Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, December 31, 2008

tRip tO CheRatiNg - Part 1 > Convoi

malam tu spt dijanjikan.
kitorg berkumpul kat upin.
janjian pukol 11 malam..
tp aku dan biebo sampai dkt kol 12.

sbb adik sgt gedik.
lembab nk mampuih.huh.
tp sbb bakal adik ipar kan..
takdela aku sampai ati nk terajang beliau.
ceyyyy..kekunun ganas sgt.puii~!


bile ektibiti berkonvoi ni,ko pepaham jela eh.mmg akan menjadik lembab.nk tunggu org tu la..nk tunggu org ni la.cuit sana sikit..cuit sini skit..jgn la expect ianya akan berjalan ikot apa yg dirancang.aku dh paham bebenor.


dalam kol 12.30 kitorg pon gerak la.tak banyak sgt kete kali ni.aku rasa ada la 10 bijik kot.sbb ramai yg carpool je.lebih jimat dan senang nk jaga.ada 2-3 org pegang walkie talkie.senang nk roger2 di samping dpt berkutuk2 sesama sendiri utk ilangkan gantok.

ondeway ke gombak,ada plak lori bape tan ntah (aku tak sempat nk timbang ia) tersadai tgh2 jalan atas jambatan.ni dkt2 tol sg buloh tu ha.ko buat kelako ke kat atas ni wahai encik?agak jem la seketika.kot ko nk buat autoshow lori,sini bkn tempatnya ye.
.
.
oh,sblm kuar ke tol gombak,kitorg benti kat petronas seketika.sbb aku nk terkucil sambil gedik2 nk beli air dan jajan bagai.ni kes cam berfeeling nk berpiknik dalam kete sambil beromantik gan pakwe.bluek!padahal biebo haremm tak layan aku.sebok sok-sek-sok-sek gan walkie talkie dia.kang aku tido kang.haaa..

biebo adalah ngades.kat sini pon gedik2 nk lap kete dia.yerla,aku ni kan bini nombor dua.haa.cuba la ko sebot statement tu depan aku,mmg aku sekeh sedas dua kang.aku tatapppp nk jadik nombor 1.ada paham bo? *biebo x baca blog aku,so sukatik je aku kutuk beliau*
.
selepas itu perjalanan diteroskan dgn lancar.
malam tu cuaca best jek..tak ujan pon.
aku tak kose nak tido la kan..
sian laki aku drive sorg2..so borak2 pasal masa depan je.
nak anak bape org..
nak duduk mana pas kawen..
nama anak apa...
nak anak laki ke pompuan..
.
ok.ok.itu sgt tipu.
.
takde makna nk bincang benda2 camtu time tu.
biebo sgt risau kondisi kete dia time naik bukit.
kan highway karak tu byk bukit tinggi.
dia takot kete dia tak dpt lajak naik bukit tu.
asik2 tanya aku..
"yang,ni bukit paling tinggi ke?"
"dah habis ke jalan2 bukit ni?"
"lepas bukit ni,ada bukit lagi tak?"
.
helooOOOO..apa soklan nie wahai lakiku?
apa ko pikir aku hapal setiap bukit ker?
mmg la aku ulang alik balik kuantan lalu sini.
tp tu 3-4 bulan skali.bkn hari2..
mana la aku ingat sgt.dahla malam2 buta.
tp cam lawok pon ada.hahaha. *gelok2 berbaur kutukan*
.
.
pastu benti rehat kat temerloh.time ni masing2 still berenergy.
kental sungguh korang kan.takpe.takpe.semangat kene lebey.
cik patin dh slamat tersidai di bahu KRZ.KRZ dok minom kopi o pagi tu.sbb nk kasik matanya kembali terang benderang umpama spotlight baru tuko mentol.


kak pida still maintain.ke dh tido lam kete kak?


oh..kitorg tataap maintain lagik.aku dh bese jadi burung antu ni.so takdak hal.ujarku dgn penoh berlagak skali.sila menyampah.


lepak2 minom dan kumpol semangat blek.kitorg saje je berlengah2 sbb awal2 pon bukan leh check in chalet teros.still kene tunggu kol 12 tgari.
.
.
sambung perjalanan lagi
.
.
last perhentian adalah hentian gambang.yeke?ke hentian kuantan?aku tak ingat dah.kat sini kitorg pakat tido sampai subuh.aku tido lam surau pompuan.bukan lama pon,dalam 45 menet je.pastu cam susah dh nk lelap sbb segan org semayang kuar masok.takkan aku nk enak2 je terbungkang kat tepi tu.kang diorg pakat2 dok bersila tepi aku bacakan yassin.eeeee..
.
.
dalam kol 6.30 kitorg gerak masok kuantan.
itu next story aku citer.banyak ni weh.
aku utang seketika.tp aku leh ngapdet laju2 ni.
sbb bos aku cuti,maka aku takdak keje.
miahahahaha~!
.
to be continued.