Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, July 14, 2009

HouSe WaRmIng yG PaNas

Sabtu the Big Day

sabtu tu aku bangun kol 10 pagi.
punyerla hazab nk bangkit kena plak sejok2 nyaman gitu tp sbb kepala pikir daging tak rebus lagi,spaget x rebus lagi,mau tak senang ati nk tido.

silap2 tetamu dah ketuk2 pintu,aku tgh pegang senduk lagi nk bersilat masak kat dapo.cannot be.cannot be.

dgn smangat jitu aku bangun gak la menuju ke dapor dengan memujuk ati membawakan watak surirumah.kira praktis sambil berangan la ni kan.kekunun kalo dah kawen camni la ektibiti ujung minggu aku..

pejadah.tak menarik langsung permainan.



dah bersilat gayung kat dapo siap berkecai2 dapo shidah aku kerjakan,maka siap la spaget tak sedap aku nie.sekali lagi..sila salahkan bahan yg tak cukup instead of salahkan aku.huhu.
.
.
dah siap masak,duk arange2 makanan sambil kemas2 umah.bagos kan.kemas umah time majlis dah nk mula siap si suria panjat lap2 kipas siling bagai.hebat tak hebat la.
.
1st batch yg datang adalah bebudak keicar team..kol 3pm dah sampai kat umah even aku soh datang kol 2.30.tp takpe la sbb makanan sedap pon x sampai lagi.
.
kena la dtg batch by batch sbb kalo serbu serentak,mmg penuh la umah siap himpit2 lagi umpama ko nk suap lontong dalam mulut ko,terbabas lak mulut org depan ko.contoh nk tunjuk betapa sempit la keadaan.ada paham?beria explain.penat ah camni.




1st batch yg dinamakan Kumpulan Kuat Makan Free.



Lepak2 tunggu ketibaan Ayie dan Anik bawak lontong,puding gan meehoon goreng.


dah sampai tu cepat2 la arrange makanan dan paksa bebudak ni makan dan balik.pasal japgi ramai lagi org nk datang,takkan nak duduk beriba2 plak ek.hehe.



dah makan??ok gi balik.
camtu la cara kita melayan tetamu dan pasti next time tetamu datang bawak parang.sekian tips minggu ni.




makanan yg sedap2 sehingga aku buat2 lupe perot yg dah memboyot ini.



spaget tak sedap hasil masakan aku..cam biasa biebo takkan puji punye.lagi dia kutuk2 ada.kurang tu la,kurang ni la.tak membina langsung komenan ko tu bo.



budak kaki komen masakan org padahal diri beliau hanya terer masak megi buh telor 2 bijik.




ayie aka chef n her hepi family.say thanks to abg amir sbb tolong angkat tong lontong yg maha berat ke tingkat 5.pasni soh nore buat lift eh.



US : Ayie +Anik(mak Buyung) dan Aku
wait.wait.cam kompius,aku ke anik yg gandong dalam pic nie?huargh!! T_T
.
oh,dah la tembam,lagi ada ati pakai baju melintang camtu.ekceli aku ada bwk baju tetiba bila pakai cam tak muat!!sendat sana sini sangat tak sesuai nk ditayangkan kepada tetamu.makanya pinjam baju shidah dan muat.sobs.sobs.izinkan saya g jogging jap.


pastu sampai ke petang org x putus2 datang..ramainya kawan shidah la.



kawan shidah yg membawa kawan.apa ayat ni.oh,lobang idong ko ke Ayie kat tepi nie??



dan juga kehadiran Ryn!oh tq.tq sbb sudi datang siap bawak mak dan adik yg gorjes dan adik yg kacak.eh eh melebih plak.sbb org ramai,posing kt dapo pon dah dikira cantek la anglenya konon.
.
dah lewat2 tu baru kak pida dan KRZ sampai dan aku paksa2 suruh mereka abiskan makanan.hehe.
.
anyway thanks for coming!pasni dtg aku buat party liar plak eh...ngeh.
.
.