Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, June 4, 2009

cERitA peNgaJaRaN-Si PenCuriK beRmuKa Tua

Semalam aku balik awal… Kol 5.30 dah merembat ke OU.
Saje singgah OU sbb nk beli barang2 sikit….
Ubat gigi gan syampu aku dah abis daa.takkan nk skip gosok gigi kan..


Tp adalah perlu saya kaborkan di sini,
Tiada gambo nk ditepek sbb fon aku nyer bateri dah abis.
Asal aku bukak slide camera je.. Tu-Tu-Duuu~! Terpadam teros.

Smlm masa bayar kat kaunter Guardian,
Aku ternampak dia tampal gambo kat tepi kaunter tu..
Gambo tu x la jelas sgt..sbb cam gambo dr fax gitu kan.itam putih.

Maka dgn mood wartawan 999, aku bertanya la budak kaunter tu.
Aku : gambar sape tu dik??
Dia : gambar pencurik kak…

Aku <-- terbeliak mata sambil nganga mulot.

Aku : makcik tua ni pencurik??biar betol…
Dia : betol kak..semalam dia curi kat Guardian kepong.

Aku <--- T_T Serius sedih dan rasa sgt down. .
Sbb makcik tu dah tua ok.sebaya2 mak kita la kot.
Pastu pakai tudung dgn muke kesian pegang kotak2 tu..
Aku : Dia curik apa tuh?
Dia : Pewarna rambut..ehehehe
Aku : Hah??Serius ker?
Dia : Ha ah kak..sensor tu berbunyik.check2 beg dia ada kotak2 ni.3 kotak plak tuh.
Aku : <--- sekadar geleng kepala.ikotkan hati nk je hentak kepala kat kaunter tu.

Mcm menyakitkan ati la plak makcik nie..
Motip curik pengkaler rambut??takkan dia guna kottt..
Ke anak dia mintak2..pastu maknya takde duit nk beli.
Tp sbb kesian kat anak, dia main rembat jer…haihh..x tau la.

Zaman skang..apa pon bole jadi yer x.
Benda x disangka2 pon bole berlaku..
Ibarat samdol B3 yg bermuka baik dan seposen tp ati busuk macam nk muntah 4 tahun. <--masih berdendam nampak gayanya.hahaha!