Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, March 18, 2009

kUaNtaN - HeRE i COme!!sila sediakan sepanduk.

Disebabkan kelambatan ngapdet,
Byk fakta2 aku dah terlupa.
Tp kira cam bole jela ek kisah nie.
Kalo aku tipu2 ko pon,bukan luak yer tak..

Ari jumaat tu pas balik keje aku berdesup gi umah shidah.
Sempat la nyinggah pasar malam buat topup lemak.

No pitcha sebab ari ujan..ceyy alasan konkrit di situ.
Masa kat pasar malam..ada insiden lawak bodo.
Saksikan drama Hatiku di Pasar Malam <--even time tu ptg,tatapp nk sebut pasar malam.wutever.

Aku singgah kedai jual ayam goreng sbb biebo kepingin nk makan.
Tetiba aku terpandang ati goreng yg LOOK LIKE BEST n YUMMY.
Lalu bertanya kpd abg menjual ayam goreng yg dress up ala2 artis tak lepas masok Akademi Fantasia.Opps.

Aku : Bang,ati ni camne kira..
Him : Ati ni ke ..ati saya? <--auww.ko ngorat I ke ni bang?
Aku : ati dia.. <-- sambil tunjuk ati ayam yg dh tergoreng dan kelihatan itam.itam2 sedap namanya.

Tp apa motip tetiba aku tersasul sebut ATI DIA??
Cam bodo punye dialog aku ungkapkan.
Perhatian : Bukan sbb gabra dek penjualan minyak murah oleh abg itu.

Pastu aku amik seketul ayam..then tanya bape harga.
Dgn jelas dan nyata aku dengar dia sebut 2.50.
So aku konpiden je bagi RM3.00 kat dia.
Pastu harus la aku tunggu dia bagi belen 50sen.

Tp dua2 kejung berdiri..dia tgk aku,aku tgk dia.
Pehal??bak duit aku!!!

Tetiba beliau bersuara dgn suara cam org pasrah giler.

Him: takpela kalo rugi skit sbb awak.. <--pastu sengih2.
Aku : td bukan kata 2.50 ke??
Him : taklah..ingatkan amik drumstick,mmg 2.50..tp ni amik bahagian ni,kira 3.50 la..

Lorh..cam nk bg tendangan maut jerk.
Cuba ko sebut dgn vocal yg lantang skit..
Patut la ko tak lepas audition AF aitu..ngok ngek.
*Soka soki pitnah org masok AF.hahaha*

Pastu aku bayor dan terus blah..cam bodos.
cuba la sebut kuat2 hendaknya..dh jadik gitu,cam malu la kan.dah la ramai org Q kat situ.

Ok sekian drama tak best itu.

********************************

Sambung citer balik smula.

Malam tu before gerak,aku lepak2 gan biebo kat Qaseh.
Kekunun nk refill rindu la kan..sok2 tak jumpe.
Macam menyampah dan gedik kekdahnya.

Dalam kol 11.30 kitorg memulakan perjalanan..
Si Shidah naik kete gan aku..meriah skit la.



Destinasi pertama singgah,Petronas kat Gombak.Dok beli 100 plus dan kekacang.
.
.

pastu start dr sni Shidah drive dan aku dok sebelah sambil ngumpat2 dan sesi luahan perasaan.itu biasa la kan..




Kuar2 tol Gombak tu, ada JPJ buat Roadblock plak dah..nasib baik kete saya adalah standard,maka lalu dgn muke penuh konpiden sambil buat 'thumbs up' kpd kete2 yg kena tahan.hahaha.kekejian



Cuaca malam tu baik2 saje…
Kitorg kurangkan menyinggah tempat rehat sbb nk jimat masa.
Nk terkencing ke hape,tahan jugak sampai Termerloh.
Dalam sejam gitu kot..sampai la kat situ.
.
Dah selesai sesi “menjamban”,
Berdesup carik air..i need kafein..
mata cam dh nk katup2 jerk..

Aku singgah sini,terasa lapa tetiba.Eh silap,mmg aku slalu lapa secara sengaja.




Shidah lak Q beli air dgn wajah cukup ceria skalik.tu pon dia dh memokak cakap gantok2 la apa la..huh,tak social langsung mata ko neh.
.
.



Aku makan mi sup yg supnya cam tertumpah air ujan.apa ko masak sup di tengah2 padangkah??cair nk mampos.tp sbb aku dh curah lada kicap tu stgh mangkuk,taste dia ok skit la.tak la rasa sangat air ujannya.




Makan dgn muke gembira seolah2 rasa sup itu sangat melampau sedapnya.FAKE!!!!! *abaikan dahi aku yg berkilat, itu tandanya aku masih muda remaja,tegang okkk.pui~!*



Org agak ramai la malam tu..maybe sbb cuti skolah,sume balik kampung.so cam meriah2 la kan.



Pastu teruskan lagi perjalanan dgn aku plak jd drebar.
Si Shidah keji tau..

Her : tak jauh dh ko bawak ni nyah..
Aku : yer2 je tak jauh..bape kilo lagi?
Her : dalam 50-60 gitu la..

Masa ondeway,aku jeling signboard..
Besor2 tulis..

Kuantan 113 km.

Aku : wei..penipu ko.113 km lagi laaaa~!keji tau.
Her : hahaha.yeke…

Dan beliau sgt syok berlingkar tido sebelah aku.
Siap turun seat pastu selubung satu badan.
Aku la terkulat2 sesorg..takpe.dah biasa.

Tp cam hangin jek,station radio cam dh terlari2.
Cd aku plak susah nk korek kat atas tu.
gelap,aku tak namapk cd favvy aku.
Nk carik frekuensi kuantan, aku tatau plak.

Tu la,lenkali kerap skit balik kg yer…
*umpama lempang diri sendiri statement ini..*


Akhirnya slamat sampai dalam kol 4 pagi gitu..
Cepat kan..kira kalo tolak time lepak2 makan sejam,
Dalam 3 jam sudah sampai..

Gumbira…tido pon senyum2 tau.