Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, June 1, 2009

keBodOhaN maNusIa yg JeLaS NyaTa

crying with u..


Sblm bercerita tentang apa2 ektibiti weekend aku..
Sila dgr luahan perasaan aku yg sgt marah dan sakit ati ini..
Plus kesedihan yg dtg entah dr mana..gitu ayat.
Aku taip pon aku x paham apa aku merepek ni..uhuk3.

Apa perasaan ko kalo ada org berjanji dgn ko camni..
“ari rabu la ko dtg amik kete ko.ada benda x siap lg ni..”
Ok.mari tunggu ari Rabu dgn sabar dan penuh kerinduan.

Bila ari Rabu ko dtg..
“eh..tak siap lagi la kete ko.ko dtg sabtu la..aku kene bla..bla..bla.. *ayat kelepet org*
Fine.Kasik can lagik..tunggu la sabtu.

Bila sabtu ko call dia,
“rupanya kete ko bukan rosak tu..ko kene tukar ni la..aku silap aritu.so takleh siap lagi nie..next week la ko amik..”
Ni bangang ke hape nie..takpela.sabor dulu.
Mungkin betol la kete tu dia salah repair kan.. <-- ni mekanik lulusan mana bengap sangat ni ek?
.
Bila next weeknya ko datang…
“tak siap lagi la..bla..bla.. *masih ayat nk tipu org*
Darah sudah mendidih..tp sabor..sabor.sbb muke dia muke kesian kan.puii!

Bila sudah hampir dua minggu merindu2 JDU 66,
Him : Bang, bila bole amik kete
Samdol : Ko amik esok ari sabtu..kol 6.
Him : OK

Maka ari sabtu tu dgn penuh keterujaan call la samdol itu.
Samdol : tak sempat pukul 6..dalam pukul 10-11 mlm kang kot.
Him : Ok.tp saya nk kete malam ni jgk.
Samdol : Ok-ok..aku buat la nie.

Pukul 10mlm call tanya kete..
Samdol : aku terlupa pasang pin dkt bla bla bla..kene turun enjin balik.
Him : takpe..saya tunggu.saya nk amik malam ni jgk.
Samdol : ok.ok.aku tgh minom kat mamak ni.tak rehat2 dr tadi.nanti aku call balik.

BANGANGGG!!sumpah mcm menyampah.
Kaki kencing betol samdol ni..takpe.sabo.sabo.
Aku takleh overreact ngalahkan tuan JDU66.

Tunggu punyer tunggu, sampai pukul 1 pagi..
Samdol tak call jgk bgtau kete dah siap ke belom..
Dia x call, kita call la kan..mana leh bg muke kat org camni.
Him : Bang, saya dah nk gerak gi bengkel ni..
Samdol : Haaa..yerla.

udahlah bapak jauh nk ke Kota Kemuning sana..
Dah dkt 2 pagi okkk..adakah berbaloi kepergian kali ini?
Dapatkah JDU 66 dibawa pulang ke pangkuan yg dirindui??

Sampai2 bengkel..
&^%^$#^^%&^&^&*% <-- ayat maki sesama sendiri.

Kete masih terbarai dan tersadai di luar bengkel.
Enjin masih tak berusik..maknanya dia x buat pape since td.
kalo x siap,tak payah la suruh org datang bodoooooo!!!
Tak puas lagik maki..bodo!bodo!bodo!bangang piang!

Si samdol buat muke seposen sehingga
Tuan JDU66 tak mampu nk marah.

Saya terlebih emo.muke terasa panas membahang..
Sumpah..saya sgt benci manusia putar alam macam ni.
JDU66 sgt bermakna dalam hidup dia..how could u.. T_T

Maka misi nk mambawa balik JDU66 malam tu tak kesampaian.

Si samdol kata datang esoknya yakni ari Ahad.
Dia janji dia siapkan kete tu malam tu jgk..
dia kononnya sanggup tido bengkel malam tu.
Dan sanggup bukak bengkel esok walopon Ahad bengkel dia tutup.

Cey..nampak cam baik pengorbanan dia kan???

Ari ahad, sampai petang samdol tak dpt dihubungi..
Call2 tak dapat sbb dia OFF henpon..hati rasa sakit tahap nk meletup2.
Maka, pergi terjah bengkel dia walopon ujan sgt lebat..
Dalam ati berharap JDU66 dpt pulang arini…

Sampai2 bengkel…sila menangis………………

Bengkel tertutup rapat dan JDU66 masih tersadai dlm keadaan menyayat ati..
Dgn wayar terburai sana sini…dgn terbiar tgh ujan lagi..
Sesungguhnya saya sgt bersedih……….sgt2. T_T

Aku tak sanggup nk tulis ayat maki di sini..
Sbb terlalu byk aku nk maki dan marah…
Kali ni aku dh jumpe manusia yg betol2 kaki penipu..
Manusia paling byk alasan..dan manusia paling bangang buat bisnes.

Sesedih2 perasaan aku..aku tak bole bayangkan apa perasaan biebo….