Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, April 21, 2009

nELaYaN puLanG dAN pARa Isteri teRsenYum GumBirA

saje je aku ngapdet lambat citer "kenduri" umah kak pida.
pasal aku nk grab gambo..wakakaka.
mtk halal la barang sekeping dua yer...
plus aku mampoi busy arini setelkan tax.. T_T
.
semalam kol 6.30 dh sampai umah.
x penah2 koo...kalo tidak,slagi x gelap,x jumpe jln balik.
bajet cam workaholic..pdhal layan tenet kt opis.
yerla,balik awal2 jammed sesado. *alasan kukuh x?*
.
aku balik apartment aku,angkut kain baju sume.
kekdahnya nk mandi kat umah kak pida.
kekunun cam tak cukop masa la nk mandi kt umah sdiri..
padahal nk jimat air..kak pida,sila percaya!haha!
.
oh,yg teaser naik moto tu,
ekceli kami mau ke kedai runcit beli sayor..
sementara tunggu nelayan bawak balik ikan,
adalah lebih afdhal kita siapkan side dishes lain.
idop kene multi-tasking-tasker beb.
*ujarku sambil kembang2 idong berlagak.padahalll..bukan aku yg masak!ngeh.*


di kedai runcit- kak pida yg pakai tudung cerut di tekak sehingga terserlah peribadi cam cikgu skolah.siyes.cam cikgu Pendidikan Jasmani.Tahniah kak.anda patut bervangga.
.
.
balik2 umah kelam kibut masak.takot plak nelayan balik ke darat dgn surprise dan tiba2.bkn bole caya diorg neh.


pontianak di dapo.bapak selekeh muka.yerla,dah mandi x mekap2 plak kan.ni muke semulajadi aku,tak la ngeri sangat kan...manis tatap ado. *ceyy..nk gak upppp!*



masak sup sayur,pastu teros standby sambal lado dan bawang masaktaktahunama utk ikan talapia.kira diorg balik,goreng ikan jela kan.pastu tepek2 kuah tu.gituuu.kretip tau.kalah chep wan.


ni bawang masak taktahunama..tapi sedapppp.bau pon dh bisa membuatkan jiran ko menadah pinggan depan pintu.


sambal lado...yummie!


agak lama la tunggu mereka sampai..
dalam kol 9.30 gitu kot baru tiba dgn hasil tangkapan.
biebo call soh aku bukak pintu..bila bukak..
.
mana biebo??yg ada depan pintu adalah macha!
tp pesal dia sengih2 kat aku???
"yes macha..apa mau?"

dang!!baru pasan..laaaa.biebo rupanya.sbb dah hangus rentung kan..ku pikirkan macharudin..maaf la yer encik...sumpah x sengaja.haha!!
.
tp cam keji la statement dia..rasa nk hentak je gusi dia.
.
"bo saje je jemur bg itam kaw2..baru sepadan gan awk.."
.
^*^*&^&$&^&%%^!!!



aksi aku menjeles..bkn jeles biebo main2 apiki sampai x pandang aku..tp jeles sbb apiki asik nk ngendeng gan beliau instead of me!!!elooo apiki..ko x nampak ke acik ni lebih kurg kaler kulit ko..pehal ko nk kt macha tu jugakkk??huhuh. *aku tgh lari menyuruk ni..shhh*


pastu berlakon la jadik anak dara idaman makcik2 semalaya.

nampak tu..aku siang talapia okkk!pestime beb aku siang ikan sungai..slama ni siang ikan kerisi,selar,bilis..bla.bla.bla. <--nk gak mentioned nama ikan tu.supaya ko tau aku ni taklah bebal dapo sgt.kui3.



perghh..bakal mak mentua kompem mengalir airmata tgk skill aku siang nih.laju,profesional dan penuh karisma.

.

sopi,ada ko rasa tercabar tgk hasil sembelihan ikan aku ni?? *sambil wat muncung2 mulut cam ikan tak cukop oksigen.cuba buat sopi!ko expert nih*


tadaaaa!siap sudahhh..ni hasil masakkan kak pida.standing ovation patblas kali!


memula yg join cuma kitorg2 gan ayam gan emy je.pastu kawan KRZ sampai..encik Yusmie ke apa tah namanya.maaf,saya tak sempat kenalan! :P

encik tersebut bersama anak dan isteri beliau iaitu seorg misi.aku cam takot2 je lalu depan misi tu..takot tetiba dia injek vontot aku!hehehe! *ni citer bohong,sape caya dia mereng!siyes.*



memasing dah kebuloq..so ayuh kita pulun!!ayam sampai 3 kali tambah..biebo lak dua kali.aku je tak buruk lantak,skali je aku makan..pastu balik umah nyesal. T_T



mat itam yg selera2 makan sbb aku siang ikan tu penuh keikhlasan.apo kono mengono tah.

dah makan,lepak2 borak je.

aku bawak Fart Machine.saje je nk kena2kan org..takleh blah bunyik kentut dia kooo!ada panjang,ada serak2,ada pendek2 comel..muhaha.
.
.
Mangsa Pertama: Biebo
aku letak belakang dia..
pastu aku tekan2 remote dr jauh kan..
Prettt..prutttt..prut!
.
biebo cam tercengang2 pandang belakang.
pastu dia teros lari sbb tau aku kenakan dia.
nasib baik time tu org tgh bising layan bebudak..
kurang la malu muke ko kan...haha.
.
.
Mangsa kedua : kak pida.
aku letak tepi dia,tp dia tau la..mmg dh pakat gan aku.
saje je nk kenakan KRZ dan kawannya..
aku pon tekan..
Prutttt!prekkk!!!prutttt!
.
KRZ toleh pandang kak pida..
kak pida leh wat muke selamba..
sumpah aku gelok2 sampai nanges.
sbb tgk muke slamba kak pida dan muke KRZ yg spt..
.
"bini aku ke ni?giler tak senonoh kentut depan org.!!"

last2 kak pida terpaksa bukak rahsia sbb takot encik Yusmie sebarkan kat org yg dia kentut bersepah2 di khalayak ramai..hahahah.
.
.
Mangsa Ketiga : Ayam
ayam takde masa kejadian aku sakat2 ni.
pasal dia lepak gan nazri kat luar,
aku gi la join diorg sambil senyap2 letak belakang dia.
pastu aku duk sebelah biebo sambil tekan remote.
prooot!pruuut!!
.
ayam tercengang2..
"sumpah bukan aku kentut!!"
.
wawawa..guling2 aku tahan gelok.
pruttttt!prutttt!
.
muke dia dok carik2 kat belakang..
"bukan aku la..ni baru aku kentut.."
.
PROOTT!!! dia angkat bontot skit,kentut real!
.
hahaha.cilaka kan..sakit2 perot aku gelok.
last2 baru dia tau pasal Fart Machine tu.
bodo.aku kenakan dia,dia bagi ori punye!!


apapon malam tu sangat indah..kenyang dan gumbira2.thanks kak pida dan si macha II krz sbb sudi kasik kitorg sepahkan umah akak...
.
eh pembetulan,diorg yg sepahkan.bukan saya!