Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, January 29, 2009

Kami PemANciNg TegAR-Part 1

lamanya x ngapdettt!!
so sori.aku bz sangat la..
x jumpe umah nk ngapdet.
asik la kulu kilir berjalan.

arini baru aku start keje..
nk tau x,pagi td cam gumbira gila.
jalan x jammed langsung!!!

aku seperti...nk benti kete tepi jalan,
duduk kat divider..
tadah tangan sambil menanges kesyukuran.. T_T
terharu ohhh...
bkn slalu tak jammed...

ok.meh aku cite kisah2 yg pending.
aku agak ketiadaan idea ni.
so ko abaikan kalo ayat tak masok akal aku taip sini.


hari sabtu

spt yg dirancang dgn teliti umpama nk merompak bank,
kitorg ada ektibiti memancing!!
yeayyy!!soookaaaa!
kena plak kitorg nk camping kt sanun.
lagi la membuak2 dia punye excited.

dalam pukul...pukul bape tah.
tp belah2 petang gitu la,
kitorg dh roger2 diri memasing.
takleh lambat sgt sbb Sukida Resort tutup kol 9pm.

registration la tutup kol 9..kolam 24 jam.
kira kalo ko lambat,dia dh tutup gate tak kasik masok.
malas nk layan ko.sape suh ko lambat ye x.


aku parked kete kat umah biebo...roger MA Sopie soh fetched kitorg kt sini.biebo punye kete takde anto repair so harapan la kalo nk gi sana naik kete aku kan.sbb saya adalah kedekot dan syg kete.jln pi sana cam jln kampung org asli.meloncat2 sambil elak lubang.tidakkk!aku rela dilabel manusia kedekot.ahaks



then pegi kidnap pizi plak.dah terjah umah dia,mmg ko takleh lari la kan.manjang je kasik alasan takmo ikot.padahal port mancing tu dia yg gedik2 promote.tampo kang sesia je.ceyy..cam bagos je nk tampo2 laki org ;p
.
.
perjalanan ke sana ada la dlm 45 menet.
jauh oh..kt semenyih sana.
tp sbb tegar katanya..harus la tabah.
berlakon tabah la kan..uhuk.
.
pastu masa sesi register tu,
ada la issue skit gan minah jaga kaunter tu.
aku gan kak pida mula la pot-pet-pot pet tak puas ati.
kene gelok je gan budak2 laki ni...
biebo siap sound
"korg ni gi mana2 asik la nk bergadoh.gangster betol"
.
hiahhhh..ni bkn kes gadoh ke gangster ke hape.
kitorg ni cuma menegakkan keadilan..
ceyy.beria.padahal isu kecik jek.
minah sukida,sila print statement ini.eheks.

dah amik port,teros berdesup prepare barang mancing...sila lihat muka2 kaki pancing kelihatan berseri2.lagaknya bakal membawa pulang selori ikan Rohu dan talapia.


ni bahan2 nk bancuh utk dijadikan umpan lalu membunuh nyawa2 ikan dalam kolam tersebut.gile byk bahan kan.dah mcm nk buat kuih raya dh gayanya.
.
ok.mari belajar membancuh dedak.mana la tau sok2 ko kepingin nk mancing kt longkang depan umah ko kan.ni diuli oleh biebo saya dimana resepi rahsia ini adalah kombinasi idea beliau dgn KRZ.syabas.

memula masukkan serbuk dedak yg berkaler hijo ini.masok la dalam 500 gram gitu.sebelum tu pastikan dalam bekas tu dh isi air secukupnya utk proses melarut.



pastu taburkan jagung halus..ala,jagung yg org kasik ayam makan tu.kalo takde jagung tu,ko rajin sila la parut jagung rebus <<- ni tipu.



pastu carikkan roti.nk lagi sedap sila guna roti paling mahal contohnya gardenia yg enak dimakan begitu saja.dan pastikan semasa proses mencarik, anda duduk bersila yer. seperti gambar di atas


pastu masokkan tepung gandum cap Wau.kalo agak2 takde tepung sgt,ko cilok je tepung mak ko wat cekodok tu.bukan nk pakai byk pon,sikit jerk..takkan dia marah kot.sambil masokkan bahan2 td,pastikan ko uli dgn penuh keyakinan jitu.baca2 la sikit kalo ada mentera nk panggil ikan tu.


last sekali..masokkan perisa sirap ros.kalo takde ros,pandan pon ok.ko jgn main2 gan ikan,perisa ros ni feveret depa tau.gile la taste ikan zaman skang kan.


yeayy sudah siap!nampak cam best kan..ada jagung bagai.dh cam cekodok jagung gayanya kan.tinggal campak lam kuali jek.
.
.
pastu sume manusia bertempiaran lari melihat bungkusan ini.giler ko.BOMB okkk!!wakakaka.
.
pastu sume duk sebok la pacak2 joran.aku cuma tgk2 sambil main gan patin.nk mancing kang,skill aku stakat mancing ikan bilis jek.

kak pida gan apiki dok dalam kemah...syok betol.

wajah2 gumbira pemancing.


wajah pemancing yg tak tau untung nasib.



wajah bini pemancing yg bernasib malang. T_T
*sbb boipren lebih prefer ngadap muke ikan tongsan drp aku!!huh*

.
.
.
dalam kol 2 pg gitu aku masok khemah.
kekunun nk layan mata...tp hampa..
aku tak bisa lelap dalam keadaan ribut2 bising.
.
kejap2 apiki gan patin nanges..rimas agaknya.cian.
pastu pemancing2 tegar hentak2 baldi bancuh dedak lagi..
pastu mamat2 seberang sana dok memekak2..
mmg tak dpt lelap sampai ke sudah..
.
dh nk pagi tu baru aku dapat tido2 ayam skit.
tp takdela aku meroyan ke apa x cukup tido.
aku begitu tabah dan memahami..muhehehe.
.
dah la weh..tetiba malas nk taip dh.
japgi aku sambung part 2 plak...