Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, April 13, 2009

ke UmaH aYam,MakAn aYam..Erkk!

masih lagi sabtu

lepas je gerak dr umah anik,
aku teros lari ke damansara plak. <--lari membawa maksud menaiki kereta dgn kelajuan bole tahan.

kali ni ada jemputan ke umah Juan aka Ayam.
dia wat house warming gitu...
emy sms cakap start kol 4pm..
kol 4.30 gitu baru aku sampai sbb LDP jammed.
ujan weh...ko paham2 sudeh.



sampai2 depan apartment ayam,aku nampak kete abg rozi,biebo dan sopi dh siap parking.perghh..bab makan smangat skali korang kan.atau..akukah yg terlambat??huh,kena panjat tangga laju2 nie.abis kepsi kanggg..
.
.
mendaki la aku sampai tingkat 4 tu ha..
letih kepala lutut aku,berkeriut2 bunyik sendi dia.



dh bagi salam sume,aku tgk diorg tgh syok melepak dpn tv.belek2 magazine la,sembang2 la..cepat2 aku jeling meja makan.fuh lega.kepsi dan sgala makanan blom terusik.haha.keji melampau nk tamak.





emy dan adik beliau dan ayam sangat sebok dok susun2 makanan kat meja.yerla,tetamu dh sampai dgn muke lapo kan.kompem la panik skejap.aku lapa gak ker??bukan td kt umah anik dh bantai nasik ayam 2 pinggan??uhuk.uhuk.mana ada... :P
.
.
.

saje je aku amik gambo aku kat cermin,skaliiii...bole termasok gambo adik emy plak.maka biebo,ini adalah diluar kesengajaan saya.bukan niat saya nk menggatal atau curang di sini.kalo nk buat pon,di belakang kamu mungkin. PANG!!


mari jenguk hidangan ari tersebut.telan air liur siap.

spageti goreng yg super duper sedap sehinggakan dikunyah sambil pejam2 mata.tahniah kak pida.rasanya sangat2 sedappp.kitorg siap repeat makan kat shah alam malam tu.tataappp sedap!




kepsi yg masih hot...ni jgn citer la kan.mmg sedap melampau.




dan juga..choc moist cake hasil bakaran emy.. *bakaran??* giler sedap cake dia.terkejut2 tekak aku makan nie.ingatkan beli kat secret recipe..Kak emy..eh kak plak dah..emy,sila buat lagi nanti eh.besday den tak lama dah.. *dan-dan la cakap besday dh dekat..hahah*


oh,nampak gak sandwich lazat aku di celah tu.Laku oh..kira cam appetizer la..sbb sblm tetamu sume sampai,diorg cekup2 sandwich aku dulu.drp setinggi KLCC,terus rendah leper cam pondok jaga.perghh..sedap melampau ke?? *muka ada senyum bangga2 sambil melebarkan diameter lubang idong.*
aku siap kasik ayat keji lagi..
.
"kalo rasa sedap tu..sila la tempah yer..."
.
rasa cam nk bagi lempang tak??setakat sandwich weh.setakat!!
mak mentua dengar pon rasa nk hempuk gan senduk.

pastu kak pida pon sampai..wah akak,anda kelihatan kurus dalam gambo ini.pastu jalan cam ala2 model atas Runway..hehe.


patin me amor..dah byk mulot minah kecik nie.rasa nk geget2 je.



pastu upacara makan la...apa lagi kan..



makan dgn penuh supan sebab??ko paham2 la ayam ni spesis camne..dia bukan spesis cakar ayam,dia spesis ayam bandar.sume benda kena teratur dan bersih..jadi budak2,sila jauhi carpet tu..dan juga sofa ini.aku gan kak pida la paling bising.
.
"eh,makan kt sana..jgn mkn atas carpet!mkn atas simen!"
.
"haip!jangan main bantal ni la!"
.
"jgn tarik langsir tu!"
.
"jgn pijak tu..jgn usik ni.."
.
perghh letih.ngalah tuan umah lak kita nie.
mesti budak2 kecik tu bengang je.sgala benda takleh usik. :P


dah lepak2 busan tu,kitorg gi swimming pool kat bawah.
bawak bebudak swimming..yg tua takyah tunjuk jakun sangat la kan..walopon dalam ati membuak2 nk terjun. :D
seronok btol gayanya..kuak lentang,kuak kupu2,kuak terkuak..mcm2 la diorg nie.gelok2 je kitorg tgk.



apiki gan patin siap bawak swimming suit lagi.




dah berendam,menggigil2 bebudak nie.sbb baru pas ujan kan,sejok dia lain macam sikit la.oh bo,suke ko dokong bogel2 gitu kan..huh.
.
.
ekceli banyak sangat gambo aku amik aitu.
tp aku guna DSLR pizi,ayam gan kak pida.
diorg ni tak main la camera henpon cam aku ni.
sorg bawak satu okk..so aku cam giler la nk main kan.
snap sana sini ala2 pro..padahal prosak.haha
.
nanti la..aku amik gambo dr diorg...
aku tepek sini lagi ek..baru la clear dan menawan..cewah.
.
lepas mandi kolam tu,kitorg naik balik..
repeat makan dan makan lagi..hahaha.giler tak malu.
dah tu ayam yg cakap..kalo makanan x abis takleh balik.
kitorg nk balik okkk.. <--alasan terbaikk.
.
dalam kol 7.30, aku balik umah aku jap.
sepelaung je jarak dia...balik mandi2 bagai.
pastu berdesup gi amik shidah kat umah ayie.
pastu teros gi lepak2 di shah alam.
.
sekian la citer pemakanan terlampau di ari sabtu.
citer ahad,japgi aku ngapdet...haihhh.
bile mau abissss daaa....