Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, March 3, 2009

kRoNoLOGi TraGEdi JORaNkU sAYaNG

malam tu masih bersemangat waja para nelayan ini.
sampai2, tak sempat pacak khemah,
dah pacak joran siap2.

hebat.mmg hebat terlampau.

malam tu ikan mcm mesra alam sedikit..
sume cam nk serah diri di mata kail.
adakah ikan2 tersebut baru putus cinta lalu mengambil keputusan utk membunuh diri?pergh..drama btol.mcm takleh pecaya.

mungkin jgk berpunca dr resepi dedak MA Sopi
yg mengalahkan resepi Kek Lapis Chef Wan.
tepukan gemuruh utk beliau sambil membuat wave.~~


milik siapakah kaki ini??bagai berkurun lama kesepian.. <-- ini lirik lagu yg dh diubahsuai dgn cara tersendiri.tiada kene mengena dgn yg idop atau koma,atau separa pengsan.




MA Sopi sedang menurunkan resepi rahsia kpd biebo saya.


masa baru sampai tu,MA Sopi berdialog:

Sopi : Takde Karoke ke kat sini?
Aku : Pesal?ko nk menyanyi ker?
Sopi : Nak gak kalo ada...

selang 5 menet, nun di seberang kolam sana,
tetiba berdentum bunyi muzik dan suara2 sumbang.
hambikkkk ko.bebetol tetiba ada karoke kt ujung sana.
ada group buat family day kot..tu yg ada karoke bagai.
.
Aku : ko kata nk nyanyi tadi..gi la.
Sopi : *sengih2 sambil mengenangkan kegagalan diri masa ujibakat AF yg ke bape tah*
.
Ok.cite ujibakat tu saje aku pitnah jek.


biebo mcm biasa sebok di dapo.eh dapokah?aku rasa sok2 kalo aku kawen gan dia ni,kompem senang idop aku.time raya je, biar dia sebok kt dapo bancuh kek gan kuih bagai.aku dok depan tgk tv.apa??bini pemalas??apa plak.aku tgh mengandung la masa tuu...huh???!



sekali lagik KRZ dapat naikkan patin.kali ni kecik sikit dr yg memula tu.yg memula tu kitorg lepaskan balik sebab besar sgt.mcm nk mkn pon ngeri sbb seolah2 terasa patin tu yg nk makan kita.ketakutan.motip amik gambo camni adalah sbb nk bezakan warna kulit manusia dgn ikan.


masuk dalam jaring,rendam balik dlm air supaya ia tak busuk dan tak cepat mati.mmg susah mati pon,sampai ke tengahari esoknya tak mati2.nk tido pon tak senang sbb dia asik mengocak2 air..mcm seram..bunyik mcm JU ON nk kuar dr perigi.
.
.
tgh syok2 tgk ikan KRZ dapat,
tetiba M.A sopi di ujung sana menjerit kecemasan.
why?why?dpt ikan lagi besarkah??
.
sume mata tertumpu pada M.A Sopi yg cemas2.
.
"Pancing aku ilang woi..pancing aku ilang!!"
.
aaaaaaaa??? <--ternganga.
sume bertempiaran lari ke arah beliau,
kekunun nk bg bantuan kecemasan.
mana la tau kot2 sempat selamatkan ke apa.
namun kehampaan.tergadai la joran barunya itu.
.
amik buloh nk kais2 kt kolam pon tak berjaya.
ni ikan pancing org ke..org pancing ikan??
konpius aku.
.
pastu biebo kasik MA Sopi pinjam satu joran dia.
masa tgh lepak2 tunggu ikan diiringi lagu karoke sumbang,
kitorg asik bahan2 beliau jek.
.
bdk2 jht :ko gi la nyanyi sopi..nyanyi lagu Di Mana Joranku, takpun Bila Joranku Hilang..hahaha. *gelok2 cam syaiton*
MA Sopi : Tak..aku nyanyi Joranku Sayang.
.
pergh..senapas dia sebut title lagu dia.
ni musti dh lama pikir sorg2 ni ek..
hebat ko nih.


siang esoknya..Kak Fida berjaya dapat ikan talapia sebesar tapak kaki bersaiz 7.lagi hebat,plak tu guna pancing mainan cik fatin.tepukan kak.standing ovation satu kali.
.
.
tu je cite pasal mancing.credit to kak pida di atas gambo2 ehsan <-- tiru ayat akak. bkn kak fida kasik,aku curik dr blog dia.hahaha.