Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, March 11, 2009

tHE maKinG of PeMaNciNG teGaR

iyelah..apa lagi ektibiti aku nk buat..
katanya berpunyakan pakwe kaki pancing..
takkan nk melantunkan bola di meja snuker.
mcm tak kena konsep la plak kan.

geng mancing cam biasa la..
Kak Pida dan family,
biebo dan family <-- aku berlakon jd istery mithali, pastu Adik jadi adik la..takkan jadi abg plak kan.
dan tidak dilupakan..sopi yg masih blom berfamily..

sape mau???
begitu aku pomot ko sopi..
jgn memain eh..sopi ni engineer..

tit!tit!tit! <--bkn bunyik henpon sbnr.

wahh..tetiba ramai lak nk kenalan gan ko sopi.
ok.ok.aku tipu jek.

maka ari sabtu tu sume dh standby..
memula janjinya kol 12 tengahari kt kedai pancing.
semangat la aku bangun awal kol 11 <--awalkah??
pastu dh mandi2 siap2..msg2 kak pida tanya lokasi beliau.

katanya dia kt umah lagik..
KRZ masih bekerja dan lom balik umah.

aku roger biebo plak..dia kata delay kan lah.
ptg2 skit jumpe sbb si sopi pon soh extend dulu.
beliau masih sayang nk tinggalkan bantalnya.
*kah kah kah!asik bahan ko je MA sopi*

dipendekkan citer,
berkumpullah kami di Takel <-- btol ke eje nih?


ni lah kedai pancing tu.dkt section 13 sebelah HERO <-- ni nama pasaraya yer.kalo nk sebut,sila sebut lelaju dan vokal yg mantop.HERO!PASARAYA HERO!! ni eklan dia dlm van keliling taman umah org tu ha..memekak jek.eh,ni nk cite pasal kedai mancing ke..pasaraya Hero nih.konpius diri sendiri.




suasana dalam kedai..aku paham gak la tgk barang2 dia..sbb biebo ni rajin explain kt aku.tp takdela aku expert,so jgn ko gedik2 nk tanya menatang tu apa,menatang ni apa.aku PANG sorg2 kang. :P


tu tgn cam antu tu,tangan adik.gedik giler.asal aku nk snap jek,dia kaco.nasib baik la aku nk kt abg ko,maka kena buat baik dan bersabo sambil beristighfar byk2..kalo tidak...kompem mata kail byk2 kt situ,dah cantik tersangkut kt lobang idong ko.ganas nih.sila lari menyorok bawah seat.



mmg jahat..ilang sabo aku nih. <--sambil kuarkan M16 dr beg galas lalu menembak tepat ke dahi beliau. .
.
dah beli brg,roger kak pida lagi.katanya kt umah dia ujan lebat,KRZ naik moto gi skul,maka beliau stuck x dpt balik.kesian..so lmbt lagi la kekdahnya.

aku lapa,so kitorg lepak kt Rafi Bistro seketika.aku order mee goreng mamak yg kena tunggu 3 tahun setengah baru siap.bapak lama.kalo sedap takpe gak..ni tak sedap.puii!oh ye,yg belah kanan tu Adik yg terjal dan kadangkala mereng,sebelah dia tu perlu ke aku perkenalkan lagi??haha.



aku dan dia.dahi ku berbenjol kan..mmg sejak azali camtu.jgn speku aku disekeh oleh boipren sbb kegatalanku plak yer..biebo saya sporting.dia x kesah aku menggedik2 nie.. *larik laju2*
.
.
lama gak la lepak mamak tu.sempat la aku tgk adik melantak byk nk mampos.bela antu raya ke hape tah.takot aku nk kawen gan abg ko.sok2 mana tau antu ko kaco aku plak.muhahaha.
.
roger2 kak pida dan KRZ, diorg soh kitorg gerak dulu.jumpe kat cheras port beli burger tunggu 4 tahun tu.so mari gerak khas.
sesampainya di sana,ujan renyai2..kitorg kuar gi 7E beli apa2 yg patut.ni lah kedai burger tu.stone la sgtttt...naik stone atas dahi ko baru tahu.beli burger 2 ketol tunggu sampai lebam..pobondo weh..Sopi dgn rela menjadi duta burger ni tanpa paksaan sesape.
.
.
dalam 45 menet gitu, kak pida dan familynya pon sampai..yippie!suke jumpe cik patin pojaan atiku itu.dah borak2,kitorg gerak la..jam dh dkt kol 7 pon time tu.

cik patin merengek2 nk naik gan aku.so aku bawak la kan..aku suke jek berkepit gan dia.
.
ada drama pendek dalam kete biebo.
.
him : yang,pakai la seatbelt tu gn fatin.bahaya jalan bukit2 tu kang.
aku : ishk..camne nk pakai berdua?takyah la.fatin bkn suke.
him : bole...pakai jek.safety first.
.
wahh..begitu prihatin laki i kan.
.
aku pon pasang la seatbelt tu.
sampai terbelit2 dan terpalang kt dahi patin.
biebo tolong adjust2 skit..baru ok..
.
so cam kelako la kan kitorg berdua terkepit celah tali tu.
aku dh gelok berdekah2 dgn biebo tgk aksi patin.
dia dok kempis2kan pastu buncitkan perot dia sbb cam tak selesa tali tu kt perot dia.tp bkn la ketat sgt..so aku sure dia x sakit.
.
him : dah dua2 buncit,mmg la sempit..hahaha.
.
what??what??come again???
statement carik gadoh neh..huhu.



perjalanan diteruskan sampai patin tertido2 dalam pelukan aku..oh sukanyaaa...biebo, saya nk anak!haha.tetiba menggatal.
.
.
so panjang lg kesahnya..
japgi aku sambung...
ni baru the making yer... :P