Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, March 31, 2009

keLebATaN tERLamPaU

Hai korang..

Sorilah,arini extremely busy!!!
Warghh!x soooka tau.
Cam nk tercabut jari2 aku wat keje arini.

Dok tekan2 calculator la..keyboard la..
Tulis2 nombor la,cakar2 kertas sbb dh bengang account tak tally la.

Serius,arini aku tensiiiii sangat.

Maka skang aku nk bertenang di tanah blogku yg terchenta ni.heee.. :P

Eh,semalam tempat ko ujan tak?
Kalo ko nak tau..kalo tanak tau pon aku paksa gak ko tau
Aku balik smlm dalam ujan yg maha lebat lagi dahsyat.

Tak penah2 aku melalui detik2 paling mencabar camtuh.
Ceyy..citer nk kasik nampak gempak je kan.

Smlm dalam kol 7.30 aku kuar dr opis..
Nk ke parking bangunan sebelah pon dh basah kuyup aku.
Takde makna pakai payung,still kene tempias2 dia.

Menggigil2 aku cam org mintak dadah dalam kete.
Dah la terpaksa bukak ekon sbb takot cermin berwap.
Dan smlm aku mcm kagum dgn kesejokkan melampau ekon kete aku.
Pandai plak ko nk sejok kan..kalo time tgh panas,haba sesado kuar dr muncung ko tuh.

Aku smlm lalu jalan kuching teros ikot kepong.
Start dr jalan kuching,ujan dh melampau2 lebat.
Sampai aku tak nampak langsung jalan depan.
Cuma berpandukan kete2 depan je nampak lampu malap2 gitu.

Kalo dia ke longkang,marilah ke longkang juga aku ni.



Mmg dasat weyhh smlm..sampai kepong plak..lebat jugak.Line2 putih tgh jalan tu pon ko dh takleh nampak.horror!Belasah je la agak2 jalan tu katner kan.tu tak kira lopak2 air yg dalam tu.scary oh kalo ko terlanggar dia,cam terlari2 ke tepi kete ko.yerla,keta bukan jet ski yer.harap maklum.


Nampak tak betapa lebatnya tu..dahla petir sesado lalu tepi aku..huaaaaaa ketakotan weyh.ujan mmg lebat pastu menitik besor2.cam nk pecah bumbung kuda putih aku kena tembak.dan banyak kete bukak hazard light ala2 darurat kan..aku pon bukak gak.at least org belakang alert la kan.



wiper aku plak cam nk tercabut sbb aku guna kelajuan maksimum.tu pon still penglihatan terbatas..kesian.rasa nk kuar jalan kaki je. :P
.
Dalam sejam gitu baru aku sampai umah dan ujan masih melebat dengan hebatnya.nak mandi pon kene pikir patploh kali sbb kesejukkannya adalah melampaui batas.
.
Sekian berita kajicuaca ari semalam. :P