Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, February 24, 2009

sCaNdALouS???No.NooOOOO!

hahaha..tajok cam mongok.

ekceli apa aku nk cite ni adalah kisah benar.
yg berlaku pada aku lately..
ni kira pengakuan berani matik nih.

biebo,saya minta awak bertenang sblm awak menghadiahi saya dgn seketol penumbuk padu di muka. <--drama kene lebey okk.hahaha

ok gini kisahnya...
sblm aku pindah dept ni,
kan aku duk kt dept sebelah sana
yg mana terlalu ramai lelaki dan engineer kacak.

malangnya,org yg saya ni citer ni bkn la engineer kacak.
dia up lagik dr engineer..hambikkk ko.
bukan calang2 okeh.Manager yer..Manager.
kat mata kuor $$$$$$$$

tp aku tak bangga pon sbb beliau dh berumor.
dan spt mana org tau,taste saya bkn lelaki berusia.
sorry to say la kan..bkn nk ckp besar ke hape.
seboleh2 aku avoid dr rapat dgn lelaki2 berumo.
specially somi org ke..tunang org ke..

plus aku ni bukan peramah tamah sgt nk lyn org.
ceyyy..dan dan nk kaber line.ahaks.

ok.back to story...
nama lelaki ni Pak H pasal dia ni dr endon.
oh nooo...mat endon digosipkan gan aku rupanya.
kira dia Manager Indon,cuma based kt sini..
beliau sgt baik dgn sume org..

masa aku duk belah sana dulu,
slalu la borak2 gan dia..gurau2 la apa sume.
dia baik..kalo cakap gan dia,cam ko ckp gan bapak ko.
mesra sentiasa...pastu dia ni kelako..
mmg asik gelok jela dibuatnya.

yg takleh blah tu,akak2 opis aku ni la..
Slalu jual nama aku.tidakkkkkk!!
contoh penjualan nama mahal aku :

"pak H..acik kata belanja la lunch..."

hamikkk ko..teros dia spedo kitorg sume lunch.
aku lak terkulat2 cam serba salah.
why nama aku?why??whyyyyy??? T_T

pastu kalo pak H nampak aku tapau kuih time ptg,
teros dia bayarkan skalik..
aku lak dh mati2 tolak..gile ko termakan budi..
mungkin niat dia ikhlas..but we never know ye tak??

masa aku jual kuih time raya dulu,
dia siap beli byk2..pastu suruh keep the change.
adoiii..ok.maybe dia kesian tgk aku..
sbb ada rupa cam org susah kot...huhuhu.

baru2 ni ada kejadian..
aku nk belanja bebudak finance kuih..
sbb diorg baik ati setelkan claim aku cepat2..
pastu teringat lak Pak H slalu belanja aku,
aku tak penah lak kasik dia apa2..

sumpah.niat nk belanja ni aku ikhlas.
bole plak ptg tu nk turun kantin,
kedai kuih tak bukak..ayark!!!
dah la aku dh kasik hint kt Pak H nk belanja dia.

petang arinya aku bertembung gan dia..

him : td acik cakap apa??
*pasal aku bg hint dgn body signal jek.angkat2 tgn cam tunjuk mkn kuih..pastu buat bulat2 cam kuih donut.hahaha.burok gayanya.see.dia tak paham pon*

aku : oh,saya nk belanja Pak H kuih..
him : Loh apa bikin susah2..tak perlu la..
aku : takpe..Pak H dh slalu blanje kitorg.tp sorila,kedai kuih tutup plak.
him : tak mengapa..tak perlu susah2..acik suke cokelat??
aku : haaa???
him : cokelat..saya mau kasik acik cokelat.

i was like ---> GULP!!

think positive..org nk berbuat baik tu.

aku : pompuan mestilah suke Pak..tp takyah susah2 ya..Pak H dh byk belanja acik.
him : alah..takde hal itu.nanti saya kasik yer...
aku : *senyum2 serba salah pastu terus blah..*

sumpah aku cam segan.
aku tau la niat dia ikhlas..
tp cam tak selesa dow!

smlm, aku beli la kuih2 utk bebudak tu.
pastu aku belikan Pak H jugak.
ko pikir aku nk gi anta kat meja dia??
nehi mungkin hey..mampos kena gosip.

sudahnya aku suruh Amy anto kt dia.
pasal dia dok satu tempat gan Pak H.

ptg smlm,aku gi belah sana nk jmpe Manager aku,
Pak H senyum2 sambil bg signal THANK U.
ooo..pandai gak dia kaberline takot kena gosip.
muhahahaha.

tetiba Amy panggil aku sambil menyusupkan sesuatu.
dh cam org nk serah dadah plak,
menyusup cam sorok2 gitu.

aku pandang2..ada plastik..
bukak dalam ada cokelat..

"pak H bagi..."

aku seperti....adoiiiii!!!apakah???
bukan apa,cam tak besttt!!
Amy dh macam jadik org tgh.

ko perasan tak,kalo kes2 scandal,mesti ada org tgh.
pastu nk pas-pas barang cam kaberline gile babik.
padahal kitorg bukan skandal pon..
maybe sama2 tanak kena gosip kot.

yerla,kalo org tau mesti cam kecoh kooo.
uwaaaaaaa~!merembes airmataku.
aku tak rela okkkkkk!!

kenyataannya,aku tau Pak H pon tak kose nk skandal2.
cuma aku rasa tak best langsung camni.
pasni,aku tanak dibelanja dan membelanja beliau.
sebelum aku digosipkan bebukan ye tak?

kdg2 manusia ni cam pelik..
buat baik pon org mengata,
buat jahat apatah lagik..
lu pikirla sendiri!!ceyy..emo.emo.


cokelat yg aku terima dr manusia BUKAN SKANDAL AKU sama sekali!


kalo yg digosipkan itu muda,kacak,
mungkin aku pertimbangkan..

PANGGG!!!!