Daisypath Anniversary Years Ticker

Sunday, April 19, 2009

bObOB jatUH saKit

sebenarnya malam jumaat tu ada insiden.
ada kes yg menyebabkan aku terduduk atas jalan raya.
duduk sambil menangis dan memegang kepala mengenang nasib.

ok tipu.takde camtu pon.

alkisahnya masa nk gerak dr Qaseh tu,
aku dgn konpidennya tekan remote nk masok kete.
tetiba...eh,pehal cam longgar2 ni??

aku pandang,tgk button hijo merah tu cam tenggelam.
pastu aku kasik biebo soh tengokkan.
tekan2 cam rasa kosong je.kete haram tak terbukak.

pastu kopek la remote tu..rupa2nya......


isi dalam remote aku dh hilang!!






oh apakah??ni musti ilang masa bebudak kecik tu main bobob.
dudududu..cuak mak.ni kena masok kete ikot lubang ekzos kah?

tp tak putus asa la kan..dok carik2 kt kawasan sekitar.
tanya2 bebudak Qaseh.diorg kata tak pasan..
kot2 dah tersapu pastu buang dalam tong sampah..
ada sape2 volunteer nk korek??? ok takde.
.
maka kena bukak secara manual..
tp kompem2 la alarm akan bunyik kan..
yg hampeh tu,alarm viva bunyik hon.
PINNNN!piNNNNN!PINNN!! malu ok.haha.
.
bebudak ni dh konpiden je kata ada button nk off alarm.
cam kancil kan ada button merah tu..
kira kalo bunyik,tekan button tu dia senyap la.

biebo cam dah cemas2 la.kuat berlakon btol ko nih.
him : Fi,aku bukak je pintu ni,ko masok pintu sana.
ko carik button tu belah sana,aku carik belah sini.
lawak2 je...ngalahkan kapten bg arahan.


masa ni dh menjerit2 dah kuda putih aku.aku tak membantu.duk tepi tutup telinga sambil berlakon macam..
"kete sape memekak nih??ishk3.."



abg rozi plak cuba mematikan alarm mcm citer mcGyver.konpiden je belek2..skali bole plak..
"adeh.aku x sampai nk capai.."
haha.so punny kalo tgh panik.


tp alarm tu tetiba senyap masa biebo start enjin.
pastu cam terpinga2 la kan..camno lak leh diam ni.
bile emy gan ayam sampai,baru la emy bgtau rahsianya.
rupanya viva gan myvi takde button tu daaa..
kene tekan brake gan pulas kunci kekdahnya..
.
ok la...kena pakai manual la skang..
tp aku ada je kunci spare kat umah..nanti leh la guna balik.
.
makanya pasni..bobobku dh takleh kasik bebudak main dah.
trauma makcik acik ni nak oii...
haha..cam tipu je kata makcik..akak acik la ye dik.. :P
.
*aku masih di Mr.Kaya..dah 3 jam setengah beb.ni dah bole partime gan mat bangla sini neh.*