Daisypath Anniversary Years Ticker

Sunday, March 22, 2009

haRi TaLaPia SedONia-gORenG kUNyiT POn sODap

aku ni manjang la pending citer.
sungguh tak nampak sipat ketegaran itu lagi.
apa leh buat..idea talak mali.
bile ada idea,laptop lak wat hal.
menyirap + menyoren + menyeteh o ais btol la.

oklah.dgn muke serius,aku taip entry ni.
almaklumlah..cuti lama2,balik opis keje melambak.
sila padankan muke aku tanpa rasa bersalah.
aku tak marah.

Sabtu

cam biasa,gi jenguk abg sudin kt sukida.
eh-eh..salah motip.gi mancing kt sukida.
kali ni aku gan kak pida takmo camping2 bagai.
letih oh..maka,kita balik ari jek.
gi pagi,balik malam.

dalam kol 9.00,kitorg berkumpul kat Qaseh.
takdela ramai yg ikot pon,MA Sopi je.



gambo ni tiada kene mengena dgn pemancingan.sekadar hiasan semata2. *kasik la tuan tanah nk jaja muke sendiri byk2 kan*



Sopi memarking kete sangat jauh dr kami.mungkin beliau mempunyai agenda jahat dgn tanak kasik kitorg carpool dgn beliau.


kan betol.biebo pulang dgn wajah kehampaan setelah ayat pujok beliau tak lut kepada MA Sopi.haha.sian ko bo..kekunun nk jimat tenaga tanak drive.



port berkumpul,kat petronas dkt cheras.lepak sini beli2 jajan bagai sambil tunggu ketibaan Kak pida dan pamili beliau.KRZ sakit perot..tu lambat tu.Lenkali jgn minom Teh Mesjid secara marathon,kan dh tersimpul urat perot. :P
.

kami makan eskrem Paddle Pop pelangi yg sedap nk matik tu.aku share gan patin je bg memastikan lemak2 eskrem tu diserap sikit je oleh perot aku.wahh..kajian tepat nih.sila percaya.pasni mkn apa pon,bwk2 share gan aku eh.


pastu perjalanan di teruskan.
cuaca baik aritu,takde tanda2 nk ujan.
maka cam panas2 la dalam kete biebo.opsss!!



takpe..angin kt luar adalah menggila kuatnya.eh bukan,angin kuat sbb biebo tgh layan konar dgn KRZ dan MA Sopi.maka aku serabai begini kerana mabuk lalu menjadik gila..kesian.




mau tak mabok gila..ko tgk la jalan dia camne.cam ular kena palu.
<--sampai skang aku xleh imagine ular kena palu tu hape.apa aaa?explain skit sape2 tau.




konar2 dia mmg tajam sambil menurun bukit.maka kepala akan menjadik oteng2 smcm nk muntah dan pening terlampau.tak soka.tp kali ni aku cam dh imune dh sbb dh byk kali lalu sini.izinkan saya berlagak dalam sesaat dua.



tido ke,tak tido ke,khemah tataapp kena pasang ye.sbb nk kasik mak budak2 ni golek.tp jarang la kan,dah la siang panas2..nan ado nyer diorg nk dodo bagai.



tak sempat bermukadimah,MA Sopi pantas meluru menyetting joran.eh hello encik,dedak tak koyak lagi plastic dia,ko dh angkat ketiak nk baling..sesuatu nih ko punye smangat.roh nelayan rasuk ka? :P



ni toksah citer la.manjang kena rasuk.



Momie time ni mamai2 kemabukkan..uii.."sesuatu" btol la mabuk2 neh.jap,nak larik laju2.




dh patblas juta kali aku cite agenda camni.bancuh dedak,setting joran dan baling.gile malas nk explain lagik. :P



cuaca panas gak ler..sampai rentung2 kulit cik patin.aku yg dh sedia rentung ni,takdela cam risau sangat.takde beza pon..sedihhhh.. T_T



byk gak la port kitorg tukor2.dan manjang la dapat ikan talapia.mmg Talapia Day la aritu.tp kira bersyukur la drp takdak langsung kan.pasni toksah la guna dedak jenama Raja Umpan tu.sbb dia patutnya berjenama Raja Talapia.



muke budak yg tak puas ati tiap kali dapat talapia.tak baik tau bo..sila bersyukur.meh tadah tangan sama2 meh.




sampai la ke malam..still dapat talapia.kenduri talapia la kita yer.



nampak..penuh baldi.timbang2 4 kilo setengah.
.
.
adakah kami dpt mkn hasil pancingan kami?
.
.
itu later aku citer.kasik saspen sikit.bluekk!
*aku cam gile malas menaip kan.lempang saya!!!*