Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, April 13, 2009

sbLm ke UmaH aYam,Kita Mkn NASi AyAM diUmaH aNik DulU

sabtu

seperti yg digosip2kan sblm ni, <--artis ke ko tu?
malam jumaat tu aku tido umah Ayie.
sbb husband dia gi outstation kat ganu.
.
mati2 ingat outstation sbb keje,
rupanya gi mancing tgh laut daaaa...
leh kelik gan laki aku ni ayie. :P

makanya,pagi sabtu tu cam ceria2 je.
sbb celik2 mata,ramai insan di sisi aku. <--poyo plak aku rasa ayat nie.

arini byk ektibiti makan2...
dimulakan dgn sarapan pagi di umah Ayie.


bekpes cekodok bawang hasil kretibiti cik shidah kita.sedapppp..pastu ada puding kastard hasil ciptaan Ayie..dan jugaaaaaaa Milo Ais Paling Sedap Abad ini hasil bancuhan aku!haha.nk jugak upppp tu.
.
aku sempat la masak inti sardine nk wat sandwich.
giler bising dapo ayie cam nk pecah..
tu baru masak inti sardine tu,
lom masak beriani bagai...malu..malu.. T_T
.
tp sbb roti takde kat kedai bawah tu,
aku terpaksa la pack dalam bekas..
dgn harapan,kat area umah anik ada la roti..
leh sapu2 kat situ je kan.. <--situ bermaksud umah anik,bukan kedai kat umah dia.pejadah!
.
anik roger,cakap makan2 ditunda jam 12noon.
maka kul 1 tgh baru kitorg gerak.hahaha.
bukan saje nk lambat,tp nk suh anik well prepared gitu.
wah alasan terbaikkk aku letak nie.


muke gumbira2 nk pegi terjah dapo umah org abiskan beras beliau.cam biasa,bersesat2 dahulu,sampai2 kemudian. <--peribahasa yg kdg2 cam relevan bunyiknya.
.
tak paham nape nk sesat..padahal kali kedua sampai nie.anik,plis pindah tepi highway sbb senang aku nk nampak umah ko. :P


sampai around 1.30 gitu.borak2,lepak2,ngumpat2 sambil jeling2 meja makan org tu dan amik bau.giler kuat makan korg nie...ceyyy.korang kunun!


hebatnya food presentation ko anik!!i give u 5 stars.wahh gitu.bg ayat puji2 dgn harapan next time anik ajak makan free lagik.tp btol la,ikhlas nie..hebat oh.tepuk.tepuk.menu aritu ialah nasik ayam!sukerrrrr...



dessert ada buah tembikai dan anggur...suke jugakkkk! <--ko sume suke kan!!




dan jugak sumi jelly utk kanak2...err..dan utk yg bukan kanak jgk.sbb aku suke ni.hehe




ini tidak termasok dalam menu yer.sila jangan bawak ke pinggan anda.



dua insan dihatiku.auww..terharu tak baca statement nie??haha.pic anik nan ado sbb beliau free hair la plak.so gambo yg aku snap2 tu sume nampak rambut dia dgn jelasnya.kang dia saman aku lak kang..huhu.



kak Yong yg moody sbb kena chicken pox.but i lap u kak yong sbb u called me "AKAK".haha.sila la korang jeles dgn menerjun bangunan.eh jgn.jgn.


dah makan,lepak2 borak sajork sambil layan industan.



dan jugaaaa..menyeleberate besday ayie in advance.wahh..semakin ketuaan kamu ayie.sila produce anak bebanyak dgn kadar yg lebih cepat okeyyy....



sbb ayie malu2,kak yong kena teman ibu dia tiup lilin.eh,cam ada tipu sikit je citer aku nie.haha.oh,tepi tu anik si tuan umah aka pemasak nasik ayam sedap.gambo ni leh la aku crop tutup rambut dia tu.



dan ini...kucing terlatest anik.nama dia apa eh?aku dh lupe tetiba...sbb dia itam,aku namakan dia Neyo la ek sini.ke ko nk nama sivaji???muhahahaha~!KOOL!


tp seriously,aku cam gembira je tgk kawan2 aku.
bile tgk diorg hepi2 dgn anak2 dan somi cam best je.
cam rasa nk terkawen la plak..oh terkawen???!
haha.tp nanti2 la..seru cam kejap dtg kejap lari je nih! :P
ok.takmo citer pasal nie..
.
dah lepak2 dan wat sandwich,
aku tinggalkan ayie dan shidah kat umah anik.
sbb diorg cam tak puas lepak la kan..
kalo ikot aku,dh kena anto balik.
sbb aku kena pegi ke umah seterosnya plak.
.
perghh..dah cam ari raya plak rasanya.
open house sana sini...tp cam kembang2 je ati. :P

ke mana aku seterusnya??anda mungkin tahu jawapannya. SMS jawapan anda dan send ke 12546.ok.ok.main2 jek.haha.
.
.

anyway thanks to anik sbb susah2 masak..
ianya amat lazat skali dan satu kerugian aku tak sempat tapau buat dinner.pergh..sempat lagi tuh!!!
.
.
p palang s : ayie,aku ada tertinggal Olay Total Effects kt umah ko tak??aku tak jumpe cari dalam beg aku.dan arini aku tak pakai,patut la ada 2-3 org mamat terlanggar dinding sbb tgk muke aku.horror sgt ker... T_T