Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, March 18, 2009

aNik's BiG dAy : Aku biLE??Tettttttttt!!

Amaran Keras : Entry ini akan menggila dgn gambo.Awas.

Ari sabtu tu,cam tak sedor diri tido.
Dah katanya sampai kol 4 pagi kan..
Tgh syok2 tido, dalam kol 9.30 anik call aku.
Dia takot aku terlajak tido.
Aku kan pengapit aka penambah seri dia.

Wah..dan-dan nk up diri sendiri.

So aku planned dgn Shidah,dlm 10 lebih gerak.
Sbb dr kuantan nk ke Pekan,dalam 45 minit gitu.
Anik lak bersanding pukul 12..kira selesa2 la sampai.



Aku gedik2 suruh adik mekap kat aku.adik aku ni dancer kebudayaan gitu,so dia bab2 mekap ni lebih expert dr akak dia yg pentingkan kecantikkan smulajadi ini.mcm geli je ketiak ko baca ayat tu kan..haa..sila garu ketiak sendiri sekarang. *abaikan bilik bersepah itu.umahku dilanda todak.*




Kami pon memulakan perjalanan dgn gumbira.sebelah aku tu Shidah yer..jgn stroke plak tgk beliau tetiba anggun dan supan.single lagi nih..sape nk kenalan sila roger2 I yer.


Bole plak jalan ke pekan tu jammed.
Bukan jammed pasal byk kete ke apa..
Tp pasal byk lori.

Jalan dia lak dua hala dan berselekoh.
So kalo nk potong tu mmg risiko sangat la..
Sini la paling byk org eksiden tau..
Jd kami skema2 jerla ikot bontot lori..
Berderet2 kete ngekor bontot dia cam kucing nk ngawan.
*istilah takde kene mengena kot*

Maka kemungkinan sampai lambat sedangkan jam dh hampir kol 12.
Oh menggelabah!!Anik tanak kawen kalo aku takde.
Diam la ko acik.

Aku agak familiar dgn kawasan ni..
Sbb kekecik dulu sini la aku tinggal..
Rasanya ada 3 bijik umah kitorg penah sewa kat sini.
Umah pertama tu la belakang umah anik..

Slalu jalan kaki gi tadika sesama.
Masa lalu kat tadika Kemas tu kan nik,
Aku cam excited nk mampos..
Nk amik gambo x sempat..ingatkan balik nk singgah.
Tp terlupo lak dah…huhu.keciwa.

Cantik lak dh tadika tu..rasa nk register skali lagik.


Sampai2…tetamu sudah ramai..meriah oh.Anik dh nikah last year,kira wt majlis sanding skali dengan adik dia si Yatie tu.




Aku ingatkan aku terlambat,skalik anik baru nk mekap2 daaa…suspender aku tau.



The pelamin tempat dua pasang mempelai nk bersanding.di situ la aku akan menayang muka dan skill mengipas sejuk2 beku nanti.




sbb lambat lagi,aku gi bangsal carik Ayie dulu..beliau pon baru sampai jugak..





Comel nk mampos si Anis ni..mmg aku geram sampai rasa nk gigit2.plak tu dia suke je org dukung dia.manja giler…aduu.tetiba rasa nk beranak la.biebo,how ah?? :P




AKAK lap u anies!!akak katanya T_T .diorg ni dengki jer bila anak sulung ayie si Aleya tu panggil aku AKAK…pastu panggil si Shidah AUNTIE..berbulu je mereka.siap paksa2 si aleya tukor panggil aku Auntie jugak..tak baik tau korg nie..menipu kanak2…haha.



Makanan aritu sgt2 super sedap..ada ikan kering lagik.i like!



Tgh syok2 makan tak pandang org,budak depan aku ni bole melalak plak dah.bukan melalak slow2,sekuat ati okk.ishk..cam rasa nk cubit jerk.yg aku pelik,mak dia bole pujuk lembut2 jer..langsung tak marah.lagi dipujuk,lagi menjadik2 dia menjerit..abih sume org pandang.tensi je aku nk makan nasik tau..dah la tak cukup kenyang lagi nih.

Tak lama lepas adik anik bersanding,
Turn anik plak berarak.

Hubby anik ni pak polisi..maka ada la sesi lalu bawah pedang.oh cam best gayanya.
Cuaca tak la panas terik..
Tapi cam bahang2 panas gitu..
Pengantin dh berpeluh,tukang kapit lagi la..
Tp nk lap muke sendiri kang cam malu plak.
Satgi org ngata..

“ni lap muka pengantin ke muka sendiri?sape yg bersanding sebenarnya ni..?”

Maka,kubiarkan peluh menitis ke bumi.sadis.. T_T

Pastu apalagi..upacara bersanding dan renjis2 dipilis.
Malas aku nk taip caption..ko tgk jela gambo iyer.


Pengapit tak sama kaler daaa… :P


Keje aku,kipas anik kuat2 supaya angin tu terbias sama kat aku.pastu lap2 peluh gan tangan dia lepas org renjis2 bagai tu.si Ayie gan Shidah kat tepi tu dh gelok2 tgk aku kepanasan..terok tau.












Family Ikhmal.



Lagi keje aku,pegang ekor anik yg meleret2 tuh.. :P



Bersanding kat luar dan sesi doa2 depan org kampung..




Pastu masa pengantin kat luar makan2,kitorg melepak kat hall bawah kipas.syorgaaaaaa dapat kipas.sampai nk tertido.time ni sangat seronok dok sembang2..yerla,bukan slalu jumpe.nama je dok Selangor sesame,jumpenya jarang2..so anik,take note yer..pasni masak2 kat umah ko plak.



Anies lagik…


Pastu ada sesi bergambo kat pelamin dgn abang2 polis,kitorg yg dok bersila kat hall ni cuci2 mata la kan. :P
Aku gan ayie saje je nyakat si Shidah..

Ayie : wei..ko ngorat la abg polis tu sorg.
Aku : ha ah weh..ada 4 org tuuuu…
Shidah : ishk korg ni..malas la aku..

Pastu aku gan saje je cakap kuat2..

Aku : Ayie,mak aku kata Shidah ni baik..sopan santun..berbudi bahasa.
Ayie : tu la pasal..dah la single lagi..pandai masak lak tu.
Aku : untung la sape dapat ko nyah..tak rugiii…

Pastu dekah2 gelok cam syaiton.
Si Shidah dh merah2 muka kene bahan.
Nasib ko ler nyah..sape soh menyingle lelama.



Dh ptg2 dlm kol 3 gitu..baru mak abah aku sampai.mak abah aku ni kira kawan baik mak bapak anik la…kata berjiran dulu kan.

Kitorg kat dalam plak gedik2 nk bergambo atas pelamin.yerla,nk bersanding tah bile sampai seru.. :P




Pastu ayie gan Shidah balik, aku lepak gan mak abah aku kat bangsal..ni my mommie.lap u mom.ceyy..omputih kununnya.


Ni abah aku yg kepanasan..me lap u too bah..


Pastu gerak la balik kuantan..sungguh kepenatan diri ini.sampai adik aku jadik spastic.huahuahua



Me lap u dik…even ko slalu pow akak ko neh.huh.



Ari tu di akhiri dgn diriku ke pasar malam kat town.
Hajat ati nak carik durian..tp nan ado..
Why??why??why???
Kt KL bersepah jer durian oii..nape sini takde??

Ada la aku singgah kat gerai area Taman Indera Mahkota tu,
Ko nk tau bape harga??sebijik 10 hengget
Bapak mahal…so tak jadik beli sbb kecik benor.

Panjang nk mampos entry ni.
Penat ah..maka babai!