Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, December 19, 2008

10 Perkara Tentang Aku(Versi Jujur Abis)



1- tido gelap dan sunyi.
aku takleh tido walau ada sekelumit cahaya pon.dan jugak kena bebas drp sebarang bunyik.jadi jangan la verangan kalo nk tido gan aku * kaumpompuan sajo* sambil nk bukak tv ke..dgr radio ke..mmg aku halau gi tido luar.sbb tu adik2 aku dah paham.kalo aku blek kampung,sila la korg silent fon siap tutup vibrate sume.haha.kejam.kejam.yerla,vibrate kalo atas tilam..still menganggu okkk.bergegar 1 badan aku.me not like! ;p

2- kurang handal memasak
ok.ni statement berani matik.doa2 mak biebo takkan tahu rahsia ni.tp rasanya ramai dh tau betapa aku ini tak bape expert memasak.tp jgn la hina sangat kalo kata aku setakat reti masak nasik gan air je.meh aku sagat muke ko dgn penyapu.paling busuk pon aku reti gak la masak gulai lemak cili padi ayam,gulai lemak cili padi udang,gulai lemak cili padi ikan.ok itu bongok.lauk yg sama,tukor bahan je.tp aku akan memperbaiki mutu masakan aku di masa akan dtg.skang ni nk praktis masak pon watpe.aku sorg2 je kat umah.buat kotor dapo je. *alasan ni mmg kompem mak aku kasik penyekeh.*

3- degil
btol.betol.aku ni bole tahan degil la.kalo tak caya tanya la biebo dan rakan2 rapat aku.aku lagi keras kepala kalo benda yg aku rasa betol,tp org kata salah.ah mampos ko.gaduh,gaduh la..dah benda tu mmg betol kan.pejadah ko nk pangkah2 aku.haaa..see.nampak tak kedegilan iteww?tp since dh tua ni *tua katanya... T_T * aku cam makin baik matang dan bole berpikir rasional.errrr..ye ke??cam tipu je statement nih.

4- suke kucing
oh..ni tak disangkal lagi.kucing tepi jalan pon aku peluk kalo beliau comel.tp kalo berkurap2 busuk tu,pejadah plak aku nk peluk kan.kang terjangkit plak kurapan kt aku kang.dan aku ngidam nk punye somi yg suke kucing jgk.so leh la jaga sama2..cam anik gan sominya itu.oh yes,biebo saya juga suke kucing.so marilah kita kawen..haha.tetiba gedik.

5- sensitip
ni sume manusia ada kan..aku ni kadang2 nampak cam jiwa kental je. *kental la sgt..bluek!* padahal kat dalam tu ati aku ni lebih lembut drp pad kotex.tgk citer kartun pon bole nenges ko tau tak??bodo.sape soh buat citer sedih.citer kartun utk gelok2 okk.aku mudah terasa kalo hal2 family/kwn2 rapat aku jd sebutan tak baik.rasa nk pelangkung je mulot2 jahat tu.tp alhamdulillah..so far tak berlaku lagi benda2 tu.ada sape2 rasa nk try? *tanya sambil buat muke ganas abis*

6- setia
yes.aku adalah setia kat ko bo.cuba la ko cureng gan aku..mmg aku pecahkan kete ko!hehe.biasala..kdg2 ada zaman ko cam noty2 gitu kan..tp last2 ko rasa bf ko jgk yg paling serasi.so let go la yg lain2 tu..ceyy.cam penah buat je kan!lariksss~!

7- tabiat takleh elak
antara tabiat aku,tido mengiring dalam satu posisi saje.aku tak penah tido terlentang since dr aku kecik sebab dulu org tua kata,possibility nk kena tindih dgn 'makhluk halus' adalah besor jika ko tido terlentang.kerugian bg aku,tido katil besor pon,aku still tido mengiring.satu posisi lak tu.kalo belah kiri,kiri jela sampai ke pagi kecuali kalo terjaga tgh mlm.baru la aku tuko ke kanan plak.tak seronok btol kan.

7- perkataan bila melatah
B*BI *ni adalah tindakan luar sedar*

8- friendly
auww..malunya aku.tp aku rasa aku friendly.kalo sesape rasa aku sombong,tu maknanya aku mmg tak suke ko la tu.sbb tu aku tak tegor ko.jd jgn melintas depan aku.muhahaha~!

9- suke berangan
dr kecik aku suke berangan.slalunya sbb terpengaruh dgn buku2 fairy tales.hampeh kan.masa kecik aku siap doa kat tuhan supaya ada org kenit *cam thumbelina tu ha* dtg umah aku dan jadik kawan aku.aku siap doa sungguh2 ko tau takkk.pastu kalo main gan adik aku,rebut2 nak jadik org kaya.adik aku kata harta dia ada berjuta,aku tak pueh ati sampai gado2.mana bole dia lagi kaya dr aku!aku kan kakak!aku cakap ribu dgn juta,ribu lagi banyak.so dia amik la harta beribu2..dan aku amik harta berjuta2.wakaka.kene tipu je ko sbb ko tgh bengong lagi masa tu.dah2..point ni takleh cite lelebih.malu okkk!sbb aku cam onggila. ;p

10- suke menulis/merepek/mengarang
dulu aku sempat siapkan bape buah cerpen dah.oh kawan2 skolahku sekalian..masih ingatkah korg pada cerpen yg aku tulis pjg lebar dalam buku tulis dulu?shidah dan ayie ingat aku rasa.sbb diorg tanya aku nape dh tak tulis cerpen skang.
wahh..dulu sgt hangat ok.walopon tulisan cakar ayam,tp ramai followers.aku tgh kemaruk menulis cerpen masa tu.sampai bengkak2 tgn aku duk menulis.yerla,dulu mana ada komputer sorg satu lagi.asal aku abih tulis satu bab,sume berebut nk baca sampai lunyai2 buku tulis aku.aku lak dengki bila tgk org excited,aku matikan watak heroin.sampai menangis okk budak tu baca.hahaha.cam bengong la kalo ingat blek. *oh,nama budak nangis tu-Ina.dormmate aku.ingat tak korg tah* padahal kalo skang aku baca balik,rasa nk guling2 gelok.ayat cam sampah sungguh!camne la korg leh suke sgt baca dulu..gilo.


ok la.tu je 10 perkara tentang aku.
kalo aku buat 30 perkara tentang aku,
kompem2 sampai sok pon tak abih korg baca.
.
aku nk tag kak fida dan emy!
sbb korg ni maleh sgt nk ngapdet kan..haha
kasik kerja skit.sila citer 10 perkara tentang korg!