Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, January 23, 2009

TukoR angin..LaLu ber Hangin satu Badan

o yeah...jam dah kol 6.15 ptg..
ni baru la aku rilek sikit..
bole la nk ngapdet sebab line dah clear.
ahaks.

giler bizi ari ni..
dalam bz tu sempat aku gi jejalan OU.
tu aku citer next entry.
ni aku nk cite pasal pindah randah ni.

dr pagi,beria la kitorg duk punggah barang.
barang2 lite angkut sendirik la.
brg2 berat budak2 driver tolong angkutkan.
tak byk mana la..cuma kotak2 besar je.


ni kotak aku..buh barang2 atas meja..barang atas meja je dh penuh satu kotak.lom masok file2 melambak kt lakang tu..mau kena pindah pakai kontena.kekunun la kan.jgn ko nk caya plak.sekeh kang.




ok.ni entrance ke tempat baru aku.tak menarik dan tak cantik langsung.tp kira ada cam lobby kecik la.kalo port lama aku,bukak2 teros nampak cubicles.tak privacy skit la.kalo ko mengangkang ke,korek idong ke kt meja,sesenang je kantoi time org bukak pintu..agak merbahaya dan berisiko jatuh air muka.



ni pebende tah..nk kata gobok bukan sgt la.tak nampak lak org kuar masok barang ke,makanan ke..hiasan sesaje la tu..



kat pintu masok tu ada sofa old fashion . ni kira leh wat port ngumpat la kan.tp cam gile lak nk ngumpat tepi pintu,kena org yg diumpat tu masok,mau melekat muka ko kt pintu tu.tak sesuai..



masok2 je..nampak meja discussion ni.pejadah nk diskusi kt tgh2 laman ni.org dh la nk citer benda2 sensasi spt untung rugi syarikat,rahsia besor tuh.so kena buat bilik.bilik tak siap lagi..next week baru siap kot.



ni la cubicles baru kitorg.oh,nk kenalkan..yg pakai baju itam tu bos kecik aku.ada cite hot dan temper aku nk cite pasal dia satgi.excited nk ngumpat neh.keji btol.


ni la port baru aku..paling depan skalik aku duduk.tp syok gak port aku ni..cam aman dan damai je.cuma kalo big bos kuar masok tak syok ar..kuar2 dh nampak aku dulu.agak kekantoian kalo aku tgh syok bertenet.hiahhh.tensi.doa2 dia akan selalu out station.puh.puh
.
.
ni nk start ngumpat ni...
memula Manager kitorg kata dok temporary je.
pasal diorg akan buat cubicles baru utk kitorg.
maka minggu depan kena move lagi *mcm haram jadah kan*
tetiba tadi dia kata takyah pindah dah.
dok je port tu sampai ke sudah.
.
yg bos aku plak gedikkkkkk. *minah baju itam tu*
memula dia dok kat sebelah aku ni..
dah siap campak sume barang dia situ.
*mmg campak je okk.dia sgt selekeh*
.
tetiba nk tukor port belakang aku plak.
sbb kalo dia dok sebelah aku,
dia terpaksa dok dkt gan kitorg nyer Financial Controller.
dia takmo.. *pasal dia suke main internet.tgk website cina apa tah,aku tak paham lak tulisan cina.*
.
masalahnya,cara dia tu,cam nk amik port aku.
sbb dia sebok je bising2 cakap gan Manager aku..
Manager aku lak jenis selenga je..ikot je ckp dia.
wahhh...mmg melebih la kan.
.
aku apa lagi..bangun dgn muka garang.
tak penah2 aku sound dia.kali ni mmg kena ar.
yela,geram sgt tgk dungu dia tuh.
.
memula Admin dh setting line fon dia kt blkg aku.
dia yg gedik2 nk tukor sebelah aku.
terpaksa la admin setting blek..
pastu nk tuko balik kt tempat blkg aku.
pejadah weiiiii...!
.
mmg kaw2 aku kasik dia..
perangai cam bebudak..
lenkali ikot jela apa yg org dh kasik..
byk cekadak..yucks!!
.
pastu dia beria explain kat aku..
motip dia tukor2 tempat..gi mampos.
mcm aku kesah..bluekk!
.
puas ati aku dpt ngumpat dia..
tp lantak la kan..
org nk beraya sakan mmg mereng sikit.

ok meh tgk tempat aku sblm di make over.
SEBELUM
.

SELEPAS
takdela byk mana beza pon.aku rajin kemas ni pon sebab dah kompem takkan pindah lagi.kalo tidak,mmg aku bior jela ko bersawang lam kotak tu.
.
ni kekunun rancangan Deco Bersama Acik.nk gak la ada tempias2 bunyik Eric yg glamer tu kan.hiahiahia
.
.
.
hiasan atas CPU,tak byk berubah.no idea la..tp tataaap nampak menawan kan.



kat tepi belah kanan plak.wahh kemasnya.anak sape la rajin dan kemas sangat ni.. *puii..cuba ko dtg tgk sini 1 bulan akan dtg.kompem dh tak mcm ni..*



pandangan depan..uii..cantik ah.rasa nk pitam tgk! ;p



belah kiri ujung tu aku campak benda2 ni.space agak limited so kena la pepandai ko sesuaikan keadaan..dan aku rasa aku adalah pandai.tepuk.tepuk.



tak puas ati.nk tunjuk lagi.. *ni kes perasan diri dh pandai sgt menghias la ni.ko bg penampo sedas kasik sedor diri skit meh*




file yg current,duk bawah kaki.senang nk capai.gile cantik aku susun.ishk3



dan lagi...
.
.
.
dah tu je.mmg pantas aku setelkan keje2 menghias arini.semangat oh..pastu menggelupor bz sbb auditor dh mintak mcm2..haih..penat nk mampos rasanya.
.
ok la weh..aku ngapdet sebentar lagi..
nak try tido kt tempat cantik aku ni jap..
mana tau kelenaannya terlampau. ;p