Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, January 29, 2009

Kami PemANciNg TegAR-Part 2

mari sambong part 2..
padahal aku cam nk menanges menaip neh.
gile takder idea..
lama sangat coti,otak aku dh gagal berfungsi.

pagi ahad tu...
aku celik2 dh panas terik.
dalam kol 9 kot.berbahang khemah cam sauna.
pastu aku kuar,tgk2 pemancing tegar telah tertewas.
terbungkang tido bersepah..hohoho.
kesian sungguh.

pastu dh tengahari sikit,sume mamai2 sambung mancing.
mana bole berlengah,rugi la kan.
pastu diorg gi mancing kat pulau pandan jauh ke tengah,
gunung daik bercabang tiga..ewahhh tetiba pantun bagai.
nampak sangat aku dh mereng neh.

masa diorg gi mancing tu,
kitorg yg pompuan ni stay je kt khemah.
jaga harta karun berharga semua..

pastu adalah 1 group lelaki ni mancing sblh port kitorg.
skali bole kecoh2 sebab joran dia dh melayang tgh tasik.
kena sebat gan ikan besor koooo!!
aku gan kak pida apalagi..dok bizi body la tgk.

skali dia tarik naik,hambikkkkk ko!
mmg ikan rare okkkk!
terbeliak2 mata org setempat.


ni lah mamat duk sebelah tu..tp member dia yg pancing ikan ni.saje je gedik2 soh dia posing gan ikan tu.nk harapkan aku pegang camtuh,mau pengsan patblas kali dulu.
.
diorg dok kepochi amik2 gambo ikan..aku gan kak pida telan air liur je.maklumlah,laki kami tak dpt ikan besor lagi.manjang naik talapia sebesar tapak kaki cik patin.so cam down skit la kan.huhuhu.
.
kak pida lak sound aku.
"acik,nanti ko tanya abg tu dia nk ke tak ikan tu.kalo dia tanak,kita beli!"
.
wahh..mengapa aku yg kena tanya????aku kan pemalu dan gadis pingitan.ah ye ko.sila muntah.
.
last2 abg2 tu dtg kt tempat kitorg,teros offer ikan tu.diorg tanak.giler ko aku nk tolak kan.ikan luarbiasa tu..kaler gold!mau la menggelitis aku nak.teros setuju sambil tersenyum2 bangga.
.
ni lah untungnya kalo ada gadis cun cam aku duk kt kolam mancing.selamba je org offer ikan besor gedabak camnih. <<--aku rasa aku nk kena lempang diri sendiri.suke benor puji diri sendirik.hiahiahia.
.
.


ikan yg dh jadik hak mutlak aku.gile seronok..dah terbayang masak 3 rasa neh..habih la ko ikan.say your last word now...kuang3


dah petang2 skit.sume cam dh tak sesabo nk balik.sbb dh dpt ikan super besor..pastu KRZ gan biebo lak bawak naik patin jek.mmg tetiba lapo la kan.aku skang dh reti mkn ikan2 ni weh..vangga mak!


di akhiri dgn muke patin yg tekun menurun perangai ayoh dia..kaki pancing!
.
.
.
ok citer abis.mmg gile pemalas.kalo nk baca secara detail,gi terjah blog kak pida.aku malas nk menaip sgt..byk lagi benda aku nk citer neh..huhuhuhu.alasan.
.