Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, March 11, 2009

BkN BuLaN RamaDHaN,tp mEnGaPA beRsaHuR?

dek kesibukkan aku edit2 layout,
terlupe plak aku ada cite pending.
meh libas pipi aku skali meh.
biasa tu buat2 lupe.Huh.

oklah..mari sambung kesah pemancingan kami.

malam tu kan aku tak tido.
maka subuh2 ari dalam kol 4.30 gitu,
rafik gan patin dh celik mata.
merengek2 nk kuar khemah..
aku gan kak pida pon bangun la..
sbb dua beradik tu dh tertonggeng2 nk keluar.

takkan nk biar diorg terjun ke kolam.

bangun2,kak pida ajak masak bekpes.
aku ok kan jela sbb beliau yg masak..
aku cam biasa la,terer potong2 jek.
alasan manusia pemalas mmg camtuh.

ko ingat senang ke nk potong bawang nipis2??
potong daging ikot alur urat dia??
mayang bawang putih???
ko ingat senang???senang???

susah okkk..dah la aku tak tido.
kepala weng3 teros masok dapor.
giler mencabar.. *ayat sentiasa nk up punyer..ko lempang jek aku.*

dah pung pang gedebuk gedebak kat dapo,
*dapo katanya..yela,sbb letak dapo seketul kat situ kan.otomatik jadik dapo la ruang situ.adik lagi giler,tempat bentang sleeping bag tu dia kata bilik tido.gila ka??*

maka pepagi subuh tu,dah siap makanan.
giler magic.kalo ikotkan ari ahad aku,
mmg tak jmpe bekpes la.
celik2 mata dh minum petang plak kan.
*eh-eh,mak mentua,jgn baca statement ini yer.terima kasih.*



ni lah makanan yg di masak oleh kak fida dan dipotong bahan2nya oleh aku. <--nk gak tunjuk diri ada buat keje kan.




bebudak ni pepagi dah cargas..Mommi cergas x Mommi?


time ni dh nk dekat kol 7 kot..cantik kan.jarang aku dpt tgk susana camni kalo ari ahad.kalo ari biasa pon aku gi keje mmg matahari dh terpacak.lambat manjang..sape suh mata aku takleh bukak kan.bukan salah aku... T_T



makan-makan. ada nasik goreng bawang sedap giler+daging goreng kunyit+ayam goreng.oh pepagi dh makan beberat,mmg berat la perot aku.tp aku mkn sikit je,pepagi cam tak IN sgt mkn nasik.



cam best jek bersama2 di pagi ari walopon anda semua tidak mandi.
.
.
pastu diorg mancing la tanpa ingat nk mandi.
aku gan kak pida mandi syampu bagai yer.
rimas oh..skali mandi air bukit..
humang aihh...segar bugar jadiknya.
rasa nk repeat patblas kali.
.
dalam tengahari gitu,
aku kuor gi kedai gan kak pida.
nk beli bahan nk masak lunch.
kata ada dapo kan,pehal nk beli makanan.
adalah lebih afdhal kalo kita kak pida masak.
.
kedai jauh nk mampos.malas nk citer.

sopi dok basuh ikan talapia hasil pancingan.giler segar okk.pas pancing anta timbang,then sopi siang idop2 ikan tu.
.
ko mmg kijam!kijam! <-- ujar ikan tersebut sambil menumbuk2 tanah.eh,bole tumbuk ke?ko mana ada tangan!cite tak logik.abaikan.
.
tp sopi adalah macho man.dgn rilek beliau melempang ikan sampai separa pengsan,lalu disiang2 dgn penuh cermat.pastu siap basuh dan asamkan skalik.mmg layak dibuat menantu budak neh.sila tanya mak korang yer kot2 ada yg nak.. :P


she is not Bibik..ini kak pida yg berlakon jadik bibik.huhu.ampun.ampun.ada tragedi dapo,tp aku malas nk citer dgn harapan kak pida akan citer secara detail dan uncensored.



ikan mangsa kekejaman MA Sopi.Ikan ni aku sapu2 gan garam kunyit,pastu kak pida goreng..sgt sedap.lemak masin cukup! <-- ayat nk riak.sila paham.
.
.
gambo makanan dh siap masak aku lupe amik.
sbb panas melampau aritu.so mood cam dh lari jauh2.
pemancing2 pastinya nampak muke stress aku.
bukan saje2 nk buat muke..aku cam over penat.
.
dgn tak tido,jadik tukang masak potong2,baby sitter lagi.
yg pemancing2 ni plak cam tak ingat nk blek..kijam tau.
.
dalam kol 6 gitu kot kitorg gerak blek.
bukan balik terus,singgah Sec 19 nk makan ikan.
mmg port sini la kitorg upah dia masak..
mmg sedap nk mampos masak 3 rasa dia.


hasil pancingan.



KRZ dan hasil lumayan beliau.Ikan Pacu.time ni kat kedai tu la,ramai plak org dtg amik2 gambo.cam jakun tak penah nampak ikan besor..maka kami pon verangan la cam artis barang seminit dua.


dh slamat di-3-rasa kan.ikan ni first time aku makan..rasa dia sedap gak la..tp ROHU adalah much2 sedap.KRZ,please mengurat Rohu pasni yer.kitorg nk mkn rohu..ceyywahh..order gitu jek.




makan sampai lebam.ikan besor sgt,mkn 6 org pon tak abis..
ok next story after this..huarghh!!bile nk abis nih??