Monday, December 15, 2008

MaKaN bUsat @ MeLaka

lepas kursus ari pertama tu,
kitorg ke melaka pulak.
buat ape kat melaka??

si ayam ni la..
nk ajak makan ikan bakar kat sana.
port best giler katanya.
bab makan,penah aku menolak??
hahaha.dasar kuat makan lalu gemok punye budak.

dalam pukul 9 lebih baru gerak dr shah alam.
kak fida dan KRZ ada skali.
baru la seronok ada geng Kuat Makan.
*sambil pose cam geng power rangers.sila imagine.*


aku gan emy sempat je tukor baju.
masa ayam singgah amik duit sales kat kedai,
dan biebo pegi beli rokok,
aku gan emy cam superman tukor baju dalam kete.
muhahaha.sib baik cermin tinted gelap2..
slamat..kalo tidak..pikir sendirik. ;p

perjalanan amik masa sejam setengah.
letihnya..sbb abih kursus teros bergegas sini.

dah sampai..kitorg makan di umbai.tp aku ilang ingatan,umbai tu nama restoran tu ker nama tempat tu?emy,sila jelaskan kemusykilan.ni keje kamu gan ayam yg heret kitorg ke sini.topup lemak..aduiiii... ;p

dia macam ala2 foodcourt la..ada byk kedai.tp suasana sangat damai pasal tepi laut.sumpah suka tau..


manusia adalah agak ramai.ada budak2 main kete/motor mainan kt tgh2 tu.si patin,teros terbukak mata luas2..hahaha.awas momi yer..


sesi berkenalan dgn ikan dan sotong serta udang. ekceli,kitorg dr siang x makan nasik.punyerla lapo mmg tak terluah gan kata2..tak caya tanya perot memasing..mmg dh bising berdangdut sakan kt dalam tu.pasni,hentam kasik nyaman skit.



mr.crab yg sedap..oh,my all time favvy.lupekan pasal alergic2 bagai.arini kita pura2 ilang ingatan pd nasihat doctor.hahaha.


aku dgn aksi sengal menangkap ikan.


emy dgn aksi mencekup ketam dgn plastik burger.huhu



kak fida dan KRZ dgn aksi menghentam sotong kurita.
.
sementara tunggu dia masak2 makanan yg melambak tu,adik ajak aku panjat menara kt situ.tak la tinggi mana,cam bangunan 3 tingakat sajork.
dah sampai atas skali...............

cantiknyaaaaaa...pastu pandangan sebelah side sana plak,ada laut.tp sbb gelap gilo,aku tak amik gambo.kompem2 ko pon tak nampak satu hape kalo aku tepek sini.
.

Ayark..muke aku cam mak nyah dalam pic ni kan.pehal plak termaskulin tetiba neh.dh terlebih makan ke hape sampai nampak taff gitu.huhu.biebo aku ni cam dh berjangkit gan ayam..asik kasik pose pelik2 jek.cuba control ayu cam aku ni ha.baru sedap mata memandang..gituu. ;p


makanan dh siap!!ada ketam masak black pepper,sotong goreng tepung,butter prawn,ikan bakar 2 ekor dan ikan masak stim 1 ekor.wahh..tak sabarnya nk makan!

mr.crab dh slamat disemadikan dalam black pepper sauce.sumpah sedap.mmg tak sesia jalan jejauh carik makan.


ikan masak stim ni pon sodap.oh,sini dia tak guna pencecah air asam,tp guna sambal kicap yg superb habis tu.


keadaan pinggan aku sesudah abih bersilat bergadoh dgn ketam dan ikan serta udang.

perghh..umpama peperangan di iraq.abis berkecah sana sini.tp lawok la KRZ gan Kak fida,pasal diorg ni ada secret skill bila org lalu lalang dok pandang2 kitorg ganas mencekik.kui3.camne skillnya itu??rahsia kerajaan langit.takleh kasik tau.haha.


last skalik..adik la yg kena sapu bersih sume makanan tu.dia mmg suka makan.so bior dia abihkan.umpama dustbin dh gayanya.guna word 'tong sampah' kang nampak nau tak beradabnya..ahaks~!
.
dah makan2..amik gambo sume..teros la pulang.pasal esoknya kursus start kol 8.bapak la awal.huhu.aku smpai umh kol 4am..tido dalam kol 4.30am..aduii..tak cukup tido!!!
.
eh..ada byk gambo lagik.nti aku tepek sini ok!
muackss!
.
di akhiri dgn...
muke kekasihku.muhahaha~! takde motip