Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, October 22, 2008

Pegi Klinik Lalu Rentung Diriku.

pagi td aku pegi bekpes.
masok2 opis Kak N teros ajak teman dia.
dia nk g klinik sbb kepala dah oteng 2 ari tak tido.
Kak N dah berjangkit Insomnia aku..huhu
kesian beliau.

so aku ok kan aje la nk teman.
kesian plak nk biar dia jln2 sorg2..
kang ada dia tertido tepi jalan plak kang.

kitorg pegi klinik kat area opis aku je.
kat Wisma Damansara.
aku pon tak penah pegi lg.
so gedik2 la temankan dia.jalan kaki okk!
tgh2 panas terik mentari..auww.bertambah itam i!


menapak la kami di tepi jalan ini.nampak,batapa hangatnya pancaran matahari.menangis kulit kepala aku sbb kepedihan.kalo ada kutu,kutu pon dh mampos garing tau tak.siap meletop2 telor dia. *ok.dah terlebih imagine*


inilah rupa bangunannya.dok kat bawah bukit bangunan opis aku jek.kalo naik kete tak sampai 180 saat..sbb jalan kaki plus tgh2 panas..ada la dkt 20menet!tu sbb jalan cam mak limah la..melenggang2 kangkung.dah katanya jalan gan org sakit,takkan aku nk berjogging.


sampai2 kat dalam..kitorg cam blur2.kosong jek lobby dia.signboard klinik pon tak nampak.dalam building ni kan..ada bau satu macam.cam bau bangunan2 lama tu.alaa..sng cakap cam bau museum la.ko tau tak bau museum camne?kalo tak tau,sila pegi museum skarang.pastu nganga luas2 lobang idong ko tu amik bau.


last2 jumpe gak kliniknya.giler babik ceruk dia bina klinik dia neh.motip dia nak kasik org sakit makin kronik dgn pusing2 dalam bangunan tu.bile pesakit dh kronik,dia pon leh la charge ko mcm2 jenis obat.bagos btol strategi doktor neh.syabas!


bila tolak2 pintu..skali lagi kitorg bengong.ni klinik ke hape ni??cam takde gaya klinik je.Kak N siap dah masok keluar smula,baca apa tulis kat pintu.wakaka.lawok.lawok.tp serius,aku tak pnh tgk lg klinik camni.ala2 store jek.tak bercirikan klinik pon.huh,sungguh tak yakin.



staff yg bertugas pon cam ala2 je nk keje.terkemut2.slow gilo.nampak tak sticker2 dia tampal senget2 kat blakang tuh?aduu..mmg tak menjaga penampilan btol la.tp nk wat camne,ni panel clinic terdekat.layankan ajo la..


Kak N duk layan game Tetris kat fon dia.cian..dah 2 ari tak tido.sabo la yer kak.hanya mangsa2 Insomnia cam kita je tau betapa siksanya tak dapat tido.Kak N datang sini nak amik ubat tido tp dia takot2 nak makan ubat tu.aku dgn bangga diri cakap toksah takot.sbb aku pon makan gak ubat tu.cuma bila btol2 terdesak la.kene pandai2 kontrol..ceyy.muka bangga bg nasihat kt org nih!

eh..tak abih lg aku nk kutuk klinik ni.ko tgk la plak tempat dia susun majalah dia.ikot sukatik dia je campak camtu.lantak dia la.agaknya dia mmg pemalas.huhu


nak tergelak aku tgk sofa dia.dah tercarik2 gan koyak.siap amik salotape,pastu tampal2 camni ha..bkn la suruh dia upgrade kasik cantik cam hotel..cuma bg la keselesaan kat pesakit2 dia.ni kalau camni la rupenya,bertambah sakit la.siap org yg tak sakit cam aku pon boleh sakit tau..sakit mata!ngeeee~!


Kak N dah masok jumpe doktor.aku tergedik2 sorg kat luar.harus la nak tayang muka pengulor tegar ni kan.hehe.punya la lama Kak N kat dalam,sampai aku kat luar ni siap tersengguk2 gantok.ikotkan ati nk je aku landing baring atas sofa koyak tu.tp minah tu asik keluar masok lak.ishkk..potong!


dah setel sume..sila la balik opis tanpa berniat melencong ke mana2..


nampak..nk kene daki bukit plak nk balik opis.semput aku tau..panas nk mampuih!
tu jela aku nk cite.pasal takdak mende nk citer kan.
lately idea aku cam dh terbang melayang.
napsu nk amik gambo pon tak berkobar2 sangat.
aku dh jadik pemalas ker??
errk..bkn dr dlu mmg pemalas??
ok.ni dah terkutuk diri sendiri plak.
cau cin cau..