Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, June 15, 2009

PeManCiNg yG haMpiR di MakAn BerUk?

Hari Ahad
as planned,biebo dan rakan2 nk pegi mancing.
katanya nk try kat bukit cerakah.chop!beta konpius.bukit cerakah ke nama dia??

sbb smlm aku tgk signboard dia Bukit Bandaraya..pastu Taman Pertanian.budak2 ni plak sebut Bukit Cerakah.mana satu nie??

Menteri Besar,sila explain..wahh.tak agak2 ko.

diorg gerak dulu sbb aku busy jadik mak kat umah.
mandikan anak la..buat susu la..kasik makan la.golek2 depan tv la.ko ingat senang2 nk kuar?

memula cam dah malas nk pollow sbb dorg kata kol 4.30pm dah kena kuar dr situ.kalo pegi,cam kejap jela dapat lepak kan.tp kerana satu panggilan,aku teruja la menggelupor nk pegi.
him : yang,awak dtg ke tak?
aku : tgk la..mana tau jalan..
him : takpe.nti bo bgtau la jalan dia..dkt area umah fi je kat sec 8.
aku : haa..tgk la camne. <--sambil mata syok tgk melodi.

him : ni bo dalam bas nk gi kolam mancing.
aku : hah???dalam bas??kena naik bas ke??
him : yerla..naik bas cam kat safari gitu..bas takde tingkap.

tak cakap byk,aku terus meloncat gi mandi..nampak tak aura jakun tu?



takde la susah pon nk carik tempat ni..sekejapan aku dah sampai. *sambil kembang2 idong yg sedia kembang*



nak masok sini kena bayar RM3.pastu beratur la amik bas menuju ke Empangan Sungai Baru.ramai org datang sini rupanya.


bas ala2 pegi safari bak kata biebo.


buat eklan bas sambil pegang plastik cekodok pisang yg ditapau di tepi jalan.ilang vogue aku..!puiii~!



pemandangan. <--ayat malas pikir caption.




pemandangan 2. <--masih malas pikir.




dah sampai..kelajuan bas membuatkan rambut aku terselak ke belakang sehingga menjelaskan jendul di dahi.eh,jendul tu tandanya pandai okkk..!


terus menuju ke port mereka.kelihatan kak pida sekeluarga sedang bersenang lenang di pondok ini.dan cuaca adalah terik tahap menghitamkan kulit secara express.



tgk org bergambo..kita pon nk jugeee.dah snap je.
"laa..kak.nampak tombam ler.skalik lagik." ayat ni refer pd diri sendiri.bkn akak yer..akak slim oh.


ok masih tembam.sila pasrah ianya bkn camera trick. T_T



cik patin dan gelas ajaibnya.



biebo mancing di pondok sana.malas nk pegi,panas membara di situ.



dalam pukol 4,siap2 pegi bus stop bile tersedar cuma kitorg di situ.org lain sume dah balik.last bas pukol 4.30..kalo terlepas,adakah rela berjalan kaki?jauh giler ok.



bas tak nampak bayang..so tayang funggung dgn harapan ada org akan berhentikan kereta dan memberi tumpangan.tp tidak laku ini funggung.cheh :D



budak yg tak mengerti kerisauan org2 tua bila bas tak muncul2 jua.apiki berlakon jadik anak tarzan.



masih menunggu dgn debaran...



sbb takot terpaksa bermalam di sini,elok la kita berbuat baik dgn 'bakal jiran'.campak2 roti dkt kera..eh,ke monyet?tah x pasti.
.
mula2 sekor dtg,pastu lelama segerombolan dtg..memasing dah panik dan cuak sbb roti dah habis..adakah kita akan diheret ke perkampungan monyet lalu diikat di tgh2 unggun api??ok.byk sgt tgk movie citer canibal.sbb tu jadik camni pemikiran.
.
tgh2 panik dan kecoh2 tu..tetiba nampak bas datang!wahh..tepat pada masanya.maka selamat la kami dr dijadikkan korban si monyet..eh beruk.ke kera??apa2 je la.
.
oh lupe..mancing tak dapat apa..situ takde ikan,beruk byk...eh ke monyet?ke kera?eee..cukop acik!