Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, March 4, 2009

kaLO ayaM bErkOkok..KaLo pERot?

smlm aku gerak dari opis pukol 7..
8 lebih baru sampai umah.
jammed sangat macam kastard..
rupanya KL banjir terok smlm.

KL banjir,sampai selangor jammed..
pejadah weh..
tuko la sistem perparitan tu ha.
parit2 kt batu pahat tu lagi canggih dr parit kt KL nih.

too bad la utk mereka2 yg kete tenggelam smlm.
diorg ingat kete kita ni kapal selam ke..
dok berendam dalam air 5-6 jam,still leh pecut pastu.
gilo.

kalo cite bab2 banjir kilat kt KL ni,
mmg takkan abis la kan..
sume duk tunding2 jari salahkan org lain.
malas aku nk komen,aku pon bkn reti sgt bab2 parit ni.
kecuali kalo aku ni wakil rakyat..
UNDILAH ACIK! <-- sambil tampal poster muka sendiri di tiang TNB,pondok tepon,bus stop dan reban ayam ketua kampung Kak Fida.

dah sampai umah,mandi2 sume..
aku duk bertapa atas sofa sambil tgk Ugly Betty..
pastu tgk citer Isteri2 Terdesak.ceria idopku.
sampai aku x bape kisah biebo tak msg aku dek kebizian beliau mancing kt kolam air masin sampai 4 pagi tu. <--perlu ke kuarkan kenyatan ni?

then bukak laptop layan lagu Yuna kt youtube.
sumpah aku suke gile pompuan ni menyanyi.

time ni perot aku cam dh masok angin..
aku kelaparan..tp malas gile nk kuar..
tetiba plak jiran aku masak gulai kurma..
takdela aku ketuk umah dia lalu bertanya
"kak,masak gulai kurma eh..bak sikit!" <-- sambil hulur pinggan cam eklan nasik goreng adabi tu.tp damn la,sbb asal aku tgk eklan tu,aku paksa mak aku masak nasik goreng.

aku cuma terbau..idong aku ni terer btol.
pergh..bau dia tangkap urat perot koo.

weh jiran,ko takde smangat kejiranan langsung.tak reti2 ketuk umah aku anta sikit?kalo anta,kasik dessert skalik.

tp aku tabah menahan hawa napsu.

kata nk diet kan...
tido la aku dgn perot berkeroncong dan skali skala terselit bunyi2 cam penyanyi rap gitu.keroncong moden namanya.


maka pagi nie..aku membalas dendam.
smangat2 aku sampai opis awal,teros gi bekpes.
kira lapa brought forward smlm la ni.
nasib la eh,aku keje account mmg akan kua ayat camtuh.


ni lah menu yg aku melantak pagi td.nasik lemak + paru goreng+kacang+telur mata +teh o ais.pedulik apa aku diet skalipon..aku dh mcm parkinson kelaparan.kalo ko pandang muke aku pon rasa nk pelempang je,muka tak bertenaga gitu. <-- drama.drama.



dan baru sebentar td aku mencekik kepek ubi pedas ni.mcm tak kenyang2 mkn nasik lemak td..kepek ni aku beli dr akak tea lady opis ni..ia mmg sedap nk mampos. *kepek tu yg sedap ye,bukan akak tea lady.harap maklum.*aku takde masa nk menipu time ni..RM1.50 je sepaket.
.
.
ko takyah la order2 kt aku plak yer..
aku citer je.bkn soh ko beli.
biarlah aku rasa kesedapannya sorg2..
agak keji perbuatan ini.sedar.