Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, December 31, 2008

tRip tO CheRatiNg - Part 2> Mkn & BoliNg

dalam pukul 7 lebih kitorg dh masok kuantan.
still very2 early wei..
so Nik bawak kitorg bekpes.

walopon aku org kuantan,
usah la ko bertanya aku mana port2 mkn best..
or jalan2 mana nk ikot..
sbb aku mmg jahil..

zaman aku merayap sakan,
aku bkn di kuantan..tp kt JB.
so tanya la aku jalan2 di JB.huhu.
ni kira murtad negeri ker???


we had bekpes kat semambu.berhampiran kawasan2 perindustrian.tempat ni cam aku penah dtg tp dh lupe bile.


sume dh kepenatan tp smangat mkn nasik kerabu gan nasik dagang.aku tak berahi mkn nasik pagi2..so aku dan biebo mkn roti canai stgh keping sajork.knp stgh??ada jual stgh ker?no.no.pasal tak abih daaa..huhu.


then gerak ke cherating.dr kuantan aku rasa ada la dalam 45 menet kot.ondeway ke sini sgt indah sbb lalu kawasan kampung tepi laut.cantik dan nyaman.ada kambing,lembu,ayam kt tepi2 jalan tu.lama wei tak tgk menatang ni.winduuuuu..miahahaha~!



dah sampai..time ni pukul 9 pagi.gile awal.ada lagi 3 jam nk tunggu.


chalet ni dekat gile gan pantai.so kalo nk berlari bogel masok laut pon takdak hal la.ko nk try??


kitorg pakat park kete kat tepi pantai.sbb nk masok chalet pon takleh lagi.so sekor2 dh cam nk terloncat2 nampak ombak laut tinggi2.maklumla,sume tak mandi pagi lagi.tu ghairah smcm tu.


motip gambo : aku tetap chantek walopon tak mandi!
lariksssss~!



sume dh feeling2 kat hawaii.takpon sume bukak mata luas2 nk spot minah2 pakai bikini.ko try bo!! *sambil kepal2 penumbuk.*



kush gilo.aku amik gambo dia,dia amik gambo aku.


berlari di pasiran pantai..
kita memadu asmara...
*lagu latar anita sarawak..ya kah??*



muke2 gumbira dan busuk tak mandi pagi.miahaha~!
.
sempat la kitorg tido sejam lebih lam kete.
dah la ujan lebat tetiba..oh noOo.camne nk mandi laut??
.
pukul 12 sume berdesup check in.
dah tak larat.sakit2 badan aku tido lam kete.
ni chalet aku dan ina.kitorg duk berdua je sbb pompuan single hanya kami je.budak laki kesian,1 chalet sampai 4 org.nasib ko la kan.cehh..td kesian,ni tetiba kondem plak!kui3.cantik ke chalet ni?lets cekidot what we got inside!


ada 2 Queen bed yg tak bape cantik mana pon.tak kesah la,janji ada ekon.tp what the hell..takdak blanket!gilakah??tak penah2 aku gi tido kt chalet takdak blanket.dh la tepi laut.ko ingat kitorg ni kulit tenggiling ker hape?tak pepasal kitorg kene beli blanket tau..kejis.

ada tv kecik dan meja kecik.ok la..berbaloi la gan price dia kot.
.
ada cite lawok pasal tv tu.aku on la tv kan,pastu gambo tak bape clear sgt.so smangat la aku adjust arial dia ke kiri kanan.mmg smangat abis la sampai tertonggeng2 aku.pastu aku cam pelik seketika.dah la arial tu tercabut dr tapak dia..rupanya wayar pon takdak.kira mmg tak sambung gan tv la.kira cam buat syarat jela dok kt atas tv tu.hanjeng btol.smangat aku duk pulas2 td.rupanya ko tak berfungsi.hampehhh.

suasana sekitar.
.
dah landing sejam dua..diorg roger2 ajak kuar carik makan.makan lagi..takpe2..i like!

kitorg gi gerai tepi jalan je.sini ada jual kopok lekor gan satar fresh gile.dia proses kat kedai ni jgk..dr menguli sampai la bungkus.pastu teros bakor.perghhh..lazat yg hamat beb!kena plak tgh2 ujan makan tu..mmg kanan pegang kopok lekor,kiri pegang satar.nampak tak sipat tamak tuh?
.

satar yg menjadik pojaan ati.biebo pon soka mkn nie.dia lebih kurang cam otak2 la..cuma lebih sedap sbb isi ikan dia lebih terasa.pastu ada cili gan sayur skit2.lazat ohh..


apiki cam bese dgn hobinya mengukur meja kedai.
.
.
dah beratus2 batang kopok lekor menginap lam perot,kitorg dok pikir2 ektibiti apa nk buat.nak mandi laut kompem2 la ujan.last2 decided nk gi megamall kuantan main boling.sangat kesian kan.cam kat KL takdak port main boling.tp ok gak la..mana tau lane kat sini menyebelahi aku.aku dpt strike sume ke..muhehehe.berangan la ko.

selamat dtg..spanjang dok kuantan,aku tak penah pon main boling kt sini.sbb ramai sgt org kot.


kan aku dh cakap..ramai gilo org.dkt 2 jam kitorg tunggu turn.smangat btol org kuantan main boling ek.bwk2 la main permainan lain..contohnya main guli ke,batu semban ke,dam ular ke.
.

kitorg ni dh la tak cukup tido.pastu tamak plak nk main 2 game.14 org plak tu main.ko bayangkan bape lama nk abihkan.awal2 sume cam sakai dok menjerit2 kesukaan..masok game kedua semua dh lemau cam nk pengsan.baling pon byk bermotipkan membersih longkang.
.
mmg btol2 penat ari pertama tu.pas kuar dr megamall,kitorg carik port makan pastu teros blek chalet tido tak sador diri..
.
.
ok.abih stakat ni.aku cam kepenatan menaip ni.
sambong seterusnya sebentar lagi.
.
.