Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, February 10, 2009

unTunG dPt MakWE Cam Aku

tajok entry mmg cam cilaka kan.
huahuahuahua~!

Ari Ahad

arini takde spesifik agenda.
ceyy..gitu ayat aku guna.
cam canggih dah gayanya kan.
ada kemajuan. ;P

aku dh plan nk masak2 utk biebo.
what??what?? <-- sila genyeh mata sampai buta.

yes rakyat jelataku.
aku nk memasak utk lakiku yg sakit tu.
prihatin kan aku?baik kan aku?
*idong aku dh cam nk meletup akibat kekembangan melampau neh*

aku kan tido umah As..
mcm smangat la skit kan kalo nk masak.
leh makan reramai..begitu.
at least sume dpt merasa air tgnku yg magis ni.

punye semangat,kol 10 pagi aku dh bangun.
hambikkk ko..kol 10 tuuu..
mcm la bgn kol 6.30 pg nk bangga2.

si biebo kan dlm pantang.
bkn pantang beranak,pantang sbb kayap.
dia takleh mkn sbrg benda2 yg gatal la.
cam daging ke,ayam ke,ikan ke, telur ke.

aku bab2 ni mmg takde kompromi.
jgn buat2 muke kesian nk mtk mkn benda2 pelik.
nanti lambat baik,aku gak risau..

Menu arini, Bubur Nasik Sedap.
perghh...word SEDAP tu saje aku tambah.
kasik la bunyik dia meyakinkan skit kan.. :P

pagi tu,aku kejut As ajak gi soping groceries.
nk beli bahan nk masak bubur dan lauk pauk.



sempat kitorg gi bekpes kt mamak.si As cam tak eklas je nk bangun pagi.muhahaha~!



ni brg2 aku soping. siap sayur bagai.dh lama tak berperanan membeli brg dapo ni.cam sonok la plak.ke aku dh sampai seru nk kena kawen ni??tah apa kaitan tah.


tahniah.ko berjaya menengok muke super duper sememeh aku.jarang okk aku nk taruk muke buruk camni.slalu tu sume gambo smpt pose ayu.ni secara berani matik aku kasik muke plain tanpa sbrg bedak.ko ada rasa ngeri tak??tp aku tau aku tataaap ayu!uhuks.


makan roti kosong.
.
.
balik umah As,teros terjah dapo.gile btol roh chef yg merasuk aku ni.smangat nk mampos.takot aku tgk diri aku beraksi di dapo tuh.mcm pro okk.puiii....!

tempe kegemaranku walopon aku bkn keturunan jawa.ni aku slice nipis2 sbb biebo suke tempe yg goreng garing2.ko suke tempe gak ek bo..ko jawa ke? :P



kentang yg dipotong nipis dan cantik.ni nk campo skalik lam sambal tempe.resepi turun menurun mak aku nih.saspek sikit.cuma kalo letak kacang gan bilis lg umphh.tp ni kan lauk utk org sakit.jgn over bole?



masak bubur nasik aku buh bawang merah,bawang putih gan halia.baru la segar mewangi bubur nasik ko.takdela plain je..eh eh.cam pandai je aku nk ajar2 org masak ek.
.
.
maka bersilat la saya di dapo.
ketung.
ketang.
pung.
pang.
auwwww!
oh mak ko meletup!
.
akhirnya...

taraaaa!sambal tempe berkelas A.marbeles!


bubur nasik super sedap.ceyy.tak malu kata sedap.sblm masak bubur ni,aku rendam beras dalam sejam gitu.so bile masak,dia cantik la tak berulas2 nasik gitu.ni aku amik tips masa tgk drama korea.hahaha~!menjadik okk.
.
.
makan bubur dgn sambal tempe dan sayur kangkung yg digoreng oleh As.Heaven gile.kitorg yg tak sakit ni yg bedal banyak2.hahaha.
.
yerla,org sakit mana selera nk makan.
tak selera ke tak sedap bo??
cuba la ko kata tak sedap..
mmg aku tak sentuh periuk kuali dah.
muhahaha.ugutan yg keji.