Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, March 18, 2009

maRi jENjaLaN di KaLa HuJAN

Ari ahad tu ada kenduri kat depan umah aku plak.
asik la makan free..gemok tau tak!!emo.emo.

Mak aku kena masak lauk utk pengantin aritu,
So dia angkut sume bahan bawak balik umah aku.

Masak kat umah sendiri senang,umah pengantin sesak sangat.
Bukan jauh pon,kalo kentut still org sana leh dengar.
Nampak tak betapa dekat jarak tu??

Aku kena la tolong2 kan..
kot tak dengar lak ayat mendalam mak aku.
Contoh ayat selalu beliau guna :

“meh belajor masak ni,sok2 mak mentua suruh masak tak tau..”

Tp ayat paling sentap..

“amy sebelah umah tu baru tingkatan 3 dh ligat kt dapo.sebut je masak apa,sume dia reti..”


Warghh!!sentappppp!!sentapppppppp!!!
Tp padan muka aku kan.


Kira ahad tu ligat la aku kat dapo tayang skill kt mak aku.
Satu lauk je aku masak..Ayam balut daun pandan tu.
Yg tu aku terer sbb aku belajar gan abang ipar Achu dedulu.
See..mak saya sangat berbangga..

Yg selebihnya,aku tolong hias2 jerla..
Bab2 tu aku sangat soka…

Percaya tak,aku gi kenduri tu x sampai 2 menet.
Semangat gosok2 baju sume..amik nasik,lari mkn kat umah.
Giler buruk perangai..

Tidak yer..bukan sengaja..tp bawah kanopi sesak sgt.
Aku kesian tgk org berdiri takde tempat duduk..
Tu aku pecut gan akak sedara aku angkut pinggan blek umah.
Makan depan tv..syorgaaaaaa~! :P

Dah makan,adik ajak aku gi UITM nk register UPU.
Ada kempen Selangkah Ke U ke hape tah.
Maka nk ngelat tanak tolong org kenduri kemas aku teman la.

Sumpah aku sangat jahil jalan2 kat kuantan ni.
Sikit2 aku tau la..takdela bengap sangat kan.

Dah di instruct dek abah aku skit2,
Aku redah jerla berdua gan adik..
Alaa..sesat2 pon Kuantan je kan..nk takot apa.
Berlagak.berlagak.

Takde sesat2,sampai dgn sukses.sila tepuk pengakap satu kali.
Bole plak ujan lebat yg hamat time tu..
Ekspo tu abis kol 5ptg,time tu dh kol 3.30ptg.
Tp cam tak risau sangat la kan..sbb depan mata je



Lepak la kami dalam kete selama 30minit gitu.motip gambo ni nak jaja muka tunjuk kelebatan ujan yg membasahi tingkap aku tu.


Ujan takde tanda benti,redah jerla sambil memotivasikan diri dgn ayat “Hanya kambing takut ujan.kambingkah anda??”. Register,pastu dgr diorg potpet2 kejap.mcm2 la dia explain kat adik aku pasal course2 yg diorg provide.


Pastu lari gi lab diorg plak sbb nk isi boring UPU online.giler senang..zaman aku dulu sikit punye susah!ini tidak adil!budak2 skang terlalu dimanjakan!!ceyy..kekunun emo.Tak sampai sejam dh setel..apalagi,mari merambusss~!


Singgah East Coast Mall yg kelihatan mantop itu.Aku tak penah jejalan sini..adik aku kata syok.So mari cekidot.



Trademark ye amik gambo lam jamban.Afundi acik!tetiba gilo.



Aku singgah care4 beli ketam..dah ngidam nk suruh mak aku masak sambal ketam.menanges weh kalo makan.. T_T

Pastu jejalan dalam mall ni..
Sangat kagum yer..dah cam ala2 kat pyramid.
Yerla,sblm ni kuantan cuma ada Megamall gan Kuantan Parade port dating.
Kira cam pusing2,asik la nampak kapel2 sana sini.
Buhsan tau..i dah la sesorang..motip?? :P


Syukur sambil tadah tangan aku..Johnny’s dah ada kat kuantan!!yippieeee!!gelok2 sampai menanges lagik.terharu.sobs.



Dalam ni mmg byk butik best2 la..ada Padini,Roxy,Carlo Rino,Crocs,Adidas dan byk lagi la.aku pon tak sempat pusing abis..Big Apple pon ado yer..hoOOrayyy~!tp cam biasa,Q panjang nk mampos.tak koser la aku..



Muka gumbira.oh sini parking sgt murah..singgit per entry..warghhh!nk tido sini la!



Jejalan nampak ada khemah ni..ko musti suke kan bo??celoreng2 gitu.


Motip??kami adik badik yg bebas cagu!


Minah poyo cam akak dia..sape akak dia??x kenal ah.. <-- sambil siul2 pandang atas.


Pastu aku beli besday cake utk mak aku..besday mak aku 8 Mar aitu..pastu celeb adik aku nyer skalik,24hb ni…



Dah puas jejalan,kami pon pulang la…cam biasa..jadik giler.




ok ah tu jer..byk lagik aku kene pulun ngapdet nih..
gigih!gigihhh!