Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, April 20, 2009

hAk oRg, taK baiK kO RebUT..

::aku bkn budak emo..tp ini cite pasal emosi terganggu.::


disebabkan takde benda nk ngapdet,
marilah aku citerkan pasal satu kisah cinta.
kisah cinta yg buat aku tabik springg sama itu fomfuan.
.
ekceli ni bkn pasal org lain..
tp pasal someone yg agak rapat dgn aku..
so bila dia cite pasal ni aku cam terkedu..
.
aku pelik camne dia dapat kesabaran camtu..
dan aku pikir camne kalo aku berada di tempat dia.
believe me, aku takkan tunggu dah lelaki tu.
.
kes dia ni startnya last year..
dia ada kapel gan sorg mamat ni..x salah aku dh 12thn kot.
tp yg pasti more than 10 years la..
.
ntah camne,mamat tu kantoi ada pompuan lain..
pompuan yg jauhhh lebih muda *tp x cun.sumpah* dr dia.
aku cam kesian sgt tgk dia masa tu..
mcm2 masalah dtg dlm waktu yg sama..
family problem la..pasal keje la..pastu pasal bf lagi.
tp dia kuat la..dia still bole manage masalah dia.
.
masa dia find out laki tu ada pompuan lain,
dia mmg marah..sakit ati dan mcm nk clash..
sbb laki tu dh tipu dia idop2.
kapel gan betina tu almost a year.
.
kuar dating la..gi bercuti la..jejalan sana sini..
bole ko bayangkan??giler keji kan..sampai ati.
aku yg dgr pon sedihhh je...
.
masa kantoi tu,laki tu nanges2 tanak clash.
so fine..akak ni kasik another chance..
tp dgn syarat,jgn kontek2 betina garit tu.
yg takleh blah,betina tu lak warning2 akak nie.
.
soh tinggalkan bf dia tu..jgn kontek lg la apa la.
ko gilerrrrr keee???!!sape yg rembat bf sape???
muke x malu btol.sakit ati.
.
pastu mamat tu pilih akak ni jgk la..
dan janji nk tinggalkan betina garit tu..
tanak kontek la apa la..kononnya dia berjanji la kan.
.
tp...akak ni kata dh bape kali laki tu kantoi lagi..
masih lagi kontek dan jumpe pompuan tu..
mmg cam gamp*ng janji ko kan!
.
tp sbb sayang,akak ni tetap bg peluang..
dia berharap sgt laki tu akan tinggalkan pompuan tu sbb dia sygkan relationship yg dh berbelas tahun ni..
.
dan td,akak tu call dan citer gan aku..
bf dia kuar senyap2 jumpe pompuan tu..
sampai subuh okk..pekejadahnya!!
.
tp akak tu kata,dia still leh sabar dan kasik last chance..
hurm..again dpt chance???
.
aku tak tau la..maybe sbb dh sayang sangat kan..
tp bg aku,kalo dh camtu rupe perangainya..
watpe nk buang masa..dh berkali2 kot dia kantoi..
.
biasala,slagi ada depan mata mana reti nk appreciate kan.
dah ilang baru meroyan cam giler talak nk rujuk balik.
.
ntah la..aku xleh nk komen lebih2..
nk citer ni pon cam emo2 je..sbb aku rasa sakit ati plak.
.
.
aku pnh je tgk situasi camni..bile tegur,mcm2 la alasan.
contoh la ko tegur kwn ko yg rapat smcm gan bf org,
jawapan diorg musti..
.
"eh,aku mana ada pape gan dia.dia dah ada awek kot.."
.
or
.
"kwn2 je.dia dh ada balak la..takkan aku nk masok line plak.."
.
padahal ko keep sms la..call la...
lama2 ko pikir camne??kompem sangkut punye.
ati manusia kan lembik...dh tentu2 bole berubah..
kalo ari2 ko dh msg,call,ko pikir ati ko tak terusik??
.
.
so guys/ladies,
plis,jauhi dr hakmilik org...
tak best pon kita bahagia atas kehancuran ati org lain.
ari ni ko buat kt org,sok lusa org akan buat kat ko plak.
.
dan aku dh sedar tu.....!
P Palang S : sorila kot2 ada yg terasa...aku x niat pape ,just cite apa aku rasa*