruang makin sempit,
sampai nk suap makanan tersuap kt mulot org sblh okk.
*ok.part tu tipu skit..*

maka,tahun ni tuko angin..
kitorg buat di Sime Darby Convention Centre.
dkt mont kiara..dkt gak la dr opis aku.

kol 4.30 td memasing dh excited..
ada yg g tuko baju,touchup2 bagai..
smangat sungguh..
aku x perlu touchup2 bagai ni..
dah cantek smulajadi..mukakak.
*sukatik aku nk puji sape.aku tuan blog!*

aku pegi dgn kak aida dan kak ruzy.
kol 5 baru kak aida roger ajak gerak.
pasal tompang kete dia..ikot ler..


wajah2 keriangan sbb dapat kuor opis awal..seronok.seronok!


aku tak penah jejak lagi lokasi yg di tuju..
sib baik kak aida penah pegi..
tp dia ingat2 lupe la plak..belasah la..
kalo harap aku,sampai jamuan raya tahun depan x sampai2!
mengongs.


dah sesat2 skit..terlajak2 skit..
jerit2 baca signboard bagai..
akhirnya sampai ke lokasi..


inilah lokasinya..bapak la ceruk.sib baik ada signboard kan..mudah la nk mencariknya.so sesape yg rabun,agak kurang bernasib baik la..padan muke.huhu



kene register dlu before masok ballroom.pasal ada lucky draw nanti.just tulis nama ko gan dept saje.kalo ko nk tau,adiah lucky draw company aku kasik mmg gempak2 weh..x main la seterika,kettle bagai neh..haaa.berlagak x ayat aku.tp btol la tau..jeles x?kalo jeles,meh keje company aku meh.



suasana di dalam ballroom.time ni lom ramai lagik yg sampai.cam la x bese kan,aku kan mmg suke jadik peserta terawal.tp cuma bab makan camni la...bab2 dtg keje,saya paling lambat..hahahaha. *gelok cam syaiton sambil tekan2 perot*


oh..cantiknya hiasan kat atas ni..lawo kan..cam kat angkasa lepas lak dah.haaa.mula la aku nk berangan jiwang2 neh.stop!stop!


stage yg simple.tp sbb amik gan camera henpon..pastu zoom sampai maksimum,so nampak buruk la.tp kalo tgk depan2 cantik tau.kreatif dia buat background kat board tu.ada gambo umah,pelita gan anak bulan.dah la dj tu dok pasang lagu raya best2..aduuu..cam nk lari blek kuantan je.emo.emo.


pekerja2 yg gigih ngangkut kambing..ayark!kalo ko nk tau,tetiap tahun ada kambing golek tau.dah la aku x makan kambing..lenkali golek la lembu ke..kerbau ke..baru la syok nk melapah!


hiasan di meja makanan.unik ek..cam arca gitu..tp kat sini x nampak lawo la.dah katanya amik gan henpon mahal aku kan.mana la kelassss... *merendah diri lak dah..anak sapela poyo ni.*


bunga segar yg cantek..penama bunga ni tah.matahari eh?tp kaler pink.mmg ado ke?


harus la muke kegumbiraan aku kene tepek di sini.eh..pesal aku x makan lagi tp dah ada dagu dua haaa??giler dasat..hidu bau je dah gemok!erkk!


akak2 yg join table aku..sape kata aku ni suke menoty..sila saksikan yer,sume kaum hawa je dalam group aku..aku cakap je nk gatai2 kenalan gan org,padahal jauhhhhhhh skali aku nk buat.yer.yer.terserlah sipat poyo iteww..


aku dan kak ruzy..kak ruzy ni susah nau nk amik gambo.dia kata kang cacat gambo aku kalo dia masok.oh apakah??akak,saya bkn artis ye kak.muke saya yg byk rosakkan gambo org.siap meletop camera tau kalo tala kat muke saya ni..


kak aida dgn rozi...si rozi ni dah nk kawen ujung bulan ni..taniah2..oh,musti si P**N keciwa kan?kan?lariksssss~!


dalam kol 6.00 baru la penuh ballroom ni..riuh cam pasar time ni.yerla,time ni la nk kenal2..jumpe kawan2 yg dh terpisah dept tu..plus branch shah alam gan rawang pon ada join.mat2 engineer jugak..sume muke yg sgt x penah aku tgk.ramai rupanya yg ensem bergaya.ehhh..terbabas lak percakapanku.huhu~!gostan blek.


aku nk ketupat yg ni...tp x kesampaian.. :'(


majlis dimulakan dgn ucapan dr CEO aku..oh.kacaknya beliau dgn baju ijau tau.sedondon kita kan encik shah.cam berjanjian plak.tp jgn mengada yer,dia ni siap angkut anak bini skali.sedondon pejadah..kang berdondon bini dia sekeh pala aku kang.
bla..bla...seminit dua...pastu..makan time!suke!suke!

sbb aku lapa..cepat2 Q kat seksyen nasik beriyani..dia susun makanan byk seksyen.so kena la ko tawaf satu ballroom ni carik makanan apa ko nak..aku nk nasik beriyani..bau sedap giler!



my portion.skit je aku amik...pasal kene bg ruang utk makanan lain tumpang skalik.huhu.eh,sikit ke ni??sikit okk.rasa dia mmg marbeles.syorrrgaaaaa!


sume dah x toleh kiri kanan..makan penuh tekun beb.kalah ketekunan waktu bekerja.muhahaha~!keji.keji.pitnah org seselamba je.


dapat makan..mmg senyum sampai belakang telinga la yer..
dah abih first round..
aku tawaf ballroom carik makanan lagi.
kira jalan2 carik makan la konon.

ada satay...yummy!


ketupat..lemang..lemang pulut itam * x pnh try ni..best ke?* berserta rendang daging.


aku amik ni jer..5 cucuk satay..dgn seketol lemang dan sedikit rendang..sedappppp jugakkk.


dah abih makan tu..
aku jejalan lagik..carik lg nk lahap apa.
nampak apa org mkn,aku nk jugakk.
hahaha.buruk.buruk.

mee dan keuw teow..aku x pandang.sbb makanan ni dah bese aku telan.oh berlagaknyaaa...

ni tempat cucur udang,popiah basah dgn kuih2 la.sori gambo gegor.dh katanya aku amik gan kaberline kan.yerla,photographer profesional company aku pon x amik gambo makanan,aku lak menggelupur nk snap kan.malu okk.tp nk wat camne...cekal jela smata2 nk update kt korang.terharu x?kalo terharu,sila nanges kuat2!


ni lak lontong...aku tak amik jugakk..x terasa nk makan.


laksa penang...diorg kata superb..tp aku x amik pon..sbb aku laksa2 ni kureng sket la.tp kalo laksa johor,aku sooookkaaaaa!


kambing panggang..oh,ni lg la aku tanak dekat!kang mengembek kambing tu,mau tersungkur aku pengsan! *huh..drama jek*


pastu persembahan dek staff2...menyanyi lagu raya bagai..ok la..we had fun.tp kalo wat album,sori aku x beli la.hak3


pastu pi washroom..buang ape yg patut pasal nk space lagi utk di isi.. aku mmg rajin amik gambo lam jamban kan.tah pape tah..aku rasa sbb aku suke cermin gedabak lam toilet tuh.gilo ;p


makan dessert lak..cake2 dia sedap woo..specialy cheese cake tuh.stim layannnn!

dah penat borak2 + gelok2...makan plak popiah basah gan tempeyek kacang sekeping..aduu..kalo perot leh bercakap,dah lama dia maki aku ..
"eh pompuan,ko nk kasik aku meletop ke baru ko nk benti mentekedarah haa??"
wah..perot aku ada bunyik cam mak nyah skit kan?mukakak

pastu apa lagi..joget lambakkk.nak tau apa,aku berdekah2 gelok tgk bos aku menari.cam robot weh.sumpah x tipu.keras giler!sbb dh kena paksa menari kan.dia menari gak la.tp mmg cam nk pitam aku gelok.siap kuor suara jantan aku la ko! tp nk malu apa..sume memekak gelok.bkn diorg pasan aku gelok cam syaiton tu haa.Sape yg rapat gan aku,tau la camne bunyik gelok syaiton aku tu kan..sgt burok.sila jgn komen!hahaha

pastu...sesi karaoke sajork..aku x karok pon.tak sudi aku nk eksen lontaran vokal ke laut aku nih.maklumla..aku kat opis ni low profile..mmg menunduk cam padi..wah.tak malu btol puji diri sendirik.rili not me kan.

aku dan amy yg dok bergosipan pasal dot3 org.apakah dot3 itu??mana leh kasik tau.rahsia!hahaha.
dah kenyang2..teros la blek.kak aida anto aku kat kepong sentral td..
wahh..penatnya aku ngapdet ni.dah la kenyang lg neh..
*saje nk eksen kat ko aku makan byk..sila dengki!*
mantok la..nk tido.sok aku ada open house department aku lak..kena la tido awal pasal nk kumpul energy nk mencekik sok! ;p
xde ayat penutup sbb aku dh mantok.
bole alasan gitu..haha