Thursday, February 26, 2009

biLa TidO tEraNg, AntU maLu nk TunJuk Muka.

aku ni spesis manusia terlalu menghargai nikmat tido.
sbb aku ni kan manusia ber ISOMNIA.
maka,setiap lelapan dan dengkuran tu amat saya hargai.
ibarat nk tido sambil tersenyum bahagia.

perumpamaan tak dikenalpasti kerelevanannya.

dalam teknik peniduran *diingatkan,bkn MENIDURI ye*
aku mementingkan dua aspek.. <-- ayat cam Majalah 3 la plak.
aspek pertama : tido dalam gelap gelita tanpa sbrg cahaya.
aspek kedua : tido dalam keadaan kedap bunyik. <-- betol2 sunyi sampai ko dgr lipas berjalan carik makan.fuhh...

kalo aku tak dpt kedua2 ni,
kompem mata aku akan mencelik sampai ke sudah.
dan bila aku tak cukup tido,
aku akan menjadik manusia blur + ilang pedoman.
mula la keje aku nk tumbuk perot org..
*takot tak?ni saje je kasik cite jadik sedap.*

tp lately,since aku asik la mimpi antu,
tetiba aku cam dah bertukor selera tido.
dah bole tido terang lite2..
dan dh bole tido walopon ada bunyik sikit2..
cam pelik kan??aku tak sangka ko!

sblm ni aku cam meroyan2 dgr jiran ats umah aku berjalan2.
mula la rasa nk jolok gan batang penyapu.
tp skang..aku cam dh imune..ishk kagum jap.
rili not me.. :P

tido terang plak,
pasal aku asik la mimpi antu lately.
so bile dalam gelap cam sng antu nk muncul kot.
*ni fakta karut mana aku amik ni ntah..*
maka,aku skang dh angkut lampu tido bwk masok bilik.
biar terang benderang..hope antu akan segan nk kuar.



tara!!lampu tido bermotip malap2 romantik gitu la kan.i like!memula aku cam rimas2 gak la nk tido terang2 nih..sudahnya amik bantal tutup mata,abih cite.mmg gelap tak nampak hape la.pastu bile pagi celik mata..
.
"apasal aku tak nampak pape??aku buta!!aku buta!!tidakkkkkk!!tak dpt lihat jejaka kacak lagiii!!nooooo!"
.
PANG!!
.
rupanya bantal tutup mata daaa..
ok lah.sekian terima kasih.